rabbenr Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Får ikke startet opp pc'en min. Det er en Dell Dimention 8400. Problemet: Jeg starter maskinen og det første skjermildet kommer opp... her kan jeg trykke F2 for å komme inn i setup og F12 for boot Menu... Etter dette går skjermen svart og det kommer ikke noe pip. Om jeg trykker meg inn i de forskjellige menyene så fungerer alt som normalt inne i disse menyene. Har prøvd å bytte hardisk. Da ble ikke skjermen svart men det kom opp et blinkende _ tegn oppe i venstre hjørne. Kom heller ikke noe PIP da heller... Har resatt Biosen Uten noe resultat.. Noen som hvet hva som har tatt kvelden her? Har ikke så mange ekstra komponenter liggende til å prøve meg frem... Litt drit å kjøpe nye for å så finne ut at det ikke var den komponenten det var noe gale med... Her er Komponentene som står i maskinen: Hovedkort: Intel 925X Express Intel Pentium 4 prossesor 3.0 GHz 2x512mb DDR SDRAM Sjermkort: ATI Radeon X800 XT Takker for alle svar. Lenke til kommentar
TraXor1502 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) faila hovedkort ELLER kan være vifta di. mange laptoper er laget med sensitive hovedkort. og når hovedkortet ikke merker at vifta di går(selv om den kanskje gjør det) så vil den nekte å starte opp for å forhindre varme skader på komponentene dine. detsin skjedde meg var at på min hp pavilion dv9000 hadde hovedkortet fått en litn smell som klemte 2 poler intill hverandre og den kortslutta. og virket ikke lengre. hos meg var det hovedkortet, men vet det kan være noen med vifte problem. .. kosta en formue å få reparert min btw. hp er noen greedy bastards!. Endret 16. juni 2009 av TraXor1502 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå