Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]pcen fryser helt og får bluescreen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel om maskinen plutselig begynte å fryse mye mer enn den har gjort før kan det være at den originale spenningen var korrekt, selv om den ikke er den som er oppgitt av produsenten. For den er vanligvis satt på auto på et nytt hovedkort så er sikkert han som har justert spenningen.

Lenke til kommentar
Vel om maskinen plutselig begynte å fryse mye mer enn den har gjort før kan det være at den originale spenningen var korrekt, selv om den ikke er den som er oppgitt av produsenten. For den er vanligvis satt på auto på et nytt hovedkort så er sikkert han som har justert spenningen.

jeg kan sette den på auto å se hva som skjer. har stillt opp vifta til skjermkortet nå også så den ligger på rundt 50-55 grader. er dette bra?

Lenke til kommentar
Det siste å stryke av listen blir vel hovedkortet. Har du noen usb-enheter tilkoblet? Feks trådløst nettverksenhet.

usb har jeg kobla i

blue tooth sender til tastaturet mitt.

1 gaming mus (g5 ell no)

1 simpel laser mus thats it

i pci slotts på hovedkortet har jeg

1 tråløst nettveks kort

1 firewire kort

kan det ha noe og si at jeg har 2 mus og 2 tastatur kobla til?

Endret av morpheusbd
Lenke til kommentar

Burde ikke ha noe å si, jeg har bare vært borti et problem der en defekt usb-port fikk maskinen til å fryse når den ble brukt. Det finnes noen boot cd'er som har mulighet til å teste diverse maskinvare deriblant hovedkort osv...men er det det noe som er sikkert er at enkelte hardwareproblemer er notoriske vanskelig å feilsøke.

Lenke til kommentar
Burde ikke ha noe å si, jeg har bare vært borti et problem der en defekt usb-port fikk maskinen til å fryse når den ble brukt. Det finnes noen boot cd'er som har mulighet til å teste diverse maskinvare deriblant hovedkort osv...men er det det noe som er sikkert er at enkelte hardwareproblemer er notoriske vanskelig å feilsøke.

kan en av de usb portene jeg allerede bruker som kan ødelegge da? hvor får man tak i boot cd?

Lenke til kommentar
Vel du satte jo spenningen på auto og stilte viftene opp slik at maskinen er kjøligere. Så det kan jo være at en av delene gjorde susen, uansett spiller det vel ingen rolle så lenge du mener at systemet fungerer.

vi får se hvor lenge det funker i hvertfall:) hehe tusen takk for all hjelp i hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...