Gå til innhold

Handle på nett fra utlandet - hvilke ekstra avgifter?

Anbefalte innlegg

Hvilke ekstra avgifter blir det for å handle noe på nettet (fra usa, canada, england..), og få det sendt til Norge?

Det er kanskje forskjellig avgift på forskjellige land? Finnes det noen oversiktlig liste?

Hva er isåfall avgiften på de landene jeg nevnte?

Så da alt i alt blir det jeg skal betale; prisen for det jeg kjøper + shippingkostnader til Norge + denne ekstra avgiften til Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hvis jeg handler for mindre enn 200 kr blir det ikke noe ekstragebyrer?

Må man regne med frakta i de 200 kronene, eller kan man handle varer for 200 kr uten at det blir ekstragebyrer å betale?

Hvis varen koster under 200 Nkr, så slipper du moms på både vare og frakt, men koster varen mer enn 200 Nkr, så må du betale moms av både vare og frakt pluss gebyr til fraktbyrået.

Men vær klar over at enkelte produkter har Tollavgift. Dette er blant annet en del klær og matvarer.

Lenke til kommentar

Så fraktprisen har ikke noe med saken å gjøre, bare selve varen koster mindre enn 200 kr?

Så hvis jeg handler for 199, og frakt kommer i tillegg på 50 kr, så er alikevel varen under 200 kr så det blir ikke noe ekstra å betale?

Hvordan vet man om det er tollavgift på de? Hva koster det?

Lenke til kommentar

Vær opps på at de forskjellige fraktfirmaene tar forskjellig pris for å fortolle varene.

Jeg bestilte en sykkel fra Sverige.

Butikken brukte DHL og jeg betalte frakt til butikken på kr 580 svenske.

Da sykkelen kom til Norge skulle DHL i Norge ha kr 800.- i avgifter.

Det er ikke toll på sykkler, kun moms, men for å sende meg en faktura på moms'en tok de kr 800.-

Må si jeg ble litt skuffet over DHL.

Posten tar kr 207.- for samme tjeneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...