madammim Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei. Mitt kjære Asus P5B Wifi/Ap hovedkort tok kvelden, og nytt kort (Asus P5Q Pro) ble installert. Maskina startet rett opp i "gamle" XP, så drivere ble bare innstallert på nytt. Alt ser ut til å virke ok, men jeg får ikke installert driverne til skjermkortet. Når jeg bruker Nvidia sitt program går alt greit til den begynner å installere driverkomponenter, men så avslutter den bare og gir beskjed om at intet er forandret og at jeg kan prøve ved en senere anledning. Dersom jeg prøver fra enhetsbehandlingen får jeg etter hvert beskjed om at det oppstod en feil under installasjonen, "ingen tilgang". Jeg vet at det er omstridt å bare bytte HK med et annet chipset uten å installer Windows på nytt, men så langt ser det ut til å fungere bra (med unntak av skjermkortet da). Hadde vært flott om noen kunne hjelpe meg slik at jeg slapp allt arbeidet med å sette opp alt på nytt Lenke til kommentar
madammim Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Oppdatering: Har prøvd å bruker "driver sweeper" for å fjerne alle gamle nvidia drivere som lå inne, men uten at det ble noen forskjell. Ser vel ut som det går mot formatering og å legge inn XP på nytt , hvis ingen kloke hoder kan hjelpe meg her. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Du installerte alle driverne fra Asus sin CD som følger med alle HK fra Asus? Hvis ikke, stapp Asus sin CDen inn i CD/DVD drevet ditt og velg Automatic installation eller hva nå der heter på engelsk. Bytter du HK, første bud er å installere drivere fra Asus i dette tilffelet FØR du installerer XP eller Vista sine drivere. Endret 13. juni 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
madammim Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Takk for svar. Jeg har installert driverene som fulgte med kortet. Dette var det forste jeg gjorde etter at maskina startet opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå