Gå til innhold

Hvor mye får man i dimmepenger?


Åsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg dimmer 26 juni og lurer på når og hvor mye jeg får i dimmepenger.

Er det sånn at dimmepengene kommer samtidig som lønninga? Altså 1 juli.

 

Dimmegodtgjørelse for fullført fgtj er på 26850. Når du får de må noen andre svare på. :)

 

får du de pengene for og slutte i militæret??

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg dimmer 26 juni og lurer på når og hvor mye jeg får i dimmepenger.

Er det sånn at dimmepengene kommer samtidig som lønninga? Altså 1 juli.

 

Dimmegodtgjørelse for fullført fgtj er på 26850. Når du får de må noen andre svare på. :)

 

får du de pengene for og slutte i militæret??

 

Ja. :)

Lenke til kommentar
hva får du mest penger for da? fullføre eller dimme mot slutten?

 

Det heter dimming uansett om man dimmer midt i tjenesten, eller ved fastsatt dimisjonsdato, og man får såklart mest pegner om man fullfører hele tjenesten.

 

Sakset fra mil.no:

 

Dimisjonsgodtgjøring

Dimisjonsgodtgjørelsen er på kr. 26 850,-. Den utbetales til soldater som dimitterer ved formell dimisjonsdato.

 

Ved fullført 12 måneders tjeneste og ved dimisjonsdato satt etter Forsvarets initiativ utbetales maksimumsbeløpet.

 

Soldater, som av ulike grunner (sykdom, utdanning eller arbeid, overføring til Heimevernet etc.) avbryter sin førstegangstjeneste før fullført 12 måneders tjeneste, tilstås dimisjonsgodtgjørelse for antall tjenestegjørende dager på grunnlag av dagsats (26850 : 365 x antall dager).

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Takker for alle svar :)

 

Du får dimmepenger etter antall dager du har vært inne i Forsvaret. Dager * 74,50 kr (sist jeg sjekka).

 

Dimmepenga får du neste lønningsdag. Siden du dimmer 26 juni spørs det om du får det 1 august.

 

men neste lønning er jo 1. juli..

Lenke til kommentar
Takker for alle svar :)

 

Du får dimmepenger etter antall dager du har vært inne i Forsvaret. Dager * 74,50 kr (sist jeg sjekka).

 

Dimmepenga får du neste lønningsdag. Siden du dimmer 26 juni spørs det om du får det 1 august.

 

men neste lønning er jo 1. juli..

Ting tar tid i forsvaret, vettu. Kan jo hende, men tviler litt.

Lenke til kommentar

Ja, man får 4200 (eller 4700 hvis du blir Korporal) i måneden. Når du har vært i forsvaret i 12 måneder for du dimmepenger som nå ligger på nesten 27 000. Så siste lønning + dimmepenger blir vel pluss minus 30 000 kr

Endret av Tho-mas
Lenke til kommentar
Nice. Jeg vil dimme 1mnd før pga utdanning, da får jeg dimmepenger for 11 måneder da? Sånn det funker?

Nei, du får full dimmegodtgjørelse om du dimmer opp til 6 uker før (som er grensen for skoledimming).

 

For øvrig er det ikke 'mellom 26 og 34 tusen, det er 26850, uavhengig av tjeneste sted.

Lenke til kommentar

Bruker muligheten til å spørre her.

 

Gikk som befalselev i 8 måneder, (de har jo skoletillegg istedet for dimmepenger). (6500 i måneden)

Men ble satt over til UB-korporal de 3 siste månedene, (mot min vilje), så nå tjener jeg bare 4700 i måneden eller hva det nå er.

 

Vil jeg få dimmepenger? Blir det regnet ut fra de siste månedene, eller vil jeg ende opp med fult dimmepenger.

 

Det er jo ikke vanlig praksis å sette noen over fra befalselev til UB-korporal, så usikker på om de har noe fast praksis på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...