Gå til innhold

Worklog: Don't Drink the Water, Bloodrage i7- Dual Loop.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg er ute etter å klokke noe som kan brukes til vanelige ting. en overklokk på rundt 4.4ghz som jeg kan kjøre 24/7 uten å være redd for noen temps under load.

Jeg bruker pc'en til overklokking, spill, 3D Mark osv.

 

Jeg vil gjerne prøve nitrogen en gang, men det er bare for å tweake en cpu helt til det maksimale å kjøre den kanskje 1-2 timer så er chip'en død.

Lenke til kommentar
komer ikke på noe bedre en og.

sete radiatoren i lufteventilen i veggen.

son att for kalere luft utenfa

eler kjøre kranvan direkte i cpu og ut i vasken.

 

Altså, har du egentlig peiling på pc i det hele tatt?

Du sitter å forteller meg gammelt nytt om ting.

 

For det første har jeg ikke pc'en ved en vask.

 

Jeg kommer til å ha mer enn nok kjøling for godt over 4ghz med et helt ordinært hardcore vannkjølings sett.

 

Jada, såklart funker det å sette rad'en i vinduet eller bruke vann fra springen, men jeg tror kommunen til tatt kontakt med deg om du bruker flere hundre liter vann per dag.

 

Jeg laget ikke denne worklogen fordi jeg skal snakke om nitrogen kjøling/spring vann eller andre former for kjøling evn.t tek osv.

 

Så hvis du ikke har noe klokt å komme med, så kan du like godt være.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Driver selv og ser etter vannkjøling nå å har bestillt noe deler som jeg går å venter på. Men det blir i en liten mindre skala enn ditt, men din HW er noe bedre også:D Hvor har du kjøpt "påfyllingstraktene" med plugger?

 

Ser for øvrig veldig bra ut, vilke temp. ligger du på under load?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Driver selv og ser etter vannkjøling nå å har bestillt noe deler som jeg går å venter på. Men det blir i en liten mindre skala enn ditt, men din HW er noe bedre også:D Hvor har du kjøpt "påfyllingstraktene" med plugger?

 

Ser for øvrig veldig bra ut, vilke temp. ligger du på under load?

 

 

Hei!

 

Aye, det er morro med vannkjøling og overclocks.

 

Nå har jeg ikke fått testet dual loopen sine load temps siden rig'en er nede.

Når jeg hadde singel loop, så tok bloodragen min kvelden etter et par dager så fikk ikke kjøre noen tester egentlig.

 

Men skal poste masse temps osv når jeg er oppe igjen, men det blir nok ganske gode temps.

i forhold til overklokken min.

 

Du kan få kjøpt de hos microplex.no Danger Den fillport 1/2 ID eller 3/8 ID, mine er 1/2 ID.

T-line/stykke gir langt bedre vannflow enn vanntank, også er det sykt mye lettere å draine loopen for vann. Vanntanker lager som regel bobbler hvis den ikke er stor nok osv.

 

 

Mvh, Kristoffer

Lenke til kommentar
Hei!

 

Aye, det er morro med vannkjøling og overclocks.

 

Nå har jeg ikke fått testet dual loopen sine load temps siden rig'en er nede.

Når jeg hadde singel loop, så tok bloodragen min kvelden etter et par dager så fikk ikke kjøre noen tester egentlig.

 

Men skal poste masse temps osv når jeg er oppe igjen, men det blir nok ganske gode temps.

i forhold til overklokken min.

 

Du kan få kjøpt de hos microplex.no Danger Den fillport 1/2 ID eller 3/8 ID, mine er 1/2 ID.

T-line/stykke gir langt bedre vannflow enn vanntank, også er det sykt mye lettere å draine loopen for vann. Vanntanker lager som regel bobbler hvis den ikke er stor nok osv.

 

 

Mvh, Kristoffer

 

Når det gjelder overclock så er jeg ikke så rutinert enda... men det kommer vel, håper jeg. Som det ser ut nå kommerj eg kunn kjøre med 1stk Dual rad å se hva tempen blir. Har mulighet og sette inn 1stk singel rad. til. Jeg har et relativt litet kabinett så må tenke litt på dem beste løsningene. Men vurderer å bøye kobber rør for å få det litt ryddigere enn hva det blir mer slanger. Men uansett så erdet ingen som kommer se inn i mitt kabinett da jeg har det i en møbel og uten noe plexi. Men det med å ha ett T-rør isteden for tank er kanske ikke en så dum ide det...

Lenke til kommentar
Hei!

 

Aye, det er morro med vannkjøling og overclocks.

 

Nå har jeg ikke fått testet dual loopen sine load temps siden rig'en er nede.

Når jeg hadde singel loop, så tok bloodragen min kvelden etter et par dager så fikk ikke kjøre noen tester egentlig.

 

Men skal poste masse temps osv når jeg er oppe igjen, men det blir nok ganske gode temps.

i forhold til overklokken min.

 

Du kan få kjøpt de hos microplex.no Danger Den fillport 1/2 ID eller 3/8 ID, mine er 1/2 ID.

T-line/stykke gir langt bedre vannflow enn vanntank, også er det sykt mye lettere å draine loopen for vann. Vanntanker lager som regel bobbler hvis den ikke er stor nok osv.

 

 

Mvh, Kristoffer

 

Når det gjelder overclock så er jeg ikke så rutinert enda... men det kommer vel, håper jeg. Som det ser ut nå kommerj eg kunn kjøre med 1stk Dual rad å se hva tempen blir. Har mulighet og sette inn 1stk singel rad. til. Jeg har et relativt litet kabinett så må tenke litt på dem beste løsningene. Men vurderer å bøye kobber rør for å få det litt ryddigere enn hva det blir mer slanger. Men uansett så erdet ingen som kommer se inn i mitt kabinett da jeg har det i en møbel og uten noe plexi. Men det med å ha ett T-rør isteden for tank er kanske ikke en så dum ide det...

 

T-line + fillport er det beste, men så klart, en vanntank ser fint ut da. Men du kommer ikke til å angre at du bruker T-line+ fillport. Du trenger jo ikke en fillport, men en kork f.eks som passer i slangen slik at det blir tett. Men et T-stykke må du ha uansett!:)

Lenke til kommentar
T-line + fillport er det beste, men så klart, en vanntank ser fint ut da. Men du kommer ikke til å angre at du bruker T-line+ fillport. Du trenger jo ikke en fillport, men en kork f.eks som passer i slangen slik at det blir tett. Men et T-stykke må du ha uansett!:)

 

Da blir det nok det. Hvor bestillte du dine komponenter? fra utlandet eller i Norge?

Lenke til kommentar
T-line + fillport er det beste, men så klart, en vanntank ser fint ut da. Men du kommer ikke til å angre at du bruker T-line+ fillport. Du trenger jo ikke en fillport, men en kork f.eks som passer i slangen slik at det blir tett. Men et T-stykke må du ha uansett!:)

 

Da blir det nok det. Hvor bestillte du dine komponenter? fra utlandet eller i Norge?

 

Alt er kjøpt i norge. Noe fra bruktmarkedet og en kompiss men mesteparten fra Netshop/microplex.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...