Zaftig Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei! jeg lurte på om det er ulovlig og dyrke narkotiske stoffer, og da mener jeg ikke cannabis sativa eller noe i den duren. jeg mener planter som er så sjeldene at det ikke er noen lover mot det, men er mye farligere enn hasj?. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Går ut i fra at sluttproduktet går som narkotika? Da er det sannsynligvis ulovlig å dyrke det også. Hvis jeg ikke tar helt feil er definisjon av narkotika et rusmiddel som er ulovlig. "Hasj er narkotika, hadde det vært lovlig ville det vært et rusmiddel slik som alkohol" hvis du skjønner hva jeg mente med det. Er sluttproduktet du har planer om å sitte med definert som ulovlig rusmiddel,derfor narkotika er det heller ikke lov å produsere det. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Tilvirkning av stoffer på narkotikalisten krever tillatelse fra staten, jf legemiddelloven § 23. Brudd på dette er straffbart. Det samme gjelder tilvirkning av andre legemidler. Lenke til kommentar
Bata Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Spørs hvilke planter det er. Ikke ulovlig å dyrke Datura Stramonium (piggeple), men det er jo et livsfarlig hallusinogen eller delirisk stoff om du vil. Sun catcher (husker ikke det latinske navnet) er også lov å dyrke, finnes flere psykoaktive og lovlige planter der ute. Hawaian Baby woodrose (LSA)? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Om du får tak i ei plante som ikkje står på narkotika lista så kan du nok dyrke den lovleg, men om det blir oppdaga at planta blir brukt til rusmiddel så havner nok planta rimelig kjappt opp på lista. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er lovlig å dyrke alt som ikke er på narkotikalista, men hvis ikke, er som regel planten oppført på legemiddellista og da blir det ulovlig så fort plantematerialet er tørket, som vil defineres som preparat. Husk at tørket hestehov er ulovlig å besitte . Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er lovlig å dyrke alt som ikke er på narkotikalista, men hvis ikke, er som regel planten oppført på legemiddellista og da blir det ulovlig så fort plantematerialet er tørket, som vil defineres som preparat. Husk at tørket hestehov er ulovlig å besitte . hvorfor i all verden er det ulovlig å besitte tørket hestehov da? Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 For å si det må en enkel måte, legal high, is legal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå