Gå til innhold

Jesu hypotese avkreftet


Endeløsningen avlyst!  

75 stemmer

  1. 1. Hva er din konklusjon basert på versene under?

    • Jesus ble feilsitert, som betyr at de tre evangeliene ikke er til å stole på
      32
    • Sitatene er antageligvis riktige nok. Jesus tok feil, og hans formeninger om Gud er ikke til å stole på
      30
    • Ved hjelp av apologetiske krumspring klarer jeg å få dette til å se ut som om alt enten har skjedd eller vil skje uansett
      13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har aldri stått noe om verdens ende i bibelen. Det er feil oversatt. Det skal være "End of the eon." Ikke "End of the world."

Av en eller annen grunn har jeg liten tro på at en bok som er oversatt av folk som er utdannet innen språket tar feil av dette, mens tilfeldige folk på internett plutselig kan påpeke at det er oversettelsen som er feil, ikke originaldokumentet.

mrNilsen har faktisk rett GeirGrusom

 

wl95df.jpg

 

originaldokumentet har du her

Endret av IHS
Lenke til kommentar
TS: Skammer du deg ikke over å lage så ledende tåpelige svaralternativer på pollen. Er rimelig frekt.

Du burde snarere være flau over å ta pollen så alvorlig.

Vi må kunne anta at trådstarter ikke ønsker en seriøs debatt, da hadde han formulert seg seriøst. En tøvete poll indikerer formålet med tråden.

 

Nå vil det snart bli opprettet en "Oppslagstavle" her i RFL også, da kan slike tråder flyttes dit, og så kan vi håndheve et ønske om seriøsitet og spørsmålsstilling strengere i hovedkategorien.

 

Men uansett slår dette tilbake på trådstarter, som får velge om vedkommende vil invitere til seriøs debatt eller ikke. Det er dilemmaet med et åpent forum, vi kan ikke anta noe om brukeres motiver, og skal i utgangspunktet være forsiktige med å legge listen for høyt for hva som er akseptable ytringer.

 

Kommentarer tas på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det har aldri stått noe om verdens ende i bibelen. Det er feil oversatt. Det skal være "End of the eon." Ikke "End of the world."

Av en eller annen grunn har jeg liten tro på at en bok som er oversatt av folk som er utdannet innen språket tar feil av dette, mens tilfeldige folk på internett plutselig kan påpeke at det er oversettelsen som er feil, ikke originaldokumentet.

mrNilsen har faktisk rett GeirGrusom

 

wl95df.jpg

 

originaldokumentet har du her

 

Jeg får gi meg da, på tross av at jeg ikke kan et ord hebraisk.

Lenke til kommentar

Er ikke tiden vi lever i nå tiden for fiskene og vannmanns tiden kommer en eller annen gang i år 2012? Mener å huske at det var noe slikt, det er derfor tegnet til jesusen er fisker mener jeg også å huske.

 

Og ikke bare kristendommen, men en rekke andre religioner har jo spådd at endetiden kommer i år 2012 og jeg må si at jeg gleder meg til det står 2013 på kalenderen og vi igjen kan peke nese av alle disse dommedags profetiene....

 

Det som alltid slår meg når noen kommer med dommedags profetier er at det tok den godeste guden 13,5 milliarder før evolusjonen ved en tilfeldighet klarte å produsere noe som er intelligent nok til å kunne tilbe den godeste guden.... vi har, med det vi VET i dag, hatt den intelligensen i knappe 200 000 år, noe som vil si at den godeste gud har ventet i fryktelig lang tid på sine tilbedere og når de endelig har kommet så langt skal han utslette oss?

 

Make sence? Nope....... Men det er jo det kristendommen sier, at når jesusen kommer så skal alle ikke troere lide og utslettes og alle som tror skal leve videre i sus og dus i himmelen... og dette har gud ventet i over 13 milliarder år? Yeah, right! :roll: Blir bare dumt dette...

 

 

En annen ting som slår meg med denne jesusen er jo at hele grunnlaget for fyren bortfaller når vi vet at adam og eva slettes ikke var i noen hage, men har evolvert hit.... Men kjenner jeg de religiøse rett klarer de fint å vri hele greia slik at det var gud som fant på evolusjon.... men hvordan de forklarer ventetiden gud har hatt på sine små tilbedrere aner jeg ikke.... 13 milliarder år er ganske heftig ventetid, selv for en gud liksom...

Sagt på en annen måte: Hvis du deler jordens alder opp i tolv timer har mennesker eksistert her i ca 6 sekunder av den tiden... :)

Lenke til kommentar
Kristne venter ikke på noen ende. De lever det nye og evige livet her og nå.

Hva skjer når de dør?

Jesus Kristus > Jeg er oppstandelsen og livet. Den som tror på meg, skal leve om han enn dør. Og hver den som lever og tror på meg, skal aldri i evighet dø. Tror du dette?» RobinTX

Når står de opp fra de døde?

Omgående, Jesu Kristi ord kan oppreise døde.

 

Paulus > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham.

 

Johannes > Salig og hellig er den som får ta del i den første oppstandelsen. Over dem har den annen død ingen makt.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Himmelsk håp etc. Hva med de som skal leve på jorden?

Lenke til kommentar

 

Himmelsk håp etc. Hva med de som skal leve på jorden?

De kristne er i himmelen her på jorden. Himmelriket er her på jorden (de kristnes verden)

 

Paulus > I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...