Gjest trådstarter Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Har nettopp slått opp med dama, men virker som hun allikevel er keen på å fortsette det. Vi har på ingen måte vært lenge sammen, og ingen har noe spesielt følelser for hverandre. Dette er også grunnen til at vi valgte å slå opp. Skal først ta for meg hva som har skjedd tidligere før jeg går over til i dag. Beklager promillenivået. Er ikke sikkert jeg er så god til å forklare meg nå... Vi er begge 18 år og møttes i russetida. Altså ikke for spesielt lenge sida. Jeg likte personligheten hennes godt, hadde hun på filmkveld hjemme hos meg før vi tok en ny date i oslo hvor vi bare lå på gresset, nøt sola og hadde det jævlig fint. Jeg kunne se det i øynene hennes at hun var på god vei til å falle for meg, og dette har hun også sagt seinere. Så gikk tiden og vi ble sammen. Muligens litt for tidlig. Jeg har ikke hatt dame på mange år, og tenkte det var helt greit å bli sammen med hun på det tidspunktet, selv om det var hun som fikk det i gang og stilte spørsmålet om vi faktisk var sammen. Jeg var litt oss hun, og hun hos meg. Det dumme er at vi bor en time unna hverandre, og i eksamenstida var det ikke så lett å se hverandre ofte. Jeg hadde som sagt ingen sterke følelser for jenta, men skreiv "jenta mi", "glad i deg" og masse hjertecrap i endel meldinger. Trodde det var dette hun ville siden det var hun som var den mest aktive, men det var grunnen til at jeg ble dumpa. Hun ringte i går og grein, men klarte ikke å si hva det gjalt på annet enn msn. Jeg hadde selvsagt sett tegninga noen dager allerede... Hun ville slå opp med meg fordi hun trodde jeg hadde så mye sterkere følelser for hun enn hun hadde for meg. Jeg sa det var greit, fortalte hun at hun tok litt feil i forhold til følelsene mine og at det var synd det var over. Vi bestemte oss kort og godt for at forholdet var dødt. Hun sa hun ikke hadde så sterke følelser for meg lenger, antagligvis fordi vi ikke traff hverandre ofte nok, og at hun derfor ville slå opp. Alt var egentlig greit, jeg var kommet over hun på èn dag og livet var positivt igjen. Har som sagt ingen sterke følelser for dama ennå, men personligheten hennes er perfekt, og tror vi kunne fått en fin sommer sammen. Så begynte hun å sende meldinger til meg i dag når hun sto på jobb. Jeg svarte ganske avvisende og sa jeg var over hun, så snakka vi ikke mer på et par timer. Koser meg med et par pils, drar på vors, og er klar for byen. Da begynner hun å senge meldinger igjen... Fortalte hun litt mer om at jeg ikke hadde så mye følelser for hun som hun trodde, og hun fikk den ideen om at jeg bare hadde playa hun. Meldingene fortsatte og jeg fortalte hva jeg synes var fint i det korte forholdet vårt, hva jeg likte med hun, og at jeg synes det var kjipt at jeg ødela forholdet på denne måten. Prøvde på ingen måte å få hun tilbake. Etter at jeg hadde forklart hva jeg tenkte og følte sendte hun meldinga "digger deg, vil ha deg hos meg". Trodde dette bare var kødd utifra meldingene vi hadde hatt, og skreiv at hun mente det. Skreiv tilbake at jeg var usikker på hun når hun dumper meg så lett uten å snakke med meg først, men at jeg var villig til å gi det en ny sjanse hvis hun var interessert. Da var hun plutselig usikker igjen. Skreiv så at jeg hadde alternativer i livet og at jeg ikke gadd å sitte å vente på hun hvis hun var usikker. Da ba hun meg bare om å "løpe og knulle" og var sur fordi jeg kunne gå så fort videre. Jeg på min side mener vi bare har vært sammen i 3 uker og at hun ikke kan forvente at jeg skal vente på gjerdet for å se hva som skjer. Da avslutta hun samtalen med at hun var for trøtt. Jeg er ikke så flink til å vise følelser normalt, og trodde hun forvente å få alle disse jævla bekreftelsene på at jeg var glad i hun i starten, selv om jeg ikke nødvendigvis mente det. Jeg er allikevel keen på å gi forholdet en ny sjanse fordi hun har perfekt personlighet og er en person jeg kan få det jævlig bra med. Spørsmålet er da. Hvordan skal jeg reagere videre? Vi skal ha en ny prat i morra. Hvordan burde jeg snakke med hun for å ha en sjanse til å opplive forholdet? Burde jeg legge meg helt flat og være ærlig om hvor kjipt jeg synes bruddet er, burde jeg spille cool og fortsette med at jeg har alternativer eller finnes det andre måter å gjøre dette på? Har veldig lyst til å gi forholdet en ny sjanse, og virker som hun også er det utifra reaksjonene hennes. Allikevel har hun sagt hun er "usikker" når jeg har sagt jeg godt kan gi hun en ny sjanse. Jeg er generelt ganske flink med damer, og innser at jeg bare burde tatt hintet hennes om at hun ville ha meg der. Var rett og slett for sur. Hvordan skal jeg få frem at jeg har lyst til å gi forholdet en ny sjanse, uten å virke som jeg har masse følelser for henne? Føler rett og slett at jeg bør ha synspunkter fra noen andre før jeg begynner å snakke med hun i morra. Håper på tips som kan hjelpe meg å redde en dame jeg tror jeg kan få det fantastisk med. Takker for svar, og beklager en sinnsykt lang og sikkert rotete post. Ciao ragazzi! Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Er en klassiker den her. Du var for pusete og det var ikke spesielt spennende for henne, men når du opptrer likegyldig så vil hun tilsynelatende ha deg tilbake. Jeg hadde ikke orka den jenta, og hadde heller ikke gått tilbake til noen som dumpa meg. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Gir deg vel kanskje litt rett i det. Synes hun svarte så mye dårligere på melding/msn på "følelser" enn når vi var sammen. Da så jeg det gnistra i øyna hennes og at hun var superinteressert. Dette er den første dama jeg har hatt siden ungdomskolen, og er derfor kanskje ikke så flink til å snakke over msn/meldinger hvor man ikke kan se reaksjonene så klart. Er god til å tolke hun, så veit hun har vært superinteressert når vi har møttes. Er kanskje litt enig at det ikke er bra for meg å gå tilbake til den jenta, og er jo også derfor jeg ikke bekrefta det hun sa når hun var keen på å ha med der og at hun digga meg. Allikevel har jeg en jævla stemme i hodet som forteller meg at jeg kan få det utrolig fint med denne dama. Nå er det sommerferie, og vi har sjansen til å treffes mye oftere. Dette er uansett bare en sommerflørt siden hun flytter til sommeren og jeg skal i militæret. Allikevel tror jeg ikke jeg klarer å få til noe lignende på den korte tida før jeg skal i millitæret. Sex og lignende har jo selvsagt litt å si oppi alt dette. Er kjekt å vite at man har en dame som er sikker og som man kan kose seg med resten av sommerferien. Hun er en liten nymfoman, og det spiller jo selvfølgelig også inn. Hun har allerede begynt å snakke om trekant, og hva tenner vel en hormonsfull drittunge på 18 år mer? Er altså ganske interessert i å få til noe mer pga flere grunner. Lurer bare på hvordan jeg skal få det til! Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Begynner å skjønne hvor landet ligger, og det er ikke noe i veien for å bare være sammen med henne nå i sommer. Hun er sikkert lei deg også når høsten har kommet. Gi henne noe å jobbe med, det er mitt eneste råd. Endret 13. juni 2009 av Kloever Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Er jo det jeg har gjort når jeg har spilt care og sagt jeg har andre alternativer. Men da blir hun bare lei seg, begynner å kalle meg stygge ting og jeg kødder der selvsagt til med å forklare hva jeg egentlig føler. Ikke at de følelsene er så farlige i denne sammenhengen, men det hjelper meg jo ikke heller. Har du noe forslag til hvordan jeg burde ordlegge meg? Har gått igjennom alt som er av interesse her i tråden og har gitt dere et glimrende utgangspunkt til å forstå hva hun tenker og vil. Tror det er viktig å vise at jeg bryr meg om hun og at det er hun jeg vil ha uten å virke needy eller som en jævla taper. Hvordan gjør jeg det? Egentlig kan jeg bare gi faen i dama og la livet leve sin gang. Jeg er fornøyd med det. Men tenker allikevel at et forhold med hun vil være så ufattelig mye bedre av flere grunner. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hadde vært veldig lett for meg å åpene en samtale med "sorry for at jeg var så drittsekk på fylla i gå", men tror egentlig bare det vil gjøre vondt verre. Har på følelsen at jeg bør gi først bør fortelle hun hva jeg føler for situasjonen, få hun til å skjønne at jeg ikke player hun, for så å gi hun et ultimatum om å gi forholdet en sjanse til ellers er det over for godt. Hun er en veldig søt og hyggelig jente, og er enkelte av kompisene mine som mener hun ikke er på "mitt nivå" utseendemessig. Jeg har allikvel gitt hun så mange komplimenter at det antagligvis ikke vil ha noe å si i den sammenhengen. Regner da med at vi er to ganske jevngode parter her, og at det hele går på dette med følelsescrapet i tillegg til at ingen vil mista ansikt. Håper på svar til i morgen. Nå er det leggetid. Håper på tips her. Aner rett og slett ikke hva faen jeg skal gjøre for å ha en sjanse til å berge dette. Dette er nok opp til meg, og føler jeg har gjort en helt grei jobb hittil. Har i vært fall fått fram at hun fortsatt har følelser for meg, blir sur når jeg ønsker å gå videre og lignende. Ser på dette som gode tegn, men er kanskje ikke optimalt med tanke på at jeg prøver å få hun tilbake. Hun har bursdagsfest i morra og kan derfor antagligvis ikke besøke hun. Hun er nok fortsatt sur pga oppførselen min, noe jeg kan forstå og som er forventa, men synes allikevel det er galt av hun å skulle prøve å holde på meg når det er hun som har dumpa meg i forholdet. Synes det tyder på litt motstridende følelser, og kanskje en vennine/venn har vært litt inne i bildet og fått hun overtalt. Ikke veit jeg, men synes det hele er ganske kjipt. Vil som sagt ha tilbakemeldinger før jeg prater med hun i morgen. Det optimale hadde selvsagt vært å dra til bursdagsfesten hennes og få hun superkeen igjen, men er usikker på om hun vil ha meg, den store drittsekken, der.... Takker for ALLE svar. føler meg litt lost nå Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Er en klassiker den her. Du var for pusete og det var ikke spesielt spennende for henne, men når du opptrer likegyldig så vil hun tilsynelatende ha deg tilbake. Jeg hadde ikke orka den jenta, og hadde heller ikke gått tilbake til noen som dumpa meg. etter mye erfaring..vist noen vil være sammen med deg så er de det og ikke driver og drar andre steds på fest etc.....du skal slippe og jage eter dem, uansett man blir jo plutselig mye mere spennende når man bare gir seg F i den dama som nettopp har dumpa deg i full offentlighet, herregud hvor de legger seg etter deg da når de oppdager at du overhodet ikke er interressert lengre, latterlig, men sånn fungerer nå en gang kvinnekjønnet, beste rådet man kan nå en gang gi er lev ditt eget liv og bare det, så kommer de skliende bortover gulvet med tårevåte øyne bare pga at du er en fyr som ikke har ligget langflat for dem!, enjoy life m8, tenk ikke så mye på de damene..de kommer uansett få utdanning og jobb i boks og lev livet så kommer alt når det skal mulig det skjærer litt ut av tråden her men orker ikke lese gjennom en wall of txt, go natt og sov godt folkens! Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Ser poenget med wall of text. Jeg var ganske dritings i går og ser jeg har gjentatt meg litt Greia er jo at jeg på ingen måte lå langflat etter hun. Var som regel hun som tok kontakt på melding med "hva skjer" og lignende crap. Typisk svar fra meg var da "er hos en kompis og ser en rævva film, men ikke fortell det til han. <3". Jeg fortsatte å leve livet mitt som vanlig, var på ingen måte opphengt i hun og følte egentlig vi hadde det bra. Hun skreiv ofte meldinger som "digger deg! vil ha deg her!" når jeg fortalte morsomme historier fra livet mitt og hva jeg hadde gjort. Hun sa også at grunnen til at hun ble dumpa av exen var fordi hun var så oppmerksomhetssjuk. Derfor tolka jeg det til at hun ville ha bekreftelse fra meg, og det virka jo sånn når vi var sammen. Da var jeg mannen i forholdet deluxe, kødda med hun på en snill måte, fikk hun til å le og ga hun ikke like mye bekreftelse muntlig. Sa ofte at hun var pen, søt og lignende når jeg koste med hun, men det kan da ikke være så galt? Gjorde det bare når det var naturlig og jeg koste med håret/ansiktet hennes f. eks. Så på øynene hennes at hun digga det. Nå skal hun "tenke" og prøver sikkert å spille litt hard to get. Jeg sendte hun en melding med "msn? eller skal vi ta det etter bursdagen din? evt. drite i hele greia og ikke prates mer?". Hun har jo faktisk bursdagsfest om noen timer og loker sikkert med det, men hun burde hatt tid hvis hun virkelig ville snakke. Føler hun gir meg så mixed signals. Å gå fra "digger deg, vil ha deg hos meg!" til "løp og knull hun andre hora de" på 10 min er ganske sjukt. Nå tror jeg bare jeg gir hun et ultimatum om å snakke en dag, ellers går jeg videre. Orker ikke stresse så mye med det her hvis hun skal leke så overlegen. Er vel egentlig hun som starta med å prøve å få meg tilbake, men må tenke straks jeg gir hun en sjanse til å prøve på nytt. Kan kanskje virke som hun bare vil at jeg skal bekrefte at jeg faktisk ikke playa hun før hun går videre. Det suger, men nå er jeg som sagt over hun følelsesmessig. Kjipt det skal være så vanskelig å skjønne damer av og til. Vil gjerne ha tilbakemeldinger fra jenter også. De skjønner hun vel kanskje bedre enn oss teite gutta. Lenke til kommentar
Gjest tråstartet Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Greit. Da ditcha jeg dama for godt. Sa vi fikk ta en skikkelig prat en dag og når hun bare svarer "greit..." og virker care, så kan hun egentlig ha det så godt. Det finnes mye annen fisk i vannet, og jeg orker ikke å skulle være den som presser på for å snakke om denne driten. Da er hun ikke interessert nok. Nå har hun bursdagsfest og kjenner jeg hun rett sender hun meg nok noen meldinger i kveld. De har jeg ikke planer om å svare på. Takk for hjelpen folkens. Var kanskje ikke så mye dere fikk sagt, men jeg er i hvert fall overbevist om at jeg kan gjøre bedre. Lenke til kommentar
pwned Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 ut fra hva jeg har orket å lese var det et fornuftig valg Lenke til kommentar
DMN Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Er sant som du sier, mange fisk i havet Det mange gutter gjør feil i dag er at de ikke vet når de skal gå videre å la forholdet dø. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Greit. Er tydeligvis ikke så lett å gi slipp som jeg først forestilte meg. Spørsmålet er da hvordan jeg skal ha en sjanse til å få dette i gang igjen. Funker neppe å sende meldinger som "en liten del av meg har fortsatt lyst til å treffe deg igjen". Det blir for tapersk og vil aldri funke. Spørsmålet er da hvordan jeg skal klare å få hun med på noe i en normal setting? Er sikker på at hun da vil bli mer interessert igjen. Vi snakker greit sammen og er forsåvidt venner igjen nå. Hva tror du hun vil tenke om jeg ber hun med ut på noe? Avstanden er jo ganske lang, og føler at dette er første og siste sjanse jeg har til å gjenopplive noe. Noen tips før jeg driter meg ut igjen? ...Og, ja. Veit jeg burde glemme dama, men er ikke alltid sååå lett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Mulig hun er hypp på en fight Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Ta deg selv i nakken, etter 1-2 uker er nok dama glemt. Hun virker veldig frem og tilbake og tror ikke et eventuelt forhold med hun igjen vil vare noe særlig lenge, tviler på at det varer ut sommer ihvertfall. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Da har jeg fått hun med på noe. Det gikk nesten for glatt, og hun virka litt smånærvøs når vi ringte. Jeg ringte fra en annen telefon for å være sikker på at hun tok den. Først virka hun litt avvisende før hun hørtes veldig glad ut når vi la på. Har faktisk troa på at dette går bra! Nå er det sommerferie og vi kan ta ting litt roligere. Forholdet i seg selv er ikke så farlig bare vi kan finne på noe sammen og kose oss. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Haha. Nå sendte hun en melding og sa det var veldig koselig at jeg ringte. Awsome! Lenke til kommentar
frk_1337 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Dette ser bra ut. Men forhåpentligvis har du lært av dine feil; ikke vis for mye følelser osv i starten (med mindre dere begge får de), og når de kommer, vis det med handlinger, ikke med ord Sørg for at begge ikke tar dette som et tegn på at dere er offisielt sammen igjen. Heller ha det gøy i sommer og se hvordan det utvikler seg naturlig (som du skriver selv) =) lykke til Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Takk for råd. Problemet var jo at jeg overdreiv følelsene mine for henne kraftig på meldinger/msn når vi snakket sammen. Gjorde det fordi jeg trodde hun satte pris på det, ikke fordi jeg følte det. Nå er jeg glad for at vi har muligheten til å møtes igjen, så får vi se hva som skjer. Vi prata lange på msn i går, og snakka litt videre om hvorfor forholdet gikk til helvete. Virker som hun har skjønt at hun feiltolket meg og som hun er villig til å møte meg igjen for å se - da altså som venner, men har holdt en seksuell undertone i samtalen, så tror dette kan bli bra igjen. Denne gangen vil jeg ikke gå inn i noe forhold før jeg er sikker på at jeg er klar for det. Var her jeg dreit meg ut sist gang. Var egentlig søstra som fikk oss sammen, og det var nok ikke bra for noen av oss. Hadde vi bare fortsatt å treffes og hatt sex hadde dette blitt jævlig sjef med tida. Det er jeg sikker på. Hun er en nydelig jente jeg godt kan tenke meg å bli sammen med, men tror det er viktig at jeg blir ordentlig forelska denne gangen. Sist var jeg vel mer betatt, og følelsene mine ble litt borte med tiden. Tror jeg la litt press på meg selv for å vise at jeg var glad i hun, for jeg er ganske dårlig til å uttrykke følelser generelt. I hvert fall når det kommer til sånne ting. Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Ang. hvordan du kan få dette igang igjen: Ikke prat det ihjel, med analyser og fremtidsplaner og pjatt, dere har trossalt tilnærmet null historie. Just do it. Altså, ikke prat det ihjel, bare flørt, kyss klapp og klem. Og knull. Prøv å omtrent late som ingenting har hendt, overse den lille turbulente perioden. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 takker toth. Føler jeg var på vei i den fella faktisk, men innså det raskt selv. Fant ut at jeg bare måtte drite i min egen stolthet og bygge ting på nytt fra bunnen av. Jeg har egentlig aldri hatt noe som kjærlighetssorg eller lignende etter bruddet. Jeg så at det kunne komme til å skje, men ikke så raskt. Går mest på dette med stoltheten altså. Allikevel er hun en herlig jente jeg i hvert fall har lyst til å se hva som skjer med. Skal gå for det nå og oppdaterer dere underveis. Føler jeg er på god vei og at jeg gjør de riktige tingene, men det kommer først og fremst av at jeg kan mye om sosialdynamikk og skjønner hvordan jeg bør oppføre meg. Synes bare det går så latterlig treigt, but it's just a game, right. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå