NorvegianDad Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Samboeren min trenger desperat et fremkomstmiddel til å komme seg frem og tilbake på, her vi bor er det ganske dårlig med busser. Tanken er at hun kan kjøre denne frem og tilbake til bussterminalene der det er litt lettere å komme seg til byn, ser at disse scooterne kommer til en pris av 8-10 000 kr for en splitter ny og de påstår at de har et meget godt delelager, samt at det ikke er så veldig langt vekke fra der vi bor. Men noen som har noe erfaringer med disse scooterne, levetid eller andre problemer med dem? link til butikken takker for alle innspill Endret 12. juni 2009 av NorvegianDad Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 hold deg langt borte fra dem. kvalitet finnes ikke. totalt elendig. kjøp deg en brukt scooter av et skikkelig merke. varer mye lengre. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Takk for svar! Snakker du av egen erfaring? Vet du hvilke feil som er gjengangere evt hvilke problemer som oppstår? Hvilke merker som er mest driftsikker da? Jeg tenker å ha en makspris på ca 10k, men helst rundt 7-9K Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 har en kammerat som har hatt scooter med samme motor ja. den levde sitt eget liv får å si det sånn. startet bare av og til osv. motorene varer ikke lenge før de slutter å fungerer. de går ekstremt dårlig og. de kjente merkene med bra kvalitet er: aprilia, honda, piaggio, gilera, peugeot, vespa, suzuki og yamaha. kanskje noen andre, men kommer ikke på flerne nå. ikke kjøp 4-takter. disse går veldig seint. ofte toppfart på ca 40 km/t Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Merker som Honda, suzuki, Peugeot, yamaha, gilera, aprilia osv bør du se på. Alt er dårlig med Baotian.. Deksla tåler ingenting, sprekker for ingenting. Motoren tåler vel kanskje 40mil før den begynner å tulle. Er jo ventiler og greier som må stilles, flere bevegelige deler, som betyr vanskeligere å vedlikeholde enn en 2t. Er ikke uvanlig at disse plutselig ikke vil starte, eller er veldig vanskelige å starte. I tillegg så går de helt forferdelig. Hadde sterkt vurdert en sykkel over en Baotian. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) burde ikke vært lov å lure folk med slike kinascootere. ekstremt mange blir fristet av dem slik som trådstarter pga pris. alle som har hatt en har problemer og er missfornøyd. er alltid noen som har hatt en i 2 uker og sier det er tull det alle sier om kvaliteten helt til de og forstår at de er totalt elendige. Hadde sterkt vurdert en sykkel over en Baotian. er værtfall mye mer politlig en kina scooter Endret 12. juni 2009 av Markelure Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 "I tillegg så går de helt forferdelig. Hadde sterkt vurdert en sykkel over en Baotian." Off! Så gale altså? Bra jeg pleier å sjekke ting grundig før jeg kjøper noe.. Greit, jeg får vel se om jeg finner noe annet da. Toppfarten er ikke så veldig nøye, den skal bare gå i 45 km/t. Purken er helt pervers her på moped og scooter. Jeg hadde en scooter som jeg solgte for ca 5 år siden, hadde kjørt den i 4 år, blitt stoppet i rutinekonroller uten problemer. Den gikk i ca 70 km/t, (var sånn når jeg kjøpte den brukt). Når jeg flyttet hertil tok det ca 2 uker før jeg ble stoppet og gitt en advarsel, 2 uker senere bot på 4200,- Da kjørte jeg i ca 60 km/t... Greitt nok at dette er en stund siden, men har inntrykk av at det fremdeles er slik Men, får bare lete litt videre da Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Hyosung er en billig sykkel som er endel bedre en boatin. jeg har hyosung sf50 som jeg kjøpte helt ny for 8000. (koster 12 000 andre steder) kjøpte på konkursbo. veldig gode sykler til å være så lav pris. Hyosung er av koreank kvalitet der suzuki er deleier. de har laget 2 hjulinger i 32 år;). disse er 2 taktere. En brukt aprillia, yamaha og slikt er fortsatt bedre valg men skal du ha ny i billigklassen så er hyosung et av de bedre valgene og mye bedre en boatin, tms, viking og slikt;) min går greit i bakker og har toppfart på 45 km/T Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg annbefaler STERKT Honda Sfx eller Honda X8R-S eller Peugeot Vivacity. Da snakker jeg av erfaring. Har hatt veldig mangen 2 hjulinger men dette er scooterer som holder og holder. Kan også annbefale Yamaha jog-r og Yamaha Aerox. Men kinascootere og korea osv bør du holde deg langt unna. Bortsett fra Dealem. her er untak av det du bør holde deg borte fra som jeg kommer på: Keeway- Baotian- CPI- TMS- Kinroad- Starway- Kymco- Og sikker flere som jeg ikke kommer på i farta. Lykke til med scooter kjøp! håper dere finner en som passer godt får dere Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Keeway og CPI går, bruker samme motor som Luftkjølt Jog gjør. Men er bedre å kjøpe de andre om du kan, men de nevnte virker bra hvis ikke. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 kymco er vell og noe bedre kvalitet en feks Baotian? eller blander jeg nå? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Ja er en god del bedre en det, mener det sitter minarelli AC(samme som i JOG R) i de, så får jo fint tak i deler til motoren da. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) var det jeg trodde ja. Endret 26. juni 2009 av Markelure Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Takk takk, er fremdeles litt på leting, har øyenene åpne på Finn.no , så må jeg ha tid også til å se på de, mye jobbing for tiden Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Yamaha Aerox. Finner du en brukbar til den prisen, så gå for den, for bedre enn den finnes ikke! Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Yamaha Aerox. Finner du en brukbar til den prisen, så gå for den, for bedre enn den finnes ikke! hva er det som gjør den best? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 30. juni 2009 Del Skrevet 30. juni 2009 Den er faen meg god også. Bremsene(skiver forran og bak) er veldig gode, kan lett få tak i større bremseskiver og bremsekalipper. Motoren(vannkjølt) er veldig god, MYE deler å få. Ser veldig bra ut, i tillegg er det ekstremt lett å få tak i styling, nye kåper etc. Jævlig mange folk som har den, derfor flere som har erfaring hvis du skulle få problemer.(Spørre på nett) Også veldig lett å få tak i brukte orginal eller uorginale deler til en bra pris. Grei størrelse, ikke for stor og ikke for liten. Godt sete, virker litt lite og hardt, men faktisk veldig godt å sitte på. Store felger(13") som man kan ha breie dekk på Ser fetere ut enn små dekk, og så går den litt fortere enn en med feks 10". Kunne sikkert skrevet flere ting da, også negative. Men er ganske trøtt atm.. Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Den er faen meg god også. Bremsene(skiver forran og bak) er veldig gode, kan lett få tak i større bremseskiver og bremsekalipper. Motoren(vannkjølt) er veldig god, MYE deler å få. Ser veldig bra ut, i tillegg er det ekstremt lett å få tak i styling, nye kåper etc. Jævlig mange folk som har den, derfor flere som har erfaring hvis du skulle få problemer.(Spørre på nett) Også veldig lett å få tak i brukte orginal eller uorginale deler til en bra pris. Grei størrelse, ikke for stor og ikke for liten. Godt sete, virker litt lite og hardt, men faktisk veldig godt å sitte på. Store felger(13") som man kan ha breie dekk på Ser fetere ut enn små dekk, og så går den litt fortere enn en med feks 10". Kunne sikkert skrevet flere ting da, også negative. Men er ganske trøtt atm.. Du kan si at det er mer enn god nok tilgang, til deler, styling osv, og ikke for å snakke om trim. Ville gått for Aerox om jeg var deg, en tøff, stabil, sterk scooter som tåler mye juling! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå