Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skal opp i biologi1 muntlig - hjelp (VG3)

Anbefalte innlegg

Jeg skal opp i biologi1 muntlig eksamen om cirka en ukes tid. Skal ha formen 48timers forberedelsestid. Så ha en del tid å gå gjennom boka for meg selv nå. Tenkte jeg skal prøve å komme meg gjennom vært kapittel, å lage notater evt. tankekart.

Biologi1 eksamen er vel 3delt, 10 minutter framlegg(eller er det lenger?), utføre et forsøk, spørsmål om forsøk eller framlegget.

Lurer på om det kan være en mer effektiv måte å gå gjennom boka enn det jeg velger å gjøre. Notar og evt. Tankekart. Noen som har noe innspill her?

Noen som har vært oppe i biologi1 eksamen som har noe lurt å komme med?

Gruer meg faktisk til dette, men om jeg bare klarer å lage et bra framlegg, å stiller godt forberedt så går dette greit.

Endret av haagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal opp nå til tirsdag, og jeg har fått en todelt oppgave.

Første delen er hoveddelen min, der jeg har kompetansemålet biologisk mangfold.

Her skal jeg lage en presentasjon som varer i maksimalt 10 minutter, og så kommer det en vurderingssamtale etterpå, som varer i inntil 10 minutter, der jeg blir spurt om delmål fra kompetansemålet mitt.

Så kommer del 2, der jeg har to kompetansemål - fysiologien hos mennesket og den unge biologen. Såvidt jeg forstod, får alle den unge biologen, men jeg er usikker på om dette bare er på vår skole eller for alle.

Denne varer i til sammen 20 minutter, og her skal jeg bli spurt om stoffet, og jeg skal vise ferdigheter i forhold til praktisk arbeid på laboratoriet eller i felten.

Håper dette hjelper litt, slik er vår muntlige eksamen. Vi har også 48 timer forberedelsestid.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Hm, det er vel forskjellige former på skolene ja. Jeg skal hvertfall ha "Biologi1 eksamen er vel 3delt, 10 minutter framlegg(eller er det lenger?), utføre et forsøk, spørsmål om forsøk eller framlegget." Snakka med faglærer i dag jeg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...