Veritas_ Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Nå Alder 32 år Vekt 107 Knebøy: 185 kg Benkpress: 90 kg Markløft 190 kg Senere Alder 33 år Vekt 90 Knebøy 200 kg Benkpress 100 kg Markløft 200 kg Simple økninger, men blir vel hardt nok de neste månedene. Har ett mål om å gå ned til 90 kg. Nåværende er 107 kilo. 6 kilo ned fra toppen. Nå skal fettet slite litt mer som følge av en kostholdsplan. Kosthold Frokost 50 gram havregryn 195 kcal 2 dl Helmelk 130 kcal 10 gram knuste linfrø 45 kcal 2 kokte egg 150 kcal 10 gram tran 90 kcal 565 kcal Middag 300 gram kyllingfilet 300 kcal - Varierer inn svin/ku/laks 100 gram ris fullkorn 345 kcal Salatblanding 250 kcal 900 kcal Etter trening/random 3 dl Lettmelk 135 kcal 40 gram pulver 135 kcal 270 kcal Total ~1700 kcal Likt hver dag. Kanskje kjedlig, men det er sånt som virker for meg. Gjøre det en del enklere når jeg handler også. Lite er det også. Men så lenge jeg ikke blir for påvirket av det så går det greit. Trening 3 dager styrketrening 2 dager rolig kardio 2 langt ned i sofaen dager Endret 23. mai 2013 av Veritas_ Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Crunches, som det er langt opp til i Stronglift-prgrammet er ein mykje betre øvelse enn sit-ups. Lær deg teknikk på markløft, du bør klare å ta ein del meir der enn på knebøyen, og det skal ikkje gjere vondt, da gjør du øvelsen feil. Det er forøvrig mykje lettare å dra 200kg i markløft enn det er å ta 150 på benken, måla dine bør justerast etter det. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hvorfor har du byttet ut navnet Overhead press med Millitærpress? Er det ikke en stor forskjell mellom disse to øvelsene? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hvorfor har du byttet ut navnet Overhead press med Millitærpress? Er det ikke en stor forskjell mellom disse to øvelsene? Du har beina i skulderbredde i vanleg skulderpress, i militærpress er beina sammen. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hva er best da? Kjører selv Overhead press... Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Veit ærlig talt ikkje, kjørte militærpress mens eg var yngre og ikkje hadde noko fast opplegg, bytta til vanleg skulderpress når det var det som stod i opplegga eg har kjørt. Brukte manualar ein periode også (sittande). Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Crunches, som det er langt opp til i Stronglift-prgrammet er ein mykje betre øvelse enn sit-ups. Lær deg teknikk på markløft, du bør klare å ta ein del meir der enn på knebøyen, og det skal ikkje gjere vondt, da gjør du øvelsen feil. Det er forøvrig mykje lettare å dra 200kg i markløft enn det er å ta 150 på benken, måla dine bør justerast etter det. Likte ikke hvordan reverse crunches føltes på ryggen min så har jeg byttet litt på det, ikke så mye mer jeg kan si her. Teknikken sitter litt bedre nå enn på den første testen der, tror jeg rykket for mye uten å strame magen. Kommer iallefall til 5x110 nå på mandag, største problemet er at grepet mitt er svakt. Men det er jo bare en handletur unna. Du har nok rett, har satt det til 125 nå, så får det heller forandre seg når jeg greier den vekten. Hvorfor har du byttet ut navnet Overhead press med Millitærpress? Er det ikke en stor forskjell mellom disse to øvelsene? Ble litt feil av meg å skrive MP der da det ikke er det jeg gjør men overhead press. http://stronglifts.com/overhead-press-vari...-you-should-do/ Endret 13. juni 2009 av Veritas_ Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Mandag 15.06.09 5x5 Knebøy: 97.5 kg Press: 50 kg - Gikk ei, misset på 4 repetisjonen 5 settet Markløft: 110 kg x 5 x 1 - Sliter på innsiden av nevene. Godt XXL åpnet i byen på tirsdag, så har nå litt flytene kritt til neste gang. Nedtrekk forran: 80x3F - Tror faktisk jeg skal prøve med pull-ups neste uke. Planken: 30x3 Onsdag 17.06.09 5x5 Knebøy: 100 kg - woohooo Benkpress: 72,5 kg Inverted rows: 3xF Push-ups: 3xF Sit-ups: 3xF 12kg brystet Litt om kostholdet, frokost og middag. Ser ut som litt mye ris, men den ligger oppå litt av salaten. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Fint utgangspunkt du har styrkemessig Øvelser jeg nok heller ville valgt fremfor sit-ups er ab-wheel\stangrulle eller curl-ups (variant av crunches som er snillere for korsryggen). ab-wheel (kan også gjøre med stang med skiver). curl-ups (kan gjøres tyngre ved å holde noen sekunder på toppen). Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Når årene går, en har vært i militæret og har en til dels fysisk jobb som industrielektriker så beholder jeg heldigvis litt styrke. Men jeg har ett problem med at jeg sitter for mye på rævå når jeg er hjemme, noe som viste seg på treningen idag. Har også hatt rykk og napp med styrketrening før, men uten mål og mening. Kan godt teste den curl-ups, men hjul har de ikke. Får bli på mandag. En ting da er hvor mye forskjell er det egentlig på disse mage/core øvelsene? Tenker da på ett vidt spektrum av øvelser. Fredag 19.06.09 Har gått ned i overheadpress fra 50 kg til 30 kg pga feil teknikk, fant ut at jeg ganske enkelt brukte for mye av kroppen til å presse vekten opp og armbruken var feil. Ellers var det en forferdlig trening som nok kommer av at jeg ikke sovnet før 5 og var oppe 11, kom virklig ut av rytmen min, forbaska kaffe. Men det som var avgjørende for treningen ble dårlig var korsryggen min, mitt svakeste ledd ikke orket mer. 5x5 - Knebøy: 102,5 kg - Så vidt det gikk og korsryggen var egentlig utslitt her. - Press: 30 kg - Forandringen i teknikken gjorde at det ble nesten like tungt, venstre skulder ga meg krampeaktig smerte i 5 minutter etter siste settet var over. - Markløft: 115 kg - Greide 3 før korsryggen og til dels baksiden av lårene ga etter. - Chinup med nedtrekk - 3xF - Gikk overraskende bra, bytter til kroppsvekt neste uke. - Planken - 3x30 sekunder Noe nytt dilldall i posten idag. Flytende kritt er fra XXL lokalt. Tenkte det er greit å ha en fettklype så jeg har noe mer nøyaktig enn baderomsvekta med elektrisk fettmåling. Men den var ganske rett - 25.74 % fikk jeg etter måling med klypen. Endret 19. juni 2009 av Veritas_ Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Vet ikke hvor bra teknikken din på markløft er. Det skal ikke gjøre vondt i korsryggen, treningsverk dagen derpå som kommer av stølhet er OK, men ikke smerte. Mitt tips er å få skjerpet teknikken og gå ned til lavere vekter til teknikken sitter og øke gradvis. Film teknikken og legg ut på forum eller få en som kan faget sitt til å se på teknikken din. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 19. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2009 Det er ikke smerte inne i bildet, den var rett og slett utslitt. Føler meg trygg på teknikken på denne øvelsen, men jeg kan godt ta å lage en liten filmsnutt på onsdag som er den neste markløftdagen + en av knebøy. En ting jeg glemte å ta med er at jeg igår satt på huk i ett bed og luket ugress i 2 timer som kjentes i korsryggen. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Kan godt teste den curl-ups, men hjul har de ikke. Får bli på mandag. En ting da er hvor mye forskjell er det egentlig på disse mage/core øvelsene? Tenker da på ett vidt spektrum av øvelser. Her har du 3 gode mage- og korsryggøvelser anbefalt av fler av verdens fremste ryggforskere. Stikkordene er at de er skånsomme mot ryggen samtidig som de gir god treningseffekt: Link Du trenger ikke hjul for ab-wheel, bruk ei stang med skiver på og bruk den til å rulle med Det ble gjort en studie som sammenligna treningseffekta av den øvelsa og bl.a vanlige sit-ups, EMG-målinger (hvor mye musklene aktiveres) viste at om man kjørte rulleøvelsa fikk man ca dobbel treningsekket sammenlignet med sit-ups og den er i tillegg snillere mot ryggen Kan se om jeg finner studien om du er interessert? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Neh, trenger ikke mer. Forstår at folk flest ikke liker sit-ups og har fått nok anbefalinger at jeg bytter den ut på permanent basis nå. Blir å teste noen imorgen for å se hvilken som jeg går inn for. Takker for svaret Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Den mest brutale øvelsen jeg vet om for mage er cable crunch, den må du bare prøve. Knee / Hip Raise On Parallel Bars fungerer bra for "nedre" magemuskler. Endret 20. juni 2009 av Kenneth199 Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Sa vel jeg skulle lage noen videosnutter av hvordan teknikken min var, men nå har jeg glemt mobilen 2 treninger på rad Får se på fredag da. Mandag 22.06.09 5x5 - Knebøy: 102,5 kg - Skulle egentlig ta 105, wooops. - Benkpress: 75 kg - - Inverted rows: 3xF - Merker ikke noe klar fremgang. - Push-ups: 3xF - Snart 30 på første, fornøyd med det ja. - Reverse crunches: 3xF - Ja, har gått tilbake til den, men takk for alle forslagene. Onsdag 24.06.09 5x5 - Knebøy: 107,5 kg - 5 kilo økning, gikk akkurat. - Press: 32,5 kg - Svi noe hinsides i noen av musklene i venstre skulder noen minutter etter jeg er ferdig. - Markløft: 115 kg - Ok - Pull-ups - 3xF - Første: 3 Andre: 0 Med tanke på at 1 har vært max før så er jeg fornøyd. - Planken - 3x30 sekunder Har test noen øvelser fra Magnificent Mobility, tror dette blir en fast del av oppvarmingen fra nå av. Jeg er ikke akkurat smidig ser dere. Og ellers begynner gresspollensesongen å komme mot toppen. Glad for det ja..... Endret 24. juni 2009 av Veritas_ Lenke til kommentar
HValder Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Crunches er 3x12, ikkje 3xF. Når du mestrer 3x12 utan vekt bak hodet bør du begynne å tenke på å gå over til dragon flags. Planken kan du godt holde meir enn 30 sek, om du klarer det. Edit: Merker graspollen-sesongen sjølv ja . Endret 24. juni 2009 av HValder Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Wooops igjen da Greide aldri så mange at det kom over 3x12 uansett. Planken er jeg heldig om jeg holder 30 sekunder, så det skjer ikke at jeg tar mer. Fredag 26.06.09 Dårlig for idag. Er nok en kombinasjon av pollen og varme. Var faktisk 28 grader idag når jeg var ute å kjørte til treningesenteret, overraskende nok var det veldig lite folk der. Uansett så ble treningen kuttet litt. 5x5 - Knebøy: 110 kg - Nok ett skritt på veien mot målet, men det kjentes ut som jeg hadde bommet og tatt på 120 kg. Dessverre hadde jeg ikke det og sprengte nok noen blodårer i øynene på de siste repene. - Benkpress: 77,5 kg - Samme som over - Inverted rows: 3xF - Ble ikke mange Push-ups og planken utgikk. Gleder meg allerede til kaldere dager. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Planken går meir på viljestyrke, hvertfall før du kjem opp i fleire minutt, bare usakelig å kutte ut øvelser fordi du er lat. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Jaja, ikke helt sånn jeg opplever planken. En rep til går på vilje, å stå i ferdigstilling i 30 sek til krever styrke/utholdenhet som jeg ikke har/hadde. Sant nok med det å kutte ut øvelser, men kan ikke si jeg bryr meg så mye om du er fra deg av det. Hadde det vært snakk om å kutte flere øvelser i uken så skulle jeg vært enig, men her er det snakk om to øvelser, en dag iløpet av 8 uker. Har derimot vært nødt til å splitte ut kroppsvektøvelser og mageøvelser når jeg har vært på jobb pga jeg trener i lunchen og har bare 45 min der. Tok også å sto over en mandag og en fredag en uke pga jeg var lei av stram korsrygg. Men etter dette så har den vært bedre. Men det var vel latskapen det og. Uansett så har jeg ikke logget på en stund pga uken nevnt over og at jeg har vært vekkreist på jobb og ikke hatt så veldig lyst til å sitte på PCen når jeg faktisk har fri. Knebøy: Var på 112,5 kilo men endte overraskende nok (for meg iallefall) med å ikke greie 5x5 med dette. Gikk ned til 100 kilo og er nå oppå 110 igjen, har stor tro på at det går på fredag. Har byttet litt på måten jeg kjører øvelsen. Før pustet jeg ut, inn, ut, inn før jeg tok neste rep, kjører nå med ut, inn og neste rep. Pro's con's her? Har også tatt en video nå idag av ett oppvarmingsett på knebøy, kjører knærne for langt frem men ellers bra, legger den nok ut her når jeg finner overføringskablen til mobilen. Benkpress: På 85 kilo Press: 47,5 kilo med den nye teknikken. Jobbet for mye med knærne før. Stangroing: Byttet kroppsvektroing med denne øvelsen, liker den bedre er det jeg kan si så langt, 47,5 kilo. Markløft: Vansklig å beskrive hvor glad jeg er i denne øvelsen, 135 kilo gikk overraskende greit idag. Tok en videosnutt her også, trodde jeg hadde mye verre teknikk en jeg så. Men har for mye svai i ryggen . Kroppsvektøvelser: Ikke noe å skrive hjem om enda. Trening onsdag 22.07.09 Knebøy: 110 kilo 5x5 Press: 47,5 kilo 5x5 Markløft: 135 kilo 1x5 Pullups: 2-2-1 Planken: 45 sekunder x3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå