Leraand Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Mørkt rom, blitzen som sitter på kameraet, ikke stativ men en stabel med bøker, på do(eneste stede uten andre lyskilder en en lampe som kan skrues av) og selvfølgelig masse vann på kameraet! Uten om allt dette er jeg ganske fornøyd men trenger mer inspirasjon(jeg er tom!) til andre type dråpe/vannbilder (eventuellt melk, konditor osv). Tar i mot alle forslag!!! Lenke til kommentar
MSg Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Stilig bilde hvertfall. Har ikke egentlig så mye å kritisere bortsett fra litt smuss på bildet. Men det er bagateller. Hva hadde du vannet i? Og hva brukte du til å dryppe vannet med? Konditorfarge som nettopp er blandet ut i vann blir også stilig. Samme med tepose i en kopp med varmt vann. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 melk og konditorfarge kan ende slik: Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Først det positive: Du har fått til en bra skarphet her, og det er vel alfa og omega på sånne bilder. Det jeg liker best med bildet er egentlig bakgrunnen. Den hadde en fin tekstur, og selv om det virker som om den har enkelte store utbrente partier, så synes jeg det passer. Er det et gammelt teppe? Det er ikke så veldig mye negativt å si her, men jeg skulle nok likt å se en litt strammere komposisjon. En liten runde med clone stamp tool til å fjerne de bittesmå dråpene hadde også hevet bildet i mine øyne. Lenke til kommentar
Albix Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Du kan jo se litt på denne: http://strobist.blogspot.com/2009/05/how-t...ps-with-one.html fra Strobist. Her er en del tips. Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Likte "bildet" inne i dråpen. Orginalt. Edit: Fjernet påstand om regelbrudd som ikke stemte. Endret 13. juni 2009 av Krisdoffer Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 off topic: isåfall, beklager, var ment for å gi han inspirasjon Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 for meg ser ikke dette ut som no bildekritikk tråd, så burde vel være fritt frem å legge ut inspirasjonbilder Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Prøv å ta en dråpe som treffer vannet og lager en sånn 'søyle' som spretter opp av vannet. Denne søylen prøver du å treffe med en annen vann dråpe, og tar bilde akkurat når den treffer. A la dette: Kunne vært artig. Du kan og prøve å dryppe forskjellige farger. Endret 13. juni 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Leraand Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Takk for kritikk og tips! Det "smusset" tror jeg er vann på linsa eller noe sånnt. Jeg brukte en pysj bukse som bakgrunn. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Minner om retningslinjene for bildekritikken, og at tråder i bildekritikken skal være tydelig merket med at de dreier seg om bildekritikk, fortrinnsvis med "BK:" eller "Bildekritikk:" i emnetittel. Moderator har lagt til "BK:" i emnetittel. Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, eventuelle kommentarer kan tas på PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå