fenderebest Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Det kan ikke tenkes at harddiske overopphettes? Prøv å utelukk overopphetting. Om du har mange disker kan de bli veldig varme og gi ustabil ytelse. Endret 13. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 foresten så får jeg opp en windows feil melding etter bluescreen og restart som sier følgende systemet er gjennopprettet etter en alvorlig feil. signatur bccode .24 bcp11001902fe. bcp2. B490afa0 bcp3. b490ac9c. bcp4. f7b7286a osver. 5_1_2600 sp. 3_0 product. 256_1 Det kan ikke tenkes at harddiske overopphettes? Prøv å utelukk overopphetting. Om du har mange disker kan de bli veldig varme og gi ustabil ytelse. i speedfan ligger temp på hdd følgende hdo: 33 hd1 29 hd2 35 og det ligger rundt der ca normalt uansett Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Yep dette er standardmeldingen du får ved en blåskjerm. Windows dumper ut minnet under kræsjen til en minidump fil som kan feilsøkes videre for å finne feilen. Når jeg tenker meg om synes jeg det høres mer og mer ut som overopphetting fra diskene siden det tar lang tid og du har mange disker. Om mulig kunne du prøve å bare kjøre med en. Evt kan det være at en av ram slottene på hovedkortet er dårlig og dette gir minnefeil selv om ram'en er i god form. Så prøv å kjør med 1 ram brikke og 1 disk om det er mulig å se om problemet gjentar seg. Endret 13. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Yep dette er standardmeldingen du får ved en blåskjerm. Windows dumper ut minnet under kræsjen til en minidump fil som kan feilsøkes videre for å finne feilen. Når jeg tenker meg om synes jeg det høres mer og mer ut som overopphetting fra diskene siden det tar lang tid og du har mange disker. Om mulig kunne du prøve å bare kjøre med en. det kan la seg gjøre. kobler ut 2 av diskene og lar det gå med en disk fram til i morgen/eller til den fryser eller blåskjerm. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 nå prøvde jeg og ha pcen på i natt. men den frøys helt rundt kl 9. det er ca 6 timer etter at jeg la meg og ikke bruke pcen mer. så da er det ikke hdd som gjør det. noen flere ideer? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Kjørte du med 1 rambrikke? (Pass forøvrig på å bruke samme ram-slot som du brukte når du kjørte memtest på den) Endret 14. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Kjørte du med 1 rambrikke? (Pass forøvrig på å bruke samme ram-slot som du brukte når du kjørte memtest på den) nei det gjorde jeg ikke. det kan nesten virke som at pcen fryser når den har stått stille en stund. Kjørte du med 1 rambrikke? (Pass forøvrig på å bruke samme ram-slot som du brukte når du kjørte memtest på den) nei det gjorde jeg ikke. det kan nesten virke som at pcen fryser når den har stått stille en stund. tok ut all ram utenom 1 nå så får jeg se. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 tror du det kan hjelpe om jeg instalerer ny windows? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Nei kan ikke se for meg at det skal hjelpe da alle bevisene tyder på et maskinvareproblem. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 hmmm oki. skulle likt og vist hvor problemet ligger. kjører nå med kun 1 gb ram 1 hdd skjermkort og cpu.. ikke noe annet unødvendig. så får jeg se hvor lenge den lever før den fryser eller får blue screen. har faktisk ikke vært blue screen etter at jeg sletta msn:S Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Driver du og laster ned ting fra nettet mens maskinen står inaktiv feks via utorrent osv. Eller er den fullstendig inaktiv? Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 noen ganger så laster jeg ned med utorrent og noen ganger er det bare statbar, ultramon og speedfan som går som jeg har starta Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Dere har sikkert arbeidet med det mest fornuftige forsøk her, så jeg skal ikke blande meg i det. Det jeg ønsker å spøre trådstarter er hvordan er systemet has egentlig. Dvs, jeg ser fra Hijck This file, at du kjører D:\windows ----hvordan har du installert, fortelle litt om det. Det er andre ting i den som, som burde ikke være, men det kan vente. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Dere har sikkert arbeidet med det mest fornuftige forsøk her, så jeg skal ikke blande meg i det. Det jeg ønsker å spøre trådstarter er hvordan er systemet has egentlig. Dvs, jeg ser fra Hijck This file, at du kjører D:\windows ----hvordan har du installert, fortelle litt om det. Det er andre ting i den som, som burde ikke være, men det kan vente. av en ellerannen merkelig grunn så blei windows instalert på d disken. hoved disken min er på 250 gb og den er delt opp i 2 partisjoner. 1 på ca 50 og en på ca 200. nå etter siste windows insalasjon så blei windows instalert på D og den andre partisjonen blei C: har dette noe og si? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Du har en skjult systemfil som heter pagefile.sys på roten av d:\ forresten? (Du må aktivere at windows skal vise skjulte systemfiler for at den skal vises) Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Du har en skjult systemfil som heter pagefile.sys på roten av d:\ forresten? (Du må aktivere at windows skal vise skjulte systemfiler for at den skal vises) hvor ligger den og hvordan aktivere? bare aktivere sånn at man kan se skjulte filer? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 På win xp starter du bare utforskeren og velger verktøy og mappealternativer og deretter fanen vis. Her huker du av for "Vis beskyttede operatyvsystemfiler" og "Vis skjulte filer" Den bør ligge på roten av d:\ (Altså ikke i en mappe og heter pagefile.sys Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 På win xp starter du bare utforskeren og velger verktøy og mappealternativer og deretter fanen vis. Her huker du av for "Vis beskyttede operatyvsystemfiler" og "Vis skjulte filer" Den bør ligge på roten av d:\ (Altså ikke i en mappe og heter pagefile.sys jupp den ligger der den er nesten på 2 gb Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 hva skal jeg gjøre med den fila? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Nei var ikke så nøye var bare jeg som var litt nyskjerrig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå