Gå til innhold

Netgear WNR834B, kun local, ikke internett.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg kjøpte meg nylig en splitter ny ruter for 1 uke siden. Problemet mitt er at jeg ikke får internett, men kun "Local". Slik ser nettverket mitt ut:

Et modem som gir nett to to andre rutere. Modem>2Rutere. Det går helt fint. Men når jeg kobler til Netgear WNR834B (Trådløs ruter)til en av ruterene, får jeg kun "local", og ikke internett. Jeg har også prøvd å koble rett til modemet, uten suksess. Også prøvd å restore factory settings, no luck :(

Så, noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk at du ikke har ipkonflikt. Du kan ikke ha 192.168.1.x både på WAN og LAN.

Hmm....Jeg kjører 4pc'er på den ene ruteren, og 1-2 på den andre ruteren. Tror det er forskjellige ip'er, er ikke sikker. Kunne du fordypet deg litt i "Ipkonflikt"? :p

-Takk

Endret av DjHauN
Lenke til kommentar

Jeg trodde du hadde flere routere i serie. Hvis router 1 er koblet til router 2 og begge bruker 192.168.1.x så krasjer de. Har du derimot begge koblet rett til modem så skal det ikke være noe problem.

Har du GET eller CD så er det trolig mangel på ledige ipadresser som er problemet. I såfall kan du prøve å slå av modemet et minutt.

PS: Hvor mange ipadresser får du tildelt av nettleverandøren din?

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Router 1 og 2 er koblet direkte til modemet. Ingen fysisk forbindelse mellom router 1 og 2. Joda, har prøvd å slå av modemet i et minutt, men ingenting fungerer. Jeg skjønner ingenting...

Hvor mange ipadresser får du tildelt av nettleverandøren din?

Er ikke sikker. Men det er forskjellige ipadresser på hver maskin.

EDIT: Siden jeg har 2 routere på et modem, da kan det jo ikke sje noe vist jeg legger på en til? En trådløs router?...

Endret av DjHauN
Lenke til kommentar

Vell, jeg prøvde det du sa. Funker vell på en måte. Men dette skjer:

Når jeg endrer en innstilling (samme hva), mellom det tidsrommet fra det begynner og slutter klarer jeg å få internett. Rart. Har du noen forklaring på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...