Pizzaen Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Hei Jeg har 2 datamaskiner med Windows 7 RC x84. Jeg prøver og få til slik at jeg kan styre maskin nr. 1 fra maskin nr. 2 og omvendt via Remote Desktop. Men for det første så er jeg helt ny på Windows 7 og for det andre så er jeg helt ny på Remote Desktop. Noen som kan lage en step-by-step guide til hvordan jeg kan få til dette? Edit: Innlegg nr. 700 :D Endret 12. juni 2009 av Pizzaen Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Det er kanskje x86 du har, meneh.. samme det OK, først og fremst må du ha aktivert brukernavn og passord på begge maskinene. DU kan ikke logge inn som anonymous. Du skal gjøre dette via nettverket slik jeg forstår. Først trykker du wintast+pause/break. Så velger du "avanserte systeminnstilinger" for så å velge "Ekstern"-fanen. Der kan du huke av for å aktivere remote desktop. Så finner du ut IP-adressen til maskinen du skal koble til. Enkelste er å trykker "kjør" og skrive cmd for så å trykke enter. Så skriver du bare ipconfig og trykker enter så kommer IP-adressen opp.. Koble til IP-adressen, skrive inn brukernavn og passord. DONE! Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Opps, en liten feil der ja Men hvilken tast er break? Fant ut at snarveien førte til Datamaskin så er ikke så nøye, men. Også på slutten der så skriver du at jeg skal koble til IP-adressen, hvordan gjør jeg dette? Skriver jeg IP-adressen inn i Kjør eller søkefeltet eller hva? Takk for hjelpen Endret 12. juni 2009 av Pizzaen Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 break som i den det tår "pause/break" på. Den ligger imellom scroll lock og print screen over insert home og page up, om du har et vanlig tastatur. Husk og holde inn win-tasten. Da kommer du inn på system-menyen. Trykk så på Avanserte Systeminnstillinger (på engelsk er det vel så mye som Advanced settings), og der kan du velge "Ekstern", det er den siste fanen. Heter nok noe helt annet på engelsk, men har ikke engelsk OS på maskinen her og gidder ikke søke opp det nøyaktige ordet. Så huker du av for å enable fjernstyring. djiz... dette ble for mye. send meg MSN'en din på PM så tar vi det steg for steg. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Har fått til alt, er bare hvor jeg skal skrive inn IP-adressen jeg ikke skjønner? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 ehm.. Du må jo starte REMOTE DESKTOP applikasjonen for å koble til via remote desktop. Den ligger vel under tilbehør/accessories også tilkobling eller noe. Bare trykk på wintasten en gang, og når startlinja kommer opp skriver du remote, så søker den frem snarveien for deg. Tast inn IP-adressen og trykk connect/koble til. Sitter via remote desktop nå, jeg. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 ehm.. Du må jo starte REMOTE DESKTOP applikasjonen for å koble til via remote desktop. Den ligger vel under tilbehør/accessories også tilkobling eller noe. Bare trykk på wintasten en gang, og når startlinja kommer opp skriver du remote, så søker den frem snarveien for deg.Tast inn IP-adressen og trykk connect/koble til. Sitter via remote desktop nå, jeg. Ok, Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå