[ReXoR] Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Vel, her er problemet mitt.. jeg har ikke noe ledig diskplass på root mount pnt, jeg sletter filer, avinstallerer/fjerner programmer og applikasjoner, men jeg får fortsatt ikke noe ledig diskplass på /.. 0 B free.. Noen som aner hva som kan være galt eller hvordan jeg kan finne det ut? maskinen fungerer som vanlig med enkelte unntak: får ikke lagt inn noe, får ikke brukt KDE, og den er utrolig treg! Lenke til kommentar
ism Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 For lite informasjon. Hva er resultatet av følgende kommandoer: mount df -h Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 /dev/hda6 on / type ext3 (rw) none on /proc type proc (rw) usbdevfs on /proc/bus/usb type usbdevfs (rw) none on /dev/pts type devpts (rw,gid=5,mode=620) /dev/hda5 on /home type ext3 (rw) none on /dev/shm type tmpfs (rw) automount(pid865) on /mnt/ftpfs type autofs (rw,fd=5,pgrp=865,minproto=2,maxproto=3) Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on /dev/hda6 1.8G 1.8G 0 100% / /dev/hda5 691M 389M 267M 60% /home none 62M 0 61M 0% /dev/shm Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Slett alt under /tmp. Kjør cd / du -h -d 1 så får du se hvilke kataloger som tar opp plass. Lenke til kommentar
capy Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 har du slettet filene fra papirkurven? bare kødder:) Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 hehe ;p har funnet ut av det nå.. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå