Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i geografi - innvandring

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg går VG1, studiespesialisering og var (u)heldig nok til å komme opp i eksamen i geografi (kun 20% av elevene blir trukket ut til muntlig på VG1 på skolen vår).

Vi som ble trukket ut fikk vite hvem som fikk naturgeografi som emne, og hvem som fikk samfunnsgeografi. Jeg ble trukket ut til samfunnsgeografi, og vi fikk utdelt kompetansemålene innen samfunnsgeografi. Der stod det blant annet demografi, utvikling, lokalisering mm.

Jeg har da valgt å ha om innvandring, og lurte på om dere har noen tips om meg?

jeg har tenkt til å lage Powerpoint om dette, og har tenkt til å ha med blant annet:

*Begrep og uttrykk

*Innvandring til Norge

*Flyttemotiv og årsaker

*Innvandring til Trondheim (lokalt)

*Demografi og befolkningsutvikling (får flettet inn litt om illegal migrasjon og hvordan dette påvirker samfunnet)

Det meste av informasjon står i læreboka, men med et emne som dette er det mye tall og statistikk, så hadde vært fint om noen kunne linket til forskjellige sider med oppdatert informasjon, ettersom geografiboka vår er noen år gammel, eller om noen hadde kommet med forslag til hva jeg kan ha med på framføringen.

:)

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tallene er der for å kvantifisere situasjoner. Det du skal gjøre er å kvalitativt beskrive dem. Det spiller da ingen rolle om boka di er gammel.

Det lureste du kan gjøre er å trekke paralleller fra pensum i boka til ting som skjer i samfunnet i dag. Så kan du tenke det globale i det lokale, og omvendt.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Takk.

Det jeg trenger nå, er statistikk angående innvandrere i Trondheim.

Jeg har sett litt på SSB og diverse sider, men finner noe spesielt.

Jeg trenger statistikk og artikler om innvandrere i Trondheim, hvor mange de er, nasjonaliteter o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...