Gå til innhold

bygge pc med ny og gammel hardisk(med os)?

Anbefalte innlegg

har fått nye deler til pc som jeg skal sette sammen,

har kjøpt med ny hardisk på 500 gig som skal inn.

har 2 gamle hardisker, 3 år gamle, vet ikke om det er sata eller sata2, men er sata!

på 250 gig. men gamle pcen funker ikke, og det er installer windows xp på en av de diska..

og jeg skal installere vista 64 bit på den nye pcen,

skal jeg plugge i alle 3 diska ved først oppstart, ell skal jeg bare ta den nye hardsken, installere vista på den. også når alt fungerer plugge i de 2 andre diska?

takker for svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en ny maskin, er det ikke noe vits i å ta vare på det gamle windows OS'et, da du kan f.eks få aktiveringsproblemer og slikt med ny maskinvare og for ikke å snakke om drivere.

Så for å svare; putt i alle diskene, formater de om du ikke trenger noe på de og installer Windows på den du ønsker :)

Lenke til kommentar
Det er viktig at du bare har en disk tilkoblet når du installerer.

Ellers risikerer du at en av de gamle diskene blir System, og det ønsker du ikke.

så jeg skal bare ha i den nye? men hva skjer når jeg kobler til de andre senere, blir det konflikt i og med at xp ligger installert på en av de.

og hvis jeg har alle 3 i, og booter opp, så kjører jeg jo fra cden første gang, og kan vel da formatere alle hardisker og velge hvem som blir system?

Lenke til kommentar

Det blir ingen konflikt. Det er bare opp til bootrekkefølgen du setter i BIOS å velge hvilken disk som skal boote.

Hvis du begynner med å slette alle partisjoner på alle diskene så går det greitt å ha alle tilkoblet. Da blir det riktig når du lager en ny partisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...