Gå til innhold

OK skjermkort til dette oppsettet

Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe en Asus P5Q Pro med Intel Core 2 Duo E8400 og lurer på hvilket skjermkort jeg skal gå for.

Tenker å legge meg på en prisklasse på ca 1300-1600,- og målet er altså ikke å spille de råeste spillene på max grafikk. Tenker likevel å prøve å finne et bra skjermkort som drar de nyeste spillene på en forholdsvis bra grafikk.

Noen tips til hvilket skjermkort som passer til oppsettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veljar å svare ATi-løysningar, da du kan køyre CrossFire på det hovudkortet seinare.

Nå har prisen på HD4000-serien til ATi blitt sote ned nylig (i dag?), så eg trur det er eit glimrande val. Du har til dømes HD4870 i den nedre delen av ditt budsjett, og HD4890 i den øvre delen. Begge er gode val til dagens spel.

Berre så det er sagt, så er einaste forskjellen på dei forskjellige modellane vifte og klistremerke. På dei billigaste modellane så er viftene nokså like, men eit par hundre kroner (ofte) over, så finnas det overklokka kort, samt betre kjøleløysingar.

Håpar det var til litt hjelp. :)

Lenke til kommentar
Veljar å svare ATi-løysningar, da du kan køyre CrossFire på det hovudkortet seinare.

Nå har prisen på HD4000-serien til ATi blitt sote ned nylig (i dag?), så eg trur det er eit glimrande val. Du har til dømes HD4870 i den nedre delen av ditt budsjett, og HD4890 i den øvre delen. Begge er gode val til dagens spel.

Berre så det er sagt, så er einaste forskjellen på dei forskjellige modellane vifte og klistremerke. På dei billigaste modellane så er viftene nokså like, men eit par hundre kroner (ofte) over, så finnas det overklokka kort, samt betre kjøleløysingar.

Håpar det var til litt hjelp. :)

Takk for svar :) andre gode alternativer?? Er litt alergisk mot støy å gjerne en med en god vifte/kjøleribbe.. noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar

Minnefrekvensen har mye å si hvor raskt kortet er, men også hastighet på selve GPU core har mye å si. Men her er det ingen tvil, HD 4870 med DDR5 er mye raskere enn HD 4670 med DDR3.

Du finner en sammenligning her på Tecnogeek, siden er på spansk, men se på tabellen litt nede på siden, der ser du forskjell på HD 4670 og HD 4870.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Henger meg med her på dette spørsmålet...

Har noen no' anbefaling når det gjelder Nvidia? :hm:

Takk

Tja, Komplett har jo et Geforce GTX 260 kort da, men har hørt at Komplett er dyrere enn andre.

Pris oversikt fra Hardware på GTX 260 kort, og på GTX 275 kort.

GTX 275 ligger vel litt over i pris på det du ser etter, men er verdt en vurdering.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Velger å si Sapphire Radeon HD 4890 1GB OC

Har synket en god del i pris nå... skal ha 2 slike selv... men tenkte vente en ukes tid til å se om den synker litt til:D

Dæven!!! powersound, kan du skaffe meg 2 stk Sapphire HD 4890 kort da?? Bor ikke i Norge ser du. Send meg en PM er du interesert i dette. Betaler frakt også. :cool:

Pixmania sender vel til hele EU? så da kanske det er håp?

Lenke til kommentar
Blir vel 2stk slike, 1stk Antec 1200 og 1stk WD 1GB HDD :D Skal bestilles på Pix da det er billigst:D

Tenkte på de samme kortene, men tror jeg venter litt for å se hva ATI kommer med senere. Har jo et HD 4870 kort og det går bra så langt. Kan jo ikke kjøre Crysis på maks på 1920x1200 men på 1440x900 går det greitt.

CoD4 og CoD5, Fallout 3 osv går ganske så bra, så jeg venter litt til.

Lenke til kommentar
Blir vel 2stk slike, 1stk Antec 1200 og 1stk WD 1GB HDD :D Skal bestilles på Pix da det er billigst:D

Tenkte på de samme kortene, men tror jeg venter litt for å se hva ATI kommer med senere. Har jo et HD 4870 kort og det går bra så langt. Kan jo ikke kjøre Crysis på maks på 1920x1200 men på 1440x900 går det greitt.

CoD4 og CoD5, Fallout 3 osv går ganske så bra, så jeg venter litt til.

Kjøpte CoD4 MW idag. det går å kjøre på max med et 4850 som jeg sitter på nå. så det holder jo... men mye vill ha mer. å jeg tenker slik at 2stk 4890 vill nok holde en god stund + at allt det nye er drit dyrt:D:D

Lenke til kommentar

Joda, du har jo rett i det da. Egentlig skulle jeg gjerne ha hoppet på 2 x GTX 295, MEN de er for dyre. Dessuten har jeg et HK som kun støtter CF så ATI kort er min eneste løsning.

Mulig nye kort er dyre, men håper at de nye ATI kortene ikke er så dyre som Geforce kortene. Men drøyer det for lenge, tar jeg 2 x HD 4890 1GB kort. :thumbup:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...