Gå til innhold

Jesu hypotese avkreftet


Endeløsningen avlyst!  

75 stemmer

  1. 1. Hva er din konklusjon basert på versene under?

    • Jesus ble feilsitert, som betyr at de tre evangeliene ikke er til å stole på
      32
    • Sitatene er antageligvis riktige nok. Jesus tok feil, og hans formeninger om Gud er ikke til å stole på
      30
    • Ved hjelp av apologetiske krumspring klarer jeg å få dette til å se ut som om alt enten har skjedd eller vil skje uansett
      13


Anbefalte innlegg

Er ikke tiden vi lever i nå tiden for fiskene og vannmanns tiden kommer en eller annen gang i år 2012? Mener å huske at det var noe slikt, det er derfor tegnet til jesusen er fisker mener jeg også å huske.

 

Vannmannens tid kommer i 2150. Symbolet for Jesus er fisk, men det er egentlig et hedensk symbol. Kristendommen låner struktur fra andre Solmessias-religioner og fra det egyptiske trossamfunnet. De 10 bud er identiske, bare skrevet med andre ord. Messiasen har også mange fellestrekk som, jomfufødsel, begynte som 30 år, 12 disipler, død i 3 dager, oppstandelse på easter equinoxe, født 25 desember osv.

 

Det finnes mest sannsynlig en gud eller en høyere makt/ energi der ute som står bak det som eksisterer, men det er ikke den man finner verken i kristendom eller andre religioner. Enhver bør finne sin egen gud / tro. Å underkaste seg andre og slavisk følge andre eller noe så banalt som en eventyrbok er veldig naivt. Spesielt når det finnes mange bevis på at hele bibelen er basert på eldre eller andre solar-messias-religioner. "Something given has no value". Man må altså selv definere hva man tror på for at det skal ha noen verdi.

 

Som noen så fint sa en gang: "Det er en usynlig mann oppe i himmelen. Han følger alt vi gjør og om nødvendig dømme oss til evig fortapelse. Men han elsker oss."

 

Religion er propaganda, desverre er det svart-hatt-propaganda.

 

Jesus Christ, vår tids solar-messias, basert på andre solar-messias og andre religioner.

 

Straks relionen ikke kunne forklares så begynte det en praksis med å si "Djevelen gjorde det." Opprinnelig så fantes ikke Djevelen :p

 

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=YVAqEbULLOE

 

jesus_fish_car_emblem.jpg

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes mest sannsynlig en gud eller en høyere makt/ energi der ute som står bak det som eksisterer, men det er ikke den man finner verken i kristendom eller andre religioner. Enhver bør finne sin egen gud / tro. Å underkaste seg andre og slavisk følge andre eller noe så banalt som en eventyrbok er veldig naivt. Spesielt når det finnes mange bevis på at hele bibelen er basert på eldre eller andre solar-messias-religioner. "Something given has no value". Man må altså selv definere hva man tror på for at det skal ha noen verdi.

Hvordan i h@€ har du funnet ut at det "mest sannsynlig" finnes en gud, og kun en gud, ELLER høyere makt der ute? Du har ikke noe grunnlag for å uttale deg om hverken det eller sannsynlighet! Hvilke data legger du til grunnlag for den sannsynligheten?

 

Hvorfor mener du at det kun er snakk om en gud eller høyere makt og ikke flere? Fordi du har arven fra bibelen, kristendommen og protestantismen. Uten denne arven eller andre abrahamistiske religioner ville du umulig påstått at noe slikt.

 

Det eneste som er sannsynlig er at du tror det andre vil at du skal tro.

Lenke til kommentar

Jeg skrev opprinnelig "alt som eksisterer" men siden jeg ikke har noe bevis på at det ikke eksisterer flere skapende krefter så endret jeg det.

 

Jeg velger å tro at det mest sannsynlig at det finnes noe som står bak liv og objekter da molekylstrukturen er for perfekt til at det hele skulle være en tilfeldig kjemisk reaksjon. Det trenger ikke være noe personifisert skikkelse, men man kommer ikke bort i fra at universet er et kretsløp av energi. Jeg skrev høyere makt / energi fordi jeg vil ikke så banalt påstå at det finnes en bestemt gud, enhver kan definere for seg selv hva som gir verdi i deres liv eller stole blindt på det andre fremlegger.

 

Det som kan gi livet reell verdi er om man selv definerer innholdet i sitt eget liv fremfor å bare følge alle andre og det de trer ned over hodet på en enten det er religion, papirpenger som i seg selv er verdiløse, kultur, livsstil, mat.

 

De valg man tar i livet er den eneste friheten man noen gang har. Man er låst fast i samfunn og kultur fra første dag. Man blir registert, får utdelt nummer og plassert inn i systemet umiddelbart.

 

En gang i tiden var det viktigste i livet å ha mat og husly, i dag så er det stort sett bare underholdning og status som betyr noe. De fleste synes det er helt ok å kjøpe behandlet papp- og plastmat på supermarkedet. Hva med å tenke litt selvstendig eller bry seg om noe som har noe praktisk verdi.

 

EDIT: Det jeg mente var at det sannsynligvis finnes en engergi bak liv og objekter, men ikke de guder og skikkelser vi får presentert i kommersielle religioner. Det går ikke an å diskutere med relgiøse mennesker uansett for sier man de imot så umuliggjør det hele deres livsstil og eksistens og da går de automatisk i forsvar samme hva man sier.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Når du ordla deg på den måten var det ikke tvil om at du hadde monoteisme som utgangspunkt og da bygger du nesten automatisk på jødedom, kristendom og islam. Det var det jeg reagerte på. Hvis man snakker om noe som én gud så utelukker man 99% av verdens livssyn og religioner. Greit at du valgte å beskrive det på en annen måte.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Folk skal få ha den religion de vil for min del, men jeg synes at kommersialiserte religioner er med på å lede personer bort i fra det faktum at det hvert enkelt individ gjør her og nå teller mye mer enn hva noen potensielt gjorde for flere tusen år siden. Det er også langt flere mennesker som tilber "onde krefter" enn det som er oppe i dagen.

 

Det er et faktum at det som skjedde før i dag har ingen praktisk betydning foruten at vi kan ta lærdom av det.

Det er utelukkende det vi gjør i dag som bestemmer morgendagen, ikke hvem vi var i går, hva vi gjorde i går eller hva vi hadde i går. Hvis vi skal basere fremdtiden på i går så kommer vi ingen vei, vi må basere fremtiden på her og nå.

Hvis vi bare ser tilbake så blir vi bare et bilde av den vi var i går.

 

I mine øyne så er hovedproblemet med religion at man legger vekt på det som skjedde i går og ser bort i fra det faktum at det er her og nå som teller. Det som var i går er forbi og har ikke lenger noe betydning. Vel, nå kan vi ikke helt se bort ifra at summen av det vi gjør hver dag blir sluttresultatet.

 

Et annet punkt er at mindre enn 2% av mennesker faktisk innser vilke muligheter de har i livet og skjønner hvor stor forskjell de kan utføre i løpet av et liv. Hvis kun 5% hadde tatt aktivt tak i livet så hadde verden vert helt annerledes.

Så lenge mennesker kun deltar i kultur, religion, drømmer seg bort i tv, film, aviser, tidsskrift og videospill så blir det ingen ting ut av livet. Man må ta aktivt tak i eget liv uavhengig av omverden, religion, kultur for at det skal bli noe. De fleste bare deltar i det som andre legger i hendene på seg, tenker ikke selv, følger kun andre. Det er her jeg kommer tilbake til det jeg nevnte tidligere. "Something given, has no value." Det er også en annen fin uttalelse som lyder slik. "Galskap er å gjøre det samme om og om igjen men å forvente å få et annent resultat enn tidligere."

 

Mer enn 90% av det vi gjør i livet er distraksjoner som hindrer oss i å gjøre det vi egentlig burde gjort.

 

Religion er muligens en genial oppfinnelse for å kontrollere, manipulere og villede mennesker bort fra det som egentlig betyr noe. I tillegg får den hver enkelt til å føle seg veldig liten når sannheten er at ethvert menneske har en ekstrem kraft til å utføre ting i livet bare de fokuserer riktig. Før så trodde jeg ikke at det fantes noen gud, nå er jeg ikke lenger så sikker på det. Men jeg er overbevist om at den religion og kultur som vi dyrker i verden ikke representerer den sanne skaper men bare er et verktøy skapt av mennesker for å oppnå total kontroll.

 

Religion er på mange måter det som i dag er erstattet av massemedia. Skriften belærer oss, presten veileder oss, men selv er vi helt hjelpeløse mini-individer. I dag verken tenker vi selv eller underholder oss selv. Vi skrur på "mind control tube" også kjent som TV for å få underholdning og informasjon. Det som presenteres blir sett på som sannhet. Store folkemengder får den samme informasjonen samtidig. Når de så møtes på gaten neste dag så styrkes illusjonen om at det er sannhet imed at så mange har opplevd akkurat det samme. Jeg mener at det er det samme som skjer i trossamfunn. Dette har alvorlige konsekvenser for menneskehetens fremtid. Men hvem bryr seg om fremtiden bare vi kan bli underholdt her og nå? Spiller det noen rolle om det blir dårlige tider i morgen så lenge vi har det fint nå? Det skal ikke mye for å skjønne at det er fare på ferder hvis en leser overskrifter i magasiner og tidsskrifter. "Slik finner du ditt parti." "Slik var dette her." "Slik startet denne krigen." "Derfor er det økonomikrise." "Slik gjør du dette." "Slik treffer du din drømmepartner." "Slik gjør du ditt og slik gjør du datt." Mennesker er ikke lenger istand til å tenke selv. Vi kan la oss føre til å tro hva som helst for vi har ingen som helst motivasjon eller tro på at vi er noe som selvstendige individer.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Jeg kan godt lese en bibel. Det er slik det praktiserer som er problemet for meg.

Hvis det gir styrke å lese en bibel så er det en fin ting, hvis det blir en unnskyldning for å gripe tak i livet så er det ikke bra.

 

Før var det ofte at folk tolket dødsfall og sykdom som guds vilje når det i praksis i stor grad er et resultat av livsstil. Religion må aldri bli en bortforklaring for ikke å leve selv.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Nei, ikke utover at den inneholder en del nyttig informasjon.

 

Feks Jesus som jager bort pengevekslere fra guds hus.

 

I dag ser folk flest på banken som en venn. Banken kan jo låne oss penger så vi får hus, bil, båt, hytte og vi kan til og med få studielån vi kan kjøpe øl for og betale på til vi passerer 40 år og vel så det. Når folk går i banken så møter de en rådgiver, men de skjønner ikke at denne rådgiveren er en selger. Banken eksisterer kun for å sette mennesker i gjeld slik at de resten av livet må slave for å betale gjelden. Et menneske som står i gjeld til noen er ikke et fritt individ, det er en slave.

 

Hvis Gud skapte mennesket i sitt bilde så gjorde han det ikke for at vi skal slave for banken. Hvis du spør noen hvem de jobber for så vil de mest sannsynlig svare at det er arbeidsgiveren deres, men arbeisgiveren gir de penger. Det er banken de jobber for da de står i gjeld til banken.

 

Mennesker skaper verdi i form av å utføre arbeide. Banken bare lager siffer i et datasystem og trykker opp verdiløse papirpenger eller deler ut kreditkort knyttet opp mot siffer i dette datasystem. Banken bytter noe som ikke har verdi mot mennesker som arbeider og skaper en ekte verdi men som gir fra seg denne mot ingen ting fordi de står i gjeld til banken som egentlig aldri har gitt de noe annet enn verdiløse papirpenger eller tall i et datasystem. Så vil hvermansen si "men jeg fikk jo huset". Nei du fikk ikke huset, du snyltet det fordi banken skapte penger ut av tynn luft som stjal verdi av penger som allerede eksisterte. Penger som andre mennesker har jobbet for.

 

Dette er en storkriminell liga, men folk godtar det hver dag. Hva med å jobbe for noe som faktisk har verdi, men det er jo forbudt i dag.

 

Hvis den gud som er beskrevet i bibelen hadde eksistert så hadde han ikke godtatt verden som den er i dag. 96% av alle mennesker er slaver, jeg nekter å tro at Gud skapte mennesket i sitt bilde for at vi skal være slaver. Samme hva et menneske står for så bør det være fritt.

 

Edit: Jeg glemte å nevne renter på gjeld og inflasjon som stjeler ennå mer verdi fra det arbeidet som mennesker utfører. Pengene som eksisterer dekker heller ikke rentene så renter kan kun betales av fremtidige lån og renter på fremtidige lån kan bare dekkes av nye lån osv. Menneskeheten kan aldri bli fri. Hvis alle lån ble tilbakebetalt ville det ikke eksistere noen penger overhodet.

 

Det er så mye ondskap og elendighet i verden i dag at det er umulig for meg å tro at gud har skapt mennesket i sitt bilde, som noe godt.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Det er her religion feiler. De troende sier alltid at Gud er ikke ansvarlig for djevelen gjordet det. Det er denne tankegang og praktisering som er uholdbar.

 

Ironisk nok, de som styrer verden tilber djevelen.

Det er vel ikke umulig å tro at det er disse som står bak religion og at djevelen står bak ondskapen er jo et fint symbol for de da de liker ondskap og urett.

 

Kanskje det er på tide å lukke bibelen og ta verden for hva den er? Når du sier at Gud skal fjerne denne tingens ordning, betyr det at vi bare skal gi blanke i å gjøre en innsats for verden fordi vi skal vente på at Gud skal ordne opp. Jeg håper det finnes en Gud, men slik som verden står til i dag så er det vanskelig å tro selv om jeg ikke kan utelukke det.

 

Så lenge vi lar djeveldyrkere styre verden så begår vi en stor synd hver bidige dag.

 

mouoodeldiablo4.jpg

 

bush_evil.jpg

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...