1915 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) har en saab 900 cs som jeg har fått fikset nå. skal registrere den i juli for da blir det halv årsavgift. det er en 1992 modell. med 131 hk ca. alt originalt på den. ikke noe trimmet eller fikset. jeg er 18 år og skal ha forsikringen i mitt navn. for å få spare opp bonus. pappa sa at hviss jeg setter kjørelengden på 16000 km på 1 år så blir det vell 3000-4000 kr i året i forsikring. tror han sa at han skulle sett det på if eller gjensidige, er litt usikker. men stemmer det at det blir ca 3000-4000 kr i året da ? takker for svar edit: dette er min andre bil da. har en golf 2 akkurat nå. står i mamma sitt navn med full bonus. betaler ca 3000 i forsikring på den. er 1986 mod. Endret 13. juni 2009 av hahaa Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 har en saab 900 cs som jeg har fått fikset nå. skal registrere den i juli for da blir det halv årsavgift. det er en 1992 modell. med 131 hk ca. alt originalt på den. ikke noe trimmet eller fikset. jeg er 18 år og skal ha forsikringen i mitt navn. for å få spare opp bonus. pappa sa at hviss jeg setter kjørelengden på 16000 km på 1 år så blir det vell 3000-4000 kr i året i forsikring. tror han sa at han skulle sett det på if eller gjensidige, er litt usikker. men stemmer det at det blir ca 3000-4000 kr i året da ? takker for svar edit: dette er min andre bil da. har en golf 2 akkurat nå. står i mamma sitt navn med full bonus. betaler ca 3000 i forsikring på den. er 1986 mod. Du skal ha kun ansvarsforsikring? Eller skal du ha del-kasko på den? Hørtes litt vel rimelig ut med 3-4000 kr. Tipper egentlig du, uten bonus, havner på nærmere det dobbelte. Du må ringe og høre med selskapene, ingen andre som kan anslå pris til deg. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 del-kasko? er det brann og tyveri? ja tenkte på noe slikt. ja jeg regna med ca 6 k i året. pappa sa han var litt usikker. men fikk se hva de hadde. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Tror nok det stemmer ganske godt, har erfaring med at Gjensidige er ganske billig på "ungdomsbiler", men ring rundt til de forskjellige forsikrings-selskapene og be om tilbud. På min første bil (Ford Sierra) så varierte det fra Gjensidige med 3900 eller noe deromkring og opp i nesten 10tusen hos en av konkurrentene. Så en liten ringerunde kan spare deg for en del tusenlapper! Har snart hatt 10 biler siden jeg var 18, og det meste jeg har betalt i året er rett i overkant av 5000, så det er ikke så verst, så lenge du holder deg litt unna modeller som heter noe med GTi, Turbo osv, da er det ofte minst dobbel pris Lenke til kommentar
1915 Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) allright. er ikke turbo i den da. blir forsikringen dyrere hviss man har turbo? en komnpis av meg har en bmw 520 1989 mod med en 2.5 liter på 170 hk. originalt sto det en 150 hk 2.0 liter i den. men ble bytta til 2.5 med 170 hk. (dette var gjort før han kjøpte bilen) men han har den registrert som en 2 liter og i forsikringa er den registrert som 2 liter. hva kan skje hviss han krasjer med den og det blir funnet ut at det er en 2.5 liter? sånn med forsikringen ? forsikringen varierer jo også med hk på motoren i bilen. Endret 13. juni 2009 av hahaa Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hvis han setter i en V8 i bilen er det fremdeles en BMW 520.. Er det godkjent i vognkortet så skal det ikke være problem. Vet om flere som har biler med byttet motor. Hvis det ikke er godkjent i vognkortet så går det sannsynligvis greit hvis det ser orginalt ut, så lenge det er samme utvendig størrelse på motoren og ikke ser ut som en racerbil vil det nok ikke bli stilt spørsmål om han kræsjer, med mindre det skjer i 200km/timen, (men da er nok ikke forsikringen det største problemet han har). Motoreffekt har ofte sammenheng med ulykkeshyppighet og sjangsen for at bilen vil bli stjålet. Er det mange ungdommer som grisekjører og smadrer nevnte bil og om biltypen ofte blir stjålet går prisen opp. BMW 3serie, Ford Cosworth, Golf GTi og den typen biler er ungdomsbiler som blir mye herjet med og smadres ofte, disse pleier ofte å være dyre å forsikre. Enkelte forsikringsselskaper nekter faktisk å forsikre Cosworther. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Enkelte forsikringsselskaper nekter faktisk å forsikre Cosworther. De setter i hvert fall prisene så skyhøyt at det i praksis ikke forsikres noen Cosworther, i hvert fall. Det er vel ikke lov å nekte enkelte biltyper for ansvarsforsikring? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Hvis han setter i en V8 i bilen er det fremdeles en BMW 520.. Er det godkjent i vognkortet så skal det ikke være problem. Vet om flere som har biler med byttet motor. Hvis det ikke er godkjent i vognkortet så går det sannsynligvis greit hvis det ser orginalt ut, så lenge det er samme utvendig størrelse på motoren og ikke ser ut som en racerbil vil det nok ikke bli stilt spørsmål om han kræsjer, med mindre det skjer i 200km/timen, (men da er nok ikke forsikringen det største problemet han har). Dersom forsikringsselskapet finner ut at bilen ikke er i godkjent stand kan man fort komme til å slite. Dette står ihvertfall godt forklart i forsikringspapirene mine. forsikringen varierer jo også med hk på motoren i bilen. Ikke nødvendigvis. Endret 14. juni 2009 av >Jonas< Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 men motoren som er satt i den bmw'en er en original bmw motor. stefaren til fyren som har bilen er bilmekaniker og han sier at man ser ikke at det er en 2.5 liter med mindre man begynner å undersøke skikkelig. fordi motorn ser lik ut som den som sto i som var 2 liter. men men tilbake til min bil med forsikring. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Da ringer du til de forskjellige forsikringsselskapene. If er sjelden veldig villige til å få unge bilkunder, så de tror jeg nesten du bare kan glemme. Ellers tviler jeg på at du får forsikring på 3-4000,- i året med kun ansvar, startbonus og 16k km kjørelengde. Delkasko er som regel brann, tyveri og glasskader. Med mindre man er heldig med glasskader kan det fort lønne seg da dette ikke er så mange hundrelappene dyrere i året. Må man sette bort bilen for bytte av rute når man må dekke alt selv blir dette fort dyrt. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) jepp jeg skal ha delkasko. pappa sa han skulle flytte forsikringen han hadde på bilen min nå som står i mamma sitt navn over til den saaben og sette det i mitt navn. han skulle fikse alt det for meg og få det i mitt navn og bla bla bla. og han sa det skulle være delkasko. foreldrene mine hjelper meg med litt bensinpenger og betale forsikring og årsavgift til jeg får lærlingplass og begynner å få en fast lønn bil er dyrt nå til dags. mye som skal betales bare for å kjøre en tur på butikken men jeg regner med en 6000 kr i året ja. det har jeg regnet med. men det synes jeg egentlig ikke er så mye til at jeg er 18 år og ikke har noe bonus og ikke hatt noen andre biler i mitt navn. skal ikke registrere bilen før i juli, for da blir det bare halv årsavgift lurer på en ting til. hviss jeg hadde hatt en bil fra jeg var 14-15 har det da vært mulig å registrere den i mitt navn og spart opp bonus eller må man vær minst 18 for å få forsikring på en bil/kjøretøy? hviss man ser bort fra modep/lett sykkel Endret 15. juni 2009 av hahaa Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) ja, man må jo se bort fra mopedforiskringen. Mopedforsikringer er det noe "eget" ved, alt er eget ved moped ^^. Uansett, så får du ikke opparbeidet deg noe bonus ved å ha en moped forsikret på deg selv i en periode fra f.eks 16-18 år. Det får du derimot med å ha en Lett MC registrert på deg selv i samme tidsperioden. Da har du opparbeidet deg 40% bonus. Tror ikke man kan forsikre en bil før man fyller 18 år. Endret 15. juni 2009 av nicoloco Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg vil tro det blir dyrere enn 6000,- i året med mindre du er totalkunde (noe du kan være dersom du deler forsikringsselskap med dine foreldre og har samme folkeregistrerte adresse som dem). Du kan jo sjekke ut Gjensidige sin kalkulator. Med 20% og internettrabatten tipper jeg du vil komme på 11-13k kr med delkasko og 16k i kjørelengde. Dersom du er medlem av en forening med avtale, dere har flere forsikringer i samme selskap, og mange nok til å være total/helkunde så blir det fort billigere. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg vil tro det blir dyrere enn 6000,- i året med mindre du er totalkunde (noe du kan være dersom du deler forsikringsselskap med dine foreldre og har samme folkeregistrerte adresse som dem). Du kan jo sjekke ut Gjensidige sin kalkulator. Med 20% og internettrabatten tipper jeg du vil komme på 11-13k kr med delkasko og 16k i kjørelengde. Dersom du er medlem av en forening med avtale, dere har flere forsikringer i samme selskap, og mange nok til å være total/helkunde så blir det fort billigere. 11-13 k i året ? den kjøper jeg ikke. snakka med pappa og han har ringt forsikringselskapet og de sa det ble 6000 ca i året. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg sjekka med Gjensidige sin kalkulator med de opplysninger du har gitt, og på postnr mitt i Hønefoss. Det ble rundt 12.600 kr. Men som sagt så blir det fort billigere med rabatter i form av flere forsikringer og slikt. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg har delkasko med Gjensidige på min 9000 2,0i,. Med 20% bonus betaler jeg ca 6500,- p.a, og da har jeg også innbo- og ulykkesforsikring. Saksbehandleren ga meg en pakke med disse tre forsikringene som totalt ble billigere enn bare bilforsikringen ville blitt (ca 7000,-). Og alt i alt har jeg hittil hatt et veldig godt forhold til dem. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 høres bra ut. men hvor gammel er du ? og hvordan 9000 er det ? og hvordan modell er det? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg er 22, og bilen 18 år (91 mod. CC 2,0 130 hk). Det er bare å ringe dem opp og gi dem alle opplysninger, så får du et prisestimat der og da. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 allright. får gjøre det når juli kommer. skal ta en ringerunde da min saab er en saab 9000 cs 1992 mod med en 2.0 liter 131 hk. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 hele den tråden her har blitt MAX unødvendig. Seriøst, det har pågått i mange jævla dager. Kan du ikke bare plukke opp telefonen, ringe 03100 og få en slutt på det her? Samtidig kan du ringe 02400 (If) og høre med dem. Så skriver du opp prisene på de to tilbudene du får hos dem her i tråden, så rapporterer du den til en moderator for å få den lukket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå