Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]pcen fryser helt og får bluescreen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

foresten så får jeg opp en windows feil melding etter bluescreen og restart som sier følgende

systemet er gjennopprettet etter en alvorlig feil.

signatur

bccode .24 bcp11001902fe. bcp2. B490afa0 bcp3. b490ac9c. bcp4. f7b7286a

osver. 5_1_2600 sp. 3_0 product. 256_1

Det kan ikke tenkes at harddiske overopphettes? Prøv å utelukk overopphetting. Om du har mange disker kan de bli veldig varme og gi ustabil ytelse.

i speedfan ligger temp på hdd følgende

hdo: 33

hd1 29

hd2 35

og det ligger rundt der ca normalt uansett

Lenke til kommentar

Yep dette er standardmeldingen du får ved en blåskjerm. Windows dumper ut minnet under kræsjen til en minidump fil som kan feilsøkes videre for å finne feilen.

Når jeg tenker meg om synes jeg det høres mer og mer ut som overopphetting fra diskene siden det tar lang tid og du har mange disker. Om mulig kunne du prøve å bare kjøre med en.

Evt kan det være at en av ram slottene på hovedkortet er dårlig og dette gir minnefeil selv om ram'en er i god form.

Så prøv å kjør med 1 ram brikke og 1 disk om det er mulig å se om problemet gjentar seg.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Yep dette er standardmeldingen du får ved en blåskjerm. Windows dumper ut minnet under kræsjen til en minidump fil som kan feilsøkes videre for å finne feilen.

Når jeg tenker meg om synes jeg det høres mer og mer ut som overopphetting fra diskene siden det tar lang tid og du har mange disker. Om mulig kunne du prøve å bare kjøre med en.

det kan la seg gjøre. kobler ut 2 av diskene og lar det gå med en disk fram til i morgen/eller til den fryser eller blåskjerm.

Lenke til kommentar
Kjørte du med 1 rambrikke? (Pass forøvrig på å bruke samme ram-slot som du brukte når du kjørte memtest på den)

nei det gjorde jeg ikke. det kan nesten virke som at pcen fryser når den har stått stille en stund.

Kjørte du med 1 rambrikke? (Pass forøvrig på å bruke samme ram-slot som du brukte når du kjørte memtest på den)

nei det gjorde jeg ikke. det kan nesten virke som at pcen fryser når den har stått stille en stund.

tok ut all ram utenom 1 nå så får jeg se.

Lenke til kommentar

hmmm oki. skulle likt og vist hvor problemet ligger.

kjører nå med kun 1 gb ram 1 hdd skjermkort og cpu.. ikke noe annet unødvendig. så får jeg se hvor lenge den lever før den fryser eller får blue screen. har faktisk ikke vært blue screen etter at jeg sletta msn:S

Lenke til kommentar

Dere har sikkert  arbeidet med det mest fornuftige forsøk her, så jeg skal ikke blande meg i det.

Det jeg ønsker å spøre trådstarter er hvordan er systemet has egentlig.

Dvs, jeg ser fra Hijck This file, at du kjører D:\windows ----hvordan har du installert, fortelle litt om det.

Det er andre ting i den som, som burde ikke være, men det kan vente.

Lenke til kommentar
Dere har sikkert  arbeidet med det mest fornuftige forsøk her, så jeg skal ikke blande meg i det.

Det jeg ønsker å spøre trådstarter er hvordan er systemet has egentlig.

Dvs, jeg ser fra Hijck This file, at du kjører D:\windows ----hvordan har du installert, fortelle litt om det.

Det er andre ting i den som, som burde ikke være, men det kan vente.

av en ellerannen merkelig grunn så blei windows instalert på d disken.

hoved disken min er på 250 gb og den er delt opp i 2 partisjoner. 1 på ca 50 og en på ca 200. nå etter siste windows insalasjon så blei windows instalert på D og den andre partisjonen blei C: har dette noe og si?

Lenke til kommentar
Du har en skjult systemfil som heter pagefile.sys på roten av d:\ forresten? (Du må aktivere at windows skal vise skjulte systemfiler for at den skal vises)

hvor ligger den og hvordan aktivere? bare aktivere sånn at man kan se skjulte filer?

Lenke til kommentar
På win xp starter du bare utforskeren og velger verktøy og mappealternativer og deretter fanen vis. Her huker du av for "Vis beskyttede operatyvsystemfiler" og "Vis skjulte filer"

Den bør ligge på roten av d:\ (Altså ikke i en mappe og heter pagefile.sys

jupp den ligger der den er nesten på 2 gb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...