Gå til innhold

Kjøpe ny tv, 20000+- trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny tv nå, bruken blir for det meste film, koble opp pc, ps3 osv.

Det står imellom 2 tver kanskje, sett noe tilbud. Enten Samsung UE46B7070 (46" Led tv) eller Samsung LE55B655 (55" LCD). Hva er best? 46ern der er vel bedre en 55 regner jeg med? Kunne tenkt meg den led tven i 55 men blir nok litt i det dyreste laget..

Har egentlig lyst på 52", eler 55", men 46" går vel det også.

Eller er det noen andre tver i den prisklassen jeg bør se på?

Endret av joacim2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor langt fra tv-en kommer du til å sitte?

Jeg husker jeg kjøpte en 42" LCD for en stund siden for å ha på rommet og 1-2,5m var for nære den. Ble helt svett og kvalm av varmen og strålinga. Måtte gå ned til 32". :)

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Svett og varm av strålingen? Jaiks!

Det er lett å la seg lure litt av størelsen når man ser tv i butikken. Der er det store opplyste lokaler som skaper en illusjon om at tv-ene er langt mindre enn det de faktisk er. En 32” kam ved første øyekast se ut som den passer rett i bukselomma, men det er ikke slik når den kommer hjem i stuen…

Hvis du sitter 3 – 4 meter fra skjermen så bør du nok ikke gå høyere enn 40 – 42”. Kommer man for nærme panelet så vil piksler og uskarpheter i bildet bli veldig synlige og dette kan være plagsomt. Selv sitter jeg rundt 3 meter fra en 37” og for meg er det helt perfekt.

Da blir bildet skarpt og fint uten de irriterende artefaktene som ofte kommer på vanlige SD signaler.

Hvis du skal se film så er LED tv-ene til Samsung veldig gode, men B6 serien ligger ikke så langt etter. Det beste med disse tv-ene er 100hz systemet som man har langt bedre kontroll på enn andre slik systemer…

Lenke til kommentar

Jobber selv til daglig med TV'er, og har god kjennskap til de ulike produktene du nevner.

For å gjøre det enkelt. Av de du ser på, så hadde jeg ikke vært i tvil. Samsung UE46B7070 er overlegen i forhold til Samsung LCD'en du nevner her.

Sort nivå, kontrast, responstid og i det hele tatt, generell bildekvalitet er vesentlig høyere og bedre enn hva du får fra en LCD skjerm, vel og merke i denne prisklasse.

Samtidig har du jo den veldig hendige muligheten for å streame bilder fra internet via 7-serien til LED'ene fra Samsung.

Har overhodet ingen negative ting å si om disse, og hadde virkelig ikke vært i tvil om hva jeg hadde valgt, dersom jeg skulle hatt noe i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...