Gå til innhold

Søker noen som er flink med ExpressionEngine

Anbefalte innlegg

Ønsker innspill og evt pristilbud på jobben under.

Dagens side: www.amedisin.no

Sidene er i dag på en egenutviklet CMS plattform (er vel egentlig ikke en plattform, heller en dårlig backend). Har sett litt på ExpressionEngine som CMS plattform, som ser lovende ut. Denne kommer nå i 2.0 versjon til sommeren.. Men er åpen for selvlagde CMS løsninger eller andre gratis plattformer. Så langt de er veldig brukervennlige. Liker Apple sin filosofi på dette området.

Keywords: Enkelt design, brukervennlig, kvalitet.

Struktur:

- Hovedside

- Underhovedside - 3 temaer (Hudpleie, alternativ behandling, Hårpleie) - Samme design bare en egen farge * Se lengre ned

- Kontakt oss

- Bestill time

- Div statiskesider: FAQ, Jobb, Prisliste, Hva behandler vi, Annonser

* Under hver underhovedside:

1. Behandler profiler

2. Terapi profiler

3. Artikler (linket til en eller flere terapier)

4. Tilbakemeldinger (linket til behandler og en eller flere terapiformer)

5. Spørsmål (Kunder kan stille spørsmål, linket til behandler, terapiform)

6. Tilbud

7. Wikiside om terapier som vi ikke tilbyr (Lik i utseende som terapier)

8. Wikiside om mat (proteiner, frukt, fett, etc) (Lik i utseende som Terapier eller artikler) -

9. Wikiside om plager/problemer (ryggsmerter, feber, astma, allergi) (Lik i utseende som Terapier eller artikler)

- Alle Wikisidene skal linke til artikler, terapityper, behandlere, produkter (ekstern nettbutikk eller egen) etterom det passer seg med innholdet på siden.

Søk:

Viktig at sidene har en bra søke funksjon. Helst en med autocompleter, autosuggestion.. lik den på applestore. Som viser alternativer mens man skriver inn sitt søk, kategorisert etter seksjon på sidene etc.

Generelt:

Har ikke helt bestemt meg om strukturen jeg har satt opp er mest riktig mht. brukervennlighet, seo, og senere utvidelser.

F.eks om fremtiden skulle bringe inn tannleger og leger, så skal sidene gjerne lett kunne utvides til å inkludere egne underhovedsider for hver av disse kategoriene.

Strukturen på sidene er vi selvfølgelig åpen for å diskutere.

Sidene skal også legge opp for at vi kan ha annonser på sidene, evt reklamere for produkter i nettbutikken vår evt tredje parts nettbutikk.

Mål:

Vi ønsker å ha fokus på innholdet på siden. Tanken er at vi skal selge klinikken gjennom kvaliteten og innholdet på sidene. Besøkende skal komme til sidene våres for god informasjon om det meste.

Backend:

I backend skal det være et admin area, hvor admin skal kunne redigere sidene. Samt besvare spørsmål og bestillinger som kommer gjennom skjemaene på nettsidene.

Skal også være en grafisk fremstilling av antall spørsmål og bestillinger som har kommet pr uke. Og litt annen statistikk. Men dette har jeg allerede, så trenger mest sannsynlig ikke å bli gjort på nytt.

For noen måneder siden så lagde jeg noen utkast til hvordan sidene kan for eksempel se ut.

Hovedsiden --> Default Site Weblog

Artikler --> http://www.amedisin.no/a/index.php/amedisin/artikkel/

Behandler --> http://www.amedisin.no/a/index.php/amedisin/terapeut/

Om noen har noen tips eller forslag, eller ønsker å komme med et midlertidig prisestimat. Så gjør gjerne det

Endret av chris_83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ingen spesielle funksjoner; bruk et eksisterende open source CMS.

Les rundt om hvilke som passer dine behov best. Se på dokumentasjonen og kildekoden, er den god? Kan du lett utvide funksjonaliteten dersom du skulle ønske det? Er det en grei jobb å tilpasse utseende og/eller struktur? Er det godt med kompetanse tilgjengelig for denne platformen, både hva gjelder design/templates og kode/funksjonalitet.

EDIT: Ser at du ønsker integrasjon med en wiki. Det gjør selvfølgelig saken litt mer komplisert, men jeg ser ikke bortifra at du kan finne nær sagt komplette løsninger eller noe som enkelt kan tilpasses dine behov.

Endret av jonnor
Lenke til kommentar

Når jeg nevner Wiki, så tenker jeg bare på en side som er lik terapi sidene. Bare det at det vil stå en boks som sier. "Vi tilbyr ikke denne behandlingsmåten for tiden, men vi kan anbefale x terapitype som et godt alternativ, les mer om denne terapiformer her..."

Noen som har mulighet for å ta denne jobben? hva skal du/dere ha for dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...