Ayjay Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei, Jeg skal studere til høsten og må ta opp lån, og bare lurer på hvor mye av lånet som gjøres om til stipend om man består alle eksamenene? Og hvorfor i all verden får man stipend + poeng for å gå på folkehøyskole, mens man ikke får stipend eller poeng på universitet? Hva skjer med Norge? Lenke til kommentar
Puff Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei, Jeg skal studere til høsten og må ta opp lån, og bare lurer på hvor mye av lånet som gjøres om til stipend om man består alle eksamenene? Og hvorfor i all verden får man stipend + poeng for å gå på folkehøyskole, mens man ikke får stipend eller poeng på universitet? Hva skjer med Norge? det man får for å gå på fhs blir regnet som lån frem til man består. da blir x-prosent gjort om fra lån til stipend. det samme gjelder universitetet, det blir først gitt ut som lån, men blir omgjort når du består. så man får stipend for å gå på universitet akkurat sin på fhs. Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Ved bestått eksamen blir 40% av studielånet gjort om til stipend. Man får vel ikke studielån hvis man går FHS. Jeg tror de får kun stipend og ikke lån, hvis jeg ikke tar helt feil. Men jeg er enig at det er litt urettferdig at man skal få stipend og poeng når man går FHS, i hvertfall med tanke på at de får like mye poeng hvis man tar et år på universitetet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det får de ikke, de får bonuspoeng, ikke studiepoeng. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Dette varierer vel litt etter hvor stor inntekt man har det året man studerer? Lenke til kommentar
Puff Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) feil! man får både stipend OG lån på FHS Endret 13. juni 2009 av Puff Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Og man får hele 2 opptakspoeng, det samme som for et års heltidsstudier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå