Alexhey Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei. Tenkte og selge D40en min. Tenkte det ville vert greit å finne ut antall eksponeringer med tanke på pris etc. Takk for eventuelle svar:D Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Last ned opanda iexif og åpne det siste .jpg bildet du tok med kamera i det, står nesten helt nederst "total number of shutter actuations" elns pleier det å være Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei.Tenkte og selge D40en min. Tenkte det ville vert greit å finne ut antall eksponeringer med tanke på pris etc. Takk for eventuelle svar:D Det skal gå an å finne i EXIF info i bildefilene: Total Number of Shutter Releases for Camera Hvis da det ikke har rundet 9999 flere ganger, i så tilfellet er det bare å se på n-delen av dette: DSC_nnnn.jpg Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Fra fabrikk står den innstilt til å starte tellingen i filnavnet på nytt hver gang du overfører bilder. Er hvertfall sånn på D60, går ut i fra det er det samme på D40. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Fra fabrikk står den innstilt til å starte tellingen i filnavnet på nytt hver gang du overfører bilder. Er hvertfall sånn på D60, går ut i fra det er det samme på D40. Merkelig, sånn har ikke D70s, D80, D300 eller D700 vært satt opp, D40 kan jeg ikke uttale meg om da det ble kjøpt brukt. Lenke til kommentar
arela Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Du velger hvordan tellinga skal være i menyen, "file sequence number" ON/OFF, så du bør nok inn i et EXIF program for å finne totalt antall eksponeringer. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) dersom du formaterer minnekortet starter tellinga på ny (default) Edit: Jeg bruker Exiftool Endret 14. juni 2009 av nbmofo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå