gamerman Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei Har en HP DV9500. Jeg har brukt strøm en god stund nå med batteriet mitt i. Noen anbefalte meg å ta ut batteriet å bare kjøre via strømkabel, så ikke batteriet skulle bli unødvendig brukt. Nå har jeg gjort det, ser ut som laptopen er like fin fordet. Men jeg har et par spørsmål; Hvor bør man oppbevare batteriet? (kaldt, varmt etc). Jeg kan se litt av harddisken og hovedkortet nå ved der batteriet skulle være. Det blir ikke mye støv og sånt da som kan komme dit? Evt så må jeg bare blåse hardt og kanskje bruke litt iso propanol på "batteri gold pins" (der batteriet treffer å gir strøm)? Håper på svar siden jeg er litt usikker Takker! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei! å fjerne batteriet er en utmerket idè! når man skal lagre batterier (Li-ion), er det best at det ikke er fullt, men ca 40%, det bør forøvrig lagres kjølig (ikke for kaldt) rundt 0 er perfekt. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) skal du følge anbefalte fra produsent skal du ikke ha batteri i pcn ved bruk over lengre tid av ekstern strøm. har ikke satt meg helt inn i akkurat hvor drastisk det forkorter levetiden men av laptoppene vi har til elevene har alle type 1-5min levetid etter overkanten av et år i bruk hvor ingen følger produsenten sitt råd av ta av batteriet. Endret 13. juni 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå