Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Crash to desktop på nye spill. Overklokking som har skylda?


Anbefalte innlegg

I mange spill (bl.a. Mass Effect, Pure, GTAIV, Prototype) så hopper dataen ut av spillet og en "[spillnavn] svarer ikke, send feilmelding?" melding kommer opp. I beste fall kan jeg spille en halvtime før det skjer. Jeg har oppdatert alle drivere. Men den hopper ikke ut av alle spill (Valve-spill fra Steam, CoD4, Age of Conan osv.) Det har foregått siden jeg kjøpte pcen, men jeg tenkte ikke over det da fordi det ikke skjedde så ofte/ de spillene jeg spilte da krasjet ikke.

 

For et par år siden (når jeg kjøpte dataen) overklokket jeg skjermkortet (8800 GTS 320) litt, kan det være grunnen? Evt. hvordan kan jeg resette det?

 

E6600, 2gb ram, XP 32 SP3, stor + mange vifter, nok PSU.

Endret av Obi von Knobi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I mange spill (bl.a. Mass Effect, Pure, GTAIV, Prototype) så hopper dataen ut av spillet og en "[spillnavn] svarer ikke, send feilmelding?" melding kommer opp. I beste fall kan jeg spille en halvtime før det skjer. Jeg har oppdatert alle drivere. Men den hopper ikke ut av alle spill (Valve-spill fra Steam, CoD4, Age of Conan osv.) Det har foregått siden jeg kjøpte pcen, men jeg tenkte ikke over det da fordi det ikke skjedde så ofte/ de spillene jeg spilte da krasjet ikke.

 

For et par år siden (når jeg kjøpte dataen) overklokket jeg skjermkortet (8800 GTS 320) litt, kan det være grunnen? Evt. hvordan kan jeg resette det?

 

E6600, 2gb ram, XP 32 SP3, stor + mange vifter, nok PSU.

Hei. Det kan godt være skjermkortet, altså. Jeg har aldri vært noen fan av å overclocke skjermkort på stock kjøling, for at man får så lite ut av det og det kan være vanskelig å finne en OC'ing som er stabil. Når du overclocket skjermkortet må du jo ha installert et program som tvinger klokkehastigheten opp. Last ned GPU-Z og sjekk klokkehastigheten for å se om RAM og GPU er klokket. Jeg vet det høres latterlig ut, men installer siste driverene og siste DirectX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...