Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Skjermkorte, DVD-spilleren og hardisken er inaktiv, hjelp!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kjøpt meg en ny pc i deler, og satte denne sammen på 3-4 timer.

Alt funker men jeg har problemer med en del av tingene, for eksempel så klarer jeg ikke å få aktivert det nye skjermkortet; noen jeg kjenner sier at jeg må gå inn i Biosen og skru det integrerte av, men jeg klarer ikke finne den.

DVD-spilleren funker heller ikke, jeg tror den også mangler en driver, men hvorfor det?, alle driverene jeg skal installere er på den CD'en og så trenger jeg en driver for at den skal kjøre?, da er det jo nesten umulig. (jeg fikk overført 2 drivere med minnepinne så nå har jeg lyd og Internett faktisk)

Så var den det nye harddisken, jeg klarer ikke finne den på pc'en, så hvordan kan jeg gjøre det?, jeg klarer bare finne den i Biosen men det er ikke til mye hjelp for meg.

Tinga: Hovedkort: Asus M4A78-E Grafikkkort: Gainward HD 4870 512 MB DDR5

Hardisk: Western Digital Caviar Green 1 TB.

Alt annet funker som det skal, og DVD-spilleren får faktisk strøm, men det blir 0% respons fra pc'en om jeg setter en DVD i gang.

Takker får all den hjelpen jeg kan få! :new_woot:

Endret av MatseMats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt.. Får du bilde på skjermen? Hvordan er det du ikke får aktivert skjermkortet?

Du har kobla til alt på DVD? Du kan prøve å legge inn siste firmware, selv om jeg tror den ligger der allerede. Skjekk i en annen pc eventuellt.

Har du formatert disken da? Er det snakk om en disk som du har installert OS på?

Lenke til kommentar
Først av alt.. Får du bilde på skjermen? Hvordan er det du ikke får aktivert skjermkortet?

Du har kobla til alt på DVD? Du kan prøve å legge inn siste firmware, selv om jeg tror den ligger der allerede. Skjekk i en annen pc eventuellt.

Har du formatert disken da? Er det snakk om en disk som du har installert OS på?

Akkurat nå så bruker jeg den gamle hardisken på 200GB, den funker bra den!

Jeg skriver jo her, så jeg må da vel ha noe bilde på skjermen :!:

Det ser ut (nå) til at skjermkortet funker faktisk, men jeg klarer fortsatt ikke å oppdage det... (spilte COD 4 på fult)

Jeg har komla alt til DVD'en, og det finnes ikke flere kabler som man kan putte i den.

Den funker jo litt, den får jo strøm, men det ser ut som at pc'en ikke merker den og jeg har søkt etter driver til den, men jeg finner ikke noe som helst, bare internett driveren, og den har jeg nå.

Lenke til kommentar

Du har koblet SATA-kontaktene der SATA-kontakter bør være?

HDD'er som ikke er formatert finner du ved å høyreklikke på min datamaskin- behandle- diskbehandling.

Du har installert drivere til skjermkortet? Isåfall skal skjermkortet burde identifiseres. Du har sett på riktig plass? I ATI CCC bør det definitivt stå hvilket kort du har.

Lenke til kommentar
Du har koblet SATA-kontaktene der SATA-kontakter bør være?

HDD'er som ikke er formatert finner du ved å høyreklikke på min datamaskin- behandle- diskbehandling.

Du har installert drivere til skjermkortet? Isåfall skal skjermkortet burde identifiseres. Du har sett på riktig plass? I ATI CCC bør det definitivt stå hvilket kort du har.

Kabelen kunne bare settes et av 2 steder, fordi den passa bare der, og nå i seinere tid så har jeg faktisk greid å finne navnet på den: NEC DVD RW ND-3550A

Fant det via pc,en.

Prøvde å innstalere en driver fra hjemmesiden deres, men den funka ikke, sto at noe mangla eller noe.

Datamaskin- behandle- diskbehandling ????, jeg finner ingenting jeg...

Grafikkkortet har riktig driver nå, for den funker. Navnet står jo på boksen da.

Klarte faktisk å aktivere det eller noe lignende nå, og jeg får testa den med et overklokkingsprogram men programmet er for crappy til å klokke kortet så alt jeg klarte var bare å ta en liten FPS test :new_woot: (1500FPS)

Lenke til kommentar
Javel. Skal såvidt jeg vet ingen drivere til for å få en velfungerende DVD-rom.

Du kommer deg inn på diskbehandling? Finner du den manglende HDD'en der eller ikke?

Ved hjelp av lesing i går seint kveld så fant jeg det også ut, man trenger bare driver for mere avanserte greier når det gjelder DVD greiene.

Unnskyld, det jeg mente var at jeg ikke klarer å finne de diskbehandling greiene, vet ikke hvor det er.

kan du være litt mere spesifikk?

Er det noen forskjell på Vista og XP innen dette temaet?

Men nå vet jeg ikke hvor mye dette har å si vist jeg bytter til en RC versjon av Windows 7 da.

Lenke til kommentar

Vel, for diskbehandling skal det være det samme for XP, Vista eller Win7. Høyreklikk på "min datamskin/computer- manage/behandle- diskbehandling/disk mangagement. Finner du disken der så gir du den en stasjonsbane og formaterer, hvis ikke er problemet noe mer komplekst.

Lenke til kommentar
Vel, for diskbehandling skal det være det samme for XP, Vista eller Win7. Høyreklikk på "min datamskin/computer- manage/behandle- diskbehandling/disk mangagement. Finner du disken der så gir du den en stasjonsbane og formaterer, hvis ikke er problemet noe mer komplekst.

Takker :thumbup: Skal teste det ut når jeg kommer hjem fra denne skrapskolen.

Nå har jeg bytta DVD spiller, men fortsatt ikke noe resultat...

Det virker som om det er en feil i driveren, jeg tror det kan være et skikkelig virus eller noe, har noen andre problemer med programmvaren faktisk, så de skal bli en drøm å bytte til Windows 7!

Er litt litt av noen snodige problemer jeg har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...