Gå til innhold

Være tilkoblet LAN og WLAN samtidig i XP

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg holder på å eksperimentere med nettverk og routere.

Jeg har en bærbar som er tilkoblet en speedtouch trådløs router, hvor den har internet forbindelse.

Så har jeg en stasjonær som jeg prøver å sette opp Win server 2003 på, som er koblet til en dlink router via en switch.

Jeg lurte på om det er mulig å koble laptopen min til den switchen, slik at den er tilkoblet både LAN og WLAN?

Dermed kan jeg eksperimentere med serveren, uten å måtte kutte internet tilgangen min.

Jeg prøvde å være tilkoblet begge deler men da virket det som om jeg mistet internet tilgangen min. Det funket i det minste i Win7RC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg holder på å eksperimentere med nettverk og routere.

Jeg har en bærbar som er tilkoblet en speedtouch trådløs router, hvor den har internet forbindelse.

Så har jeg en stasjonær som jeg prøver å sette opp Win server 2003 på, som er koblet til en dlink router via en switch.

Jeg lurte på om det er mulig å koble laptopen min til den switchen, slik at den er tilkoblet både LAN og WLAN?

Dermed kan jeg eksperimentere med serveren, uten å måtte kutte internet tilgangen min.

Jeg prøvde å være tilkoblet begge deler men da virket det som om jeg mistet internet tilgangen min. Det funket i det minste i Win7RC.

Marker lan og wlan tilkoblingene, høyreklikk og velg "bridge connections" eller noe lignede. Da opprettes det en nettverksbro som binder koblingene sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...