Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst]Jeg svelgte en tann - er det farlig?

Morgens

Anbefalte innlegg

Hei, håper det er noen med faglig kunnskap som kan berolige meg litt.

Var hos tannlegen i dag, skulle trekke en dårlig tann med påsatt krone. Jeg satt jo anspent og var "livredd" og i det selve kronen kom av så glapp den for tannlegen, jeg kjente noe i munnen og fikk følelsen av brekning.

Gav signal om at noe var galt og reiste meg og prøvde å hoste den opp, men den var borte.

Hun beroliget meg om at den kom ut på den naturlige måten...

Vi fortsatte og og når resten var ute ba hun meg om å bli sittende i stolen litt, hun var ute litt og rådførte seg med kollegaer og kom tilbake med en henvisning på røntgen av lungene.

Jeg dro og fikk tatt bilde og først nå ikveld ble jeg noe bekymret.

Så det jeg lurer på er:

- Hvor stor er sjansen for at det gikk i feil hull? Og havnet i lungene? Jeg følte bare at noe gikk "nedover", ingen hoste eller noe. Men et ubehag som kom av situasjonen (sitte i tannlegestolen) og en forskrekket trivelig tannlege...

- Hvis det nå har gått galt, hvordan får de dette ut? Eller kan den bare ligge der? Laget av porselen.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lungene ligner på en svamp, ingenting faller ned i lungene, det er ikke som en ballong som mange tror.

så, enten har du ekstrem hoste nå eller så har den gått ned i magen.

det jeg ble litt mer bekymret for er om det er skarpe kanter på tannen, det er ikke heldig...

Lenke til kommentar
OK, det var jo beroligende (med lungene) og skremmende med magesår osv.

Hva er symptomer jeg bør kikke etter? Blod i avføring eller?

Hvor store er sjansene igrunnen? Eller hvor lang tid tar det før den ligger i do?

Hei.

Du vil ikke få magesår eller noe skader i tarmen. Enkelte har bare livlig fantasi her på forumet.

Følg godt med på neste dopliditt.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...