Gå til innhold

Ferie i Tyrkia, utrygt?

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal til Alanya om et par uker og etter å ha lest en endel erfaringer må jeg si at jeg begynner å bli litt skeptisk? Har faktisk begynte å grue meg litt. :p

Er folk virkelig så frekke der nede, og er det slik at alle tyrkere som går rundt der har som hensikt å lure turistene?

Reiser sammen med et annet par, og har selv en blond kjæreste som jeg har hørt tyrkere er veldig glad i, og jeg er ikke akkurat verdens sterkeste person så har ikke akkurat lyst til at ho skal bli bortført ellerno av en gjeng tyrkere.

Leste noen erfaringer der folk frarådet å la kjæresten din gå alene, selv på dagen. Blir ikke akkurat ferie, hvis jeg må passe på HELE tia.

Skal være der i 2 uker, og formålet med reisen er festing og ha det gøy.

Noen som har positive erfaringer med Alanya? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det pisset der kommer hver sommer. Selvfølgelig, uansett land, skal man ikke som jente gå alene på kvelden.

Om dagen, hallo? Det er ingen som kidnapper henne..

Tyrkerne liker blonde jenter, ja. Eller- de liker vel egentlig alle jenter. Og de kommer til å flørte med henne selv om du er med;p

Lenke til kommentar

Ikke gru deg! Dette er et populært feriemål, de lever i stor grad på turistene, noe som ikke ville gå ann om det var så ille som noen skal ha det til!

Utrygt? Vel når man er i utlandet, med en annen kultur er det ikke helt ideelt å bli helt idiot, men så lenge man tar noen forhåndsregler bør det ikke være problematisk (ikk drikke seg dritings den første dagen og valse rundt i byen alene etc...) som jeg sa tidligere de lever på turister, så de vil nok ikke skade inntektskilden sin, men husk det er en annen kultur, så gester og språlbarrierer kan gjøre at man misforstår situasjonen, så man bør være litt forsiktig, vis respekt!

Kvinner vil ofte finne at de trekker oppmerksomhet fra mennene, men det er ikke farlig for en kvinne å gå alene ute! Mange jenter reiser jo til Tyrkia alene, så det går nok bra, i hvertfall bør det ikke oppstå problemer om dagen, å valse alene rundt sørpefull midt på natten er kanskje ikke så ideelt, men det samme gjelder jo i Norge!

Uansett, dette går helt sikkert bra, vær klar over den kulturen du møter, men ikke bekymre deg unødvendig!

God tur :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...