Bobbylove Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei. En kompis surra rundt på pcn min i går å innstalerte masse programmer som skulle fjerne masse malware og bla bla som var på pcn min. Men det endte med at etter han dro fikk jeg ikke åpnet Internet Explorer, MSN messenger, Kontrollpanel etc. Firefox feks funket helt fint. Jeg restartet da datamaskinen men da fikk jeg blue screen å nå står den bare å slår seg av og på hele tiden. Slå seg på - blue screen - slå seg av - slå seg på etc. Jeg har vista 64 bit. Så, spørsmål 1: Trenger jeg å boote? 2: Hvordan booter jeg? Hvis det er noe annet dere trenger å vite skal jeg prøve å finne det ut. Beklager hvis jeg har postet feil eller noe. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Skjønner ikke spørsmålet ditt, men se om du kommer deg inn i safemode:) spam f8 før oppstart. Gå inn i safemode. Får du bluescreen må du nok formatere Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg får ikke kommet meg inn på noe annet en BIOS. Står på skjermen når jeg starter pcn at jeg burde sette i windows cdn og velge språkinnstillinger for så å klikke reparer. Men kommer meg jo ikke dit. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Kor lang tid tar det før du får bluescreen? Dersom du får opp skjermen der du kan velje mellom desse alternativa: * Sikkerhetsmodus * Sikkehetsmodus med nettverk osv * Vanlig start * Siste fungerande konfigurasjon (Ser noko aka dette ut) Så prøver du først alternativet siste fungerande konfigurasjon. Dette stiller pcen din tilbake til eit punkt da den virka. Dersom dette ikkje går prøver du å starte i sikkerhetsmodus. Visst du får logga på i sikkerhetsmodus kan du tilbakestillen pcen derfrå. Dersom du ikkje får opp desse alternativa, spam F8 under oppstart og dei skal dukke opp. Edit: For sein ja. Endret 13. juni 2009 av TheOneAsk Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg til aller første del av windows oppstart før jeg får bluescreen. Ingen av oppstarts alternativnene fungere. Hva skal jeg gjøre med det jeg får opp etter F8 spam? Forsto ikke mye av det. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 med engang du starter opp pc-en trykker du f8 @ med engang du har trykket på power. Da får du opp de valgene som TheOneAsk beskrev. Bare følg det han forklarte:) Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Hvis jeg trykker f8 får jeg opp en annen type skjerm først. Hvor jeg kan velge mellom 3 ting, cd-rom, hardisken min og floppy disk tror jeg. Og jeg har prøvd alle de forskjellige oppstartsmetodene. Skjer det samme med alle. Endret 13. juni 2009 av Bobbylove Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Skriv ned hva som er feilen i blåskjermen da. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Skal prøve å få det med meg Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 win32k.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Litt merkelig at "Siste fungernede konfigurasjon" ikke løser problemet. Forøvrig kan det være relatert til flere ting: 1.Korrupt diskvolum (Sjekkes via chkdsk) 2.Hardwarefeil 3.Antivirus Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Litt merkelig at "Siste fungernede konfigurasjon" ikke løser problemet. Forøvrig kan det være relatert til flere ting: 1.Korrupt diskvolum (Sjekkes via chkdsk) 2.Hardwarefeil 3.Antivirus and 3 it is @ antivirus. Står tydlig i første post, En kompis som la inn mye rart av antishit som sikkert var kompis med spyware Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Jepp, stemmer. Da kan vi vel skifte fokuset i tråden til hvordan reboote/formatere hele dritten? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Om det er trolig at det er antivirus som forårsaker problemene kan du deaktivere driverne til antivirusen via gjenopprettingskonsollet. Noen antivirus produsenter legger jo driverne sine inn i sikkermodus også slik at selv om man booter inn i sikkermodus vil driveren fremdeles lastes. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Minner om at jeg er min pc kompetanse er totalt fraværende. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Dersom du får tak i ein windows cd, og du klarer å sette cd-rom som første boot val ( den du veit F8 under oppstart, der du velgjer mellom cd-rom, hardisk osv ). Dersom du da får starte opp cden kan du jo prøve reparere, eller å formatere. Får du fortsatt blåskjerm når du booter via cd-rom veit eg ikkje kva meir du kan prøve. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Det som er problemet er at hver gang jeg gjør noe inne på Boot Menu (F8) så sender den meg bare videre til den svarte skjermen med startmetoder: * Sikkerhetsmodus * Sikkehetsmodus med nettverk etc. Edit: Nå fikk jeg opp windows cdn. Så får vi se hva for noe spennende saker jeg finner der Installer Windows fikk jeg opp nå! Kan jeg gjøre det? Uten å slette det først? Endret 14. juni 2009 av Bobbylove Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Burde vel i teorien gå, dersom du har andre partisjonar å leggje det på. Men du har vel gjort det nå, korleis gjekk det? Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Formaterte dritten (tok jo 3 sekunder, sykt fort) Så innstalerte jeg windows på nytt. Funket bra Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Kos deg med ny pc:) også for all del ikke spam på med antivirus dritt. Personlig kjører jeg Avg free som fulltime virusprog. Scanner til tider med superantispyware og spybot. Ccleaner bruker jeg til å fjerne divs i ny go ne:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå