Wolfman83 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei! Tenker å kjøpe en Asus P5Q Pro med Intel Core 2 Duo E8400 og lurer på hvilket minne jeg skal velge. Tenker mest sannsynlig å klokke systemet noe, og lurer på hvor mange mhz jeg skal gå for på rammen. Ser at PC6400 har 800mhz, men lurer på om dette blir noe veikt, eller om man ikke vil merke forskjellen på å feks kjøpe PC2-8500 (1000mhz)?? Noen som har forslag til passende ram for dette oppsettet?? Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg har p5q pro og e8400 med ocz 6400 ram og klokker til vertall 3.6 ghz og har ikke noen problemer,men vet ikke om det er 1:1 og sånn men det funker fint her:) Får se hva de proffe sier:) Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg har p5q pro og e8400 med ocz 6400 ram og klokker til vertall 3.6 ghz og har ikke noen problemer,men vet ikke om det er 1:1 og sånn men det funker fint her:)Får se hva de proffe sier:) noen som vet?? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Skal du overklokke er høy klokkefrekvens en stor fordel. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Herre, ikke anbefal OCZ da! Det har vært ekstremt med problemer med OCZ og P5Q, og jeg fraråder deg å gå for det, selv om det også kan gå helt fint. PC8500 er å foretrekke hvis du skal klokke. Anbefaler disse: https://prisguiden.no/product.php?produc...7&cat_id=27 Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Ifølge QVL passer ikke de brikkene du anbefaler, men siden det nesten aldri er problemer med kominasjonen ASUS+Mushkin tipper jeg det går bra. P5Q_PRO_QVL.zip Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Herre, ikke anbefal OCZ da! Det har vært ekstremt med problemer med OCZ og P5Q, og jeg fraråder deg å gå for det, selv om det også kan gå helt fint. PC8500 er å foretrekke hvis du skal klokke. Anbefaler disse: https://prisguiden.no/product.php?produc...7&cat_id=27 Sorry, må ha uttalt meg dårlig,anbefalte ikke ocz brikkene,bare at det gikk greit og klokke med pc6400. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Skjønte det Men måtte får fram klart at OCZ+P5Q ikke er noe å satse på. De listene der ravii har jeg aldri skjekka, og aldri hatt problemer med noe som helst. Mange ganger hatt problemer med brikkene som står der også.. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 De som har hat problemer er nok de som ikke har nyeste BIOS Men, som sagt- Brikkene Wikip anbefaler er et trygt (og godt) valg. Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 De som har hat problemer er nok de som ikke har nyeste BIOS Men, som sagt- Brikkene Wikip anbefaler er et trygt (og godt) valg. Hva betyr forskjellene i volt for overklokking? Så en fyr som skrev at han ikke ville gått for brikker med lavest mulig volt, da disse kan overklokkes bedre? Stemmer dette? Feks ser at denne har 1.8 volt, men at mange andre typer har 2.2 eller 2.1.. Så er 1.8 bedre med tanke på at de kan overkolkkkes høyere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå