fenderebest Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Memtest går jo i det uendelige og når det er ferdig med alle tester begynner de på nytt. 2 runder med tester burde holde. Kan bare skjønne at slik korrupsjon av minnet skyldes enten feil i RAM, Hovedkort eller Prosessor. Evt feilaktig konfigurasjon av ram eller prosessor. Endret 13. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Memtest går jo i det uendelige og når det er ferdig med alle tester begynner de på nytt. 2 runder med tester burde holde. mener du 2 passer eller hva det heter? legger ved bilde som forklarer litt Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Yep 2 passes. ¨ okei. tok ut 3 ram brikker nå og har satt i gang testen. tror du det er en ram brikke som er ødelagt? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 For å slippe å teste alle kan du jo først gjøre ferdig den testen som på den ene rambrikken som du kjører nå. Og deretter bare jobbe med maskinen som normalt (Med bare denne ene rambrikken i) og se om blåskjermene fortsetter. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 For å slippe å teste alle kan du jo først gjøre ferdig den testen som på den ene rambrikken som du kjører nå. Og deretter bare jobbe med maskinen som normalt (Med bare denne ene rambrikken i) og se om blåskjermene fortsetter. oki. det pleier og ta sin tid før den fryser eller bluscreen kommer men kan sikkert gjøre det. hehe er det ikke noen tester som tester det raskere? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Nei desverre enten kan du velge å teste alle rambrikkene hver for seg eller å bare teste en og bruke systemet som normalt. Dette er den eneste virkelige gode måten jeg kan tenke meg å eksludere feil i minnet helt. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Nei desverre enten kan du velge å teste alle rambrikkene hver for seg eller å bare teste en og bruke systemet som normalt. Dette er den eneste virkelige gode måten jeg kan tenke meg å eksludere feil i minnet helt. jaja da er det bare og bite i det da og kjøre mem test i 2 pass og se hva dommen blir. er noe dritt at det skal være sånn. bruker som sagt pcen til studio+spill+nett så blir litt irritert når den fryser og spytter ut bluescreens stadig vekk. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hvor lenge har du kjørt dette maskinvareoppsettet uten feil? Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Hvor lenge har du kjørt dette maskinvareoppsettet uten feil? tenker du på hvor lang tid pcen har stått på uten at den har fryst eller bluscreen har kommi? i så fall er det ca 3-4 timer.. så på memtest nå at det gikk fortere med 1 brikke. den tar en runde på 15 min nå. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg tenker på hvor lenge har det gått mellom du fikk pc'en (Eller bygde den) til du begynte å oppleve de første blåskjermene/frysene. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg tenker på hvor lenge har det gått mellom du fikk pc'en (Eller bygde den) til du begynte å oppleve de første blåskjermene/frysene. det tok ca 5 6 dager før dette begynte og skje. jeg la inn en vista 64bit for og teste det og så gikk jeg tilbake til gode gammle xp 32bit. og et par dager etter det begynte problemet Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 da var 2 av 4 ram brikker ferdig testet uten feil. bare 2 i gjenn nå Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 nå er 3 av 4 brikker gått i gjennom uten en eneste feil. hva gjør jeg om den siste går i gjennom uten feil? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Da må man prøve å fortsette å eksludere all annen maskinvare helt til man har funnet den skyldige. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Da må man prøve å fortsette å eksludere all annen maskinvare helt til man har funnet den skyldige. er det noen måte man kan feilsøke hdd utenom i windows sin feilsøking? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Tviler på at det er hardiskene som er problemet men du kan jo kjøre chkdsk om du vil være sikker. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Tviler på at det er hardiskene som er problemet men du kan jo kjøre chkdsk om du vil være sikker. hvordan kan jeg feilsøke andre ting som kan være problemet da? kan jo ikke ta ut skjermkortet eller cpu liksom har ikke reserve av det. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Nei det blir vanskelig det skjønner jeg. Forøvrig har jeg aldri vært borti at en CPU har vært feil på så lenge den ikke har vært utsatt for ekstreme temperaturer så er nok neppe den. Det jeg kunne gjette på er jo hovedkortet. Som et siste råd kan man jo kjøre med et minimalt hardware oppsett (1 harddisk, 1 rambrikke osv) og se om blåskjermene vedvarer. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Nei det blir vanskelig det skjønner jeg. Forøvrig har jeg aldri vært borti at en CPU har vært feil på så lenge den ikke har vært utsatt for ekstreme temperaturer så er nok neppe den.Det jeg kunne gjette på er jo hovedkortet. Som et siste råd kan man jo kjøre med et minimalt hardware oppsett (1 harddisk, 1 rambrikke osv) og se om blåskjermene vedvarer. okey. alle ram brikkene gikk fint i gjennom testen. 0 error. så skal jeg bare for gøy se om den holder seg over natta og gjør den ikke det så plukker jeg ut alt utenom 1 ram brikke og hoved hdd + cpu og skjerm kort seff:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå