Birthe Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Lurer litt på om jeg skal ta biologi som privatis., Derfor lurer jeg på hvordan det er å ta fag som privatist i praksis... Har man en veileder en kan spørre hvis det er noe? Hvem blir eksaminator ved muntlig/praktisk eksamen? Er det bare å melde seg opp og så ta eksamen? Endret 13. juni 2009 av Birthe Lenke til kommentar
CookieMonsteret Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Lurer på det samme som deg i grunn, men har undersøkt litt til... På skoleportalen sine sider står det: "Du kan lese fag på egen hånd og gå opp til privatisteksamen i fagene. Du må betale for å gå opp til privatisteksamen. Fristen for oppmelding er 15. september for eksamen i november/desember og 1. februar for eksamen i mai/juni. Du må selv melde deg opp på eksamenskontoret." Altså, kan ein vel lese seg opp og ta eksamen når ein ønsker? Trur det er nødvendig å ta med ei leseliste eller nåke over ka ein har vert gjennom, men ellers så skal det vere greit.. Er usikker fremdeles då Lenke til kommentar
Pezzonovante Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Privatist eksamen kan du ta når som helst. Det vil si, rundt juletider, og på slutten av skoleåret. Du melder deg opp til privatist-eksamen noen måneder før, også funker det på akkurat samme måte som vanlig eksamen. Var egentlig meningen at jeg selv skulle ta biologi som privatist, men så ble mye endret. Jeg regner med at dere kan spørre faglæreren i biologi ved skolen deres. Dessuten kan dere sikkert ordne så dere får være med på noen forsøk som de andre i biologi klassen skal ha. Merk dere at ved Biologi 1 er det kun muntlig eksamen for å få karakter i faget, mens i Bio 2 så er det både skriftlig OG muntlig eksamen. Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 Vel.. oppmeldt og godt i gang med faget.. så plutselig at leselister skal være inne til i morgen? hva er skal en leseliste innehold? pensum jeg har brukt og forsøk? eller bare pensum? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå