RUWA Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei på dere. Er så heldig at jeg har en NIKON F5. Liker å fotografere både med film og digitalt. Er det noen her som har noe erfaring med Kodak Ektar 100 135-36 Fikk katalogen fra Scandinavian Photo hvor de selger filmen for 480 kr for 10 stk. MVH RUNE Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Vel, den er jo en 2009 TIPA-vinner, da! Har du rimelig godt med lys eller rask optikk, og ønsker skikkelig pønsjy farger og fine korn, så vil jeg tro at dette er blant de desidert beste filmene du kan velge. Ypperlig til fargerike bilder av natur, arkitektur, ting og tang. Hvis du skal fotografere mennesker, finner du nok mer nøytrale filmer som gir bedre hudtoner, men hvis du skal ta portrettbilder i døllt lys (grått, overskyet, flatt) er den nok godt brukendes også til det - uten at jeg har prøvd, vil jeg tro den kan live opp et ellers blodfattig uttrykk. Min erfaring (som ikke er veldig mange ruller, det må sies) tyder på at den tåler overeksponering svært godt uten at ting ser helt utbrent ut. Kan godt hende at den egentlig burde hett Ektar 80? Pris på 480 for 10 ruller synes jeg absolutt er til å leve med. Lenke til kommentar
RUWA Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Takker for raskt svar a_aa. Blir artig å prøve denne filmen MVH RUNE Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt. Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker -knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen. Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå