Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med å koble trådløs router til router fra GET

Anbefalte innlegg

Jeg har internett fra GET. Har en Motorola router fra dem. Den pleier jeg å koble til en Linksys WRT54G router. Problemet er at jeg ikke får internett gjennom denne routeren. Jeg får bare internett når jeg kobler en TP-kabel til routeren fra GET.

Jeg har hatt dette problemet før, men problemet er at jeg ikke husker helt hvordan jeg fikset det. Problemet, hvis jeg ikke husker helt feil, er at Motorola routeren låser seg til MAC adressen til den enheten som man koblet til den sist.

Det jeg har prøvd å gjøre er å slå av Motorola routeren, som før har vært koblet direkte til den bærbare datamaskinen min. Deretter slår jeg på Linksys routeren og kobler en kabel mellom den og Motorola routeren. Når jeg har gjort dette så slår jeg på Motorola routeren igjen.

Linksys routeren kjører DHCP og datamaskinen min er satt opp til å motta en IP fra denne. Alt virker å være i orden når jeg logger meg inn på Linksys routeren. Jeg klarer å pinge websider fra denne administrasjonssiden, men problemet er at jeg ikke får noe internett. Det synes jeg hvertfall at er merkelig. Funker ikke med TP-kabel eller trådløst når jeg bruker Linksys routeren.

Er det noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...