Gå til innhold

Hvor mye får man i dimmepenger?


Åsen

Anbefalte innlegg

Nice. Jeg vil dimme 1mnd før pga utdanning, da får jeg dimmepenger for 11 måneder da? Sånn det funker?

Nei, du får full dimmegodtgjørelse om du dimmer opp til 6 uker før (som er grensen for skoledimming).

 

For øvrig er det ikke 'mellom 26 og 34 tusen, det er 26850, uavhengig av tjeneste sted.

 

Saken er slik at dimmepengene skal økes, noen sier de økes fra 1 Juli 2009. Jeg har sikre kilder på at folk fra garden har fått den nye summen, som ligger omtrent midt imellom 30 og 40 000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk bekrefta at vi får 1. juli i dag. Fikk et skriv der det står:

 

Tjenestetillegg til og med dimisjonsdato utbetales over konto. Dimisjonsgodtgjørelse med evt tillegg/fratrekk for refs, sos lån, oppgjørsblanketter (TS), kjøp fra depot mv vil være disponibelt på konto ila juli 09

 

:D

 

EDIT: Tenkte ikke helt over at ila betyr I løpet av.. så det kan jo hende de kommer 30. juli :p

Endret av Tho-mas
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Dimisjonsgodtgjørelsen er på kr. 27 870,-. Den utbetales til soldater som dimitterer ved formell dimisjonsdato.

 

Ved fullført 12 måneders tjeneste og ved dimisjonsdato satt etter Forsvarets initiativ utbetales maksimumsbeløpet.

 

Soldater, som av ulike grunner (sykdom, utdanning eller arbeid, overføring til Heimevernet etc.) avbryter sin førstegangstjeneste før fullført 12 måneders tjeneste, tilstås dimisjonsgodtgjørelse for antall tjenestegjørende dager på grunnlag av dagsats (27870 : 365 x antall dager).

 

For de som tar utdanningen sin i Forsvaret er det en utdanningsbonus. Denne kommer i stedet for dimisjonsgodtgjørelse. Utdanningsbonusen er på kr. 54,- per dag. "

 

http://www.mil.no/felles/vpv/start/fgt/_konomi/

 

Du får vel også siste lønning sammen med dimmepengene så d blir vel på ca 32000kr:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...