NoWiSee Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Spis normalt, men oftere.. Begynn dagen med det største måltidet og gå nedover slik at middag/kvelds er det minste måltidet. Prøv også å spise 5 ganger i løpet av en dag. Få i deg nok proteiner og frukt/grønnsaker, for du trenger mye proteiner og næringsstoffer når du trener så ofte. Tunfisk, Cottage-cheese og egg er bra kilder for protein, det er også viktig å få i seg sunt fett, så ta tran eller spis fet fisk som f.eks. makrell eller fett fra avokado, nøtter eller olivenolje. Liker du ikke Tunfisk eller cottage cheese så kan du drikke proteintilskudd sammen med frokost, men ikke overdriv. Selv spiser jeg en normalt stor bolle med havregryn, knuste linfrø, solsikkefrø og cottage cheese til frokost, samt at jeg tar en skje tran for å gi hjernen den metthetsfølelsen det gir. Prøver å få i meg 1-2 typer frukt før lunsj og så en litt mindre lunsj. Spiser også frukt/grønnsaker før middag, da er jeg ikke så sulten når det er middag og klarer meg med litt mindre. Det viktige er at hjernen aldri får signal om at den er sulten, da slutter den å lagre fett for å ha reserve. Jeg kan ikke si at jeg er godt trent eller tynn, men jeg har gått ned ganske mye siden jeg startet å spise "rett". Og det er mye bedre enn jojo slanking hvor du spiser 2 knekkebrød og drikker masse vann resten av dagen. Har prøvd det også, men da kommer kiloene tilbake like fort som de ble borte. Så få deg en bra rutine på hvor ofte du spiser, og spis til du er ca 70-80% mett. Ved middag så kan du legge fra deg kniv og gaffel i 5 min når du har spist halvparten, drikk litt vann og se om du fremdeles føler deg sulten. Er du ikke så sulten lengre så lar du resten av maten ligge. Det er ikke noen vits å spise opp maten når man er mett. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Sparemodus synts jeg ihvertfall er veldig oppskrytt, folk tror kroppen så og si slutter å forebrenne, leste ett sted at den normalt pleier å gå ned 30-40%, 2500 x 0.30 = 750 kcal i minus, 2500 - 750 = 1750 kcal og han inntar 1500 og trener i tillegg.. Indeed. Så om han selv i sparemodus har et underskudd på 250 kcal, og han trener to timer om dagen så blir det daglige underskuddet altså i størrelsesorden 1500-1750 kcal. Siden 1 kilo fett visstnok tilsvarer 7000 kcal, så vi snakker minus 200-250 gram hver dag. Det gir 1.4-1.75 kilo i uka i vekttap. Sånn ca, i teorien. Yes? Tallene dine går ikke opp, Gutt1994. Glemmer du å regne med cola&snop&øl i kalori-regnskapet ditt? stemmer det... 1 kg reint fett er vel ca 7000 kcal, men du mister jo ikke bare fett.. så sånn i teorien så skal han gå ned, det er ett par andre faktorer her som ikke har blitt tatt med, ellers så er det kcal regningen som skranter litt. Lenke til kommentar
Gutt1994 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Som sakt drikker ikke Cola eller noe snop. jeg heter Gutt94, noe som kanskje sier at jeg ikke drikker øl. Lenke til kommentar
different Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Sparemodus synts jeg ihvertfall er veldig oppskrytt, folk tror kroppen så og si slutter å forebrenne, leste ett sted at den normalt pleier å gå ned 30-40%, 2500 x 0.30 = 750 kcal i minus, 2500 - 750 = 1750 kcal og han inntar 1500 og trener i tillegg.. Indeed. Så om han selv i sparemodus har et underskudd på 250 kcal, og han trener to timer om dagen så blir det daglige underskuddet altså i størrelsesorden 1500-1750 kcal. Siden 1 kilo fett visstnok tilsvarer 7000 kcal, så vi snakker minus 200-250 gram hver dag. Det gir 1.4-1.75 kilo i uka i vekttap. Sånn ca, i teorien. Yes? Tallene dine går ikke opp, Gutt1994. Glemmer du å regne med cola&snop&øl i kalori-regnskapet ditt? stemmer det... 1 kg reint fett er vel ca 7000 kcal More like 9000+ kcal ? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Tipper det er pga 1 kilo fett i kroppen ikke er helt rent. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Sparemodus synts jeg ihvertfall er veldig oppskrytt, folk tror kroppen så og si slutter å forebrenne, leste ett sted at den normalt pleier å gå ned 30-40%, 2500 x 0.30 = 750 kcal i minus, 2500 - 750 = 1750 kcal og han inntar 1500 og trener i tillegg.. Indeed. Så om han selv i sparemodus har et underskudd på 250 kcal, og han trener to timer om dagen så blir det daglige underskuddet altså i størrelsesorden 1500-1750 kcal. Siden 1 kilo fett visstnok tilsvarer 7000 kcal, så vi snakker minus 200-250 gram hver dag. Det gir 1.4-1.75 kilo i uka i vekttap. Sånn ca, i teorien. Yes? Tallene dine går ikke opp, Gutt1994. Glemmer du å regne med cola&snop&øl i kalori-regnskapet ditt? stemmer det... 1 kg reint fett er vel ca 7000 kcal More like 9000+ kcal ? ja skrev feil, ett kg er ca 9000 og menneskefett er ca 7000.. Lenke til kommentar
Gutt1994 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Nå i sommeren har jeg ferre treninger men like lenge og på kalorikalutlatoren står det # Anbefalt antall kalorier fra karbohydrater er 1257.67 # Anbefalt antall kalorier fra proteiner er 943.25 # Anbefalt antall kalorier fra fett er 943.25 noen som har tips hvor jeg kan finne ut hva jeg kan ete får å få i meg dette? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 kroppen forbrenner kcal uten at man gjør no også, organene dine bruker kcal, det er metabolisme Dette er feil. OZ-Racing snakker her om basalforbrenning, "metabolisme" er bare et fremmedord for "forbrenning". Lenke til kommentar
Pop Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 kroppen forbrenner kcal uten at man gjør no også, organene dine bruker kcal, det er metabolisme Dette er feil. OZ-Racing snakker her om basalforbrenning, "metabolisme" er bare et fremmedord for "forbrenning". Eksakt hva var feil der mener du? Eller bare trengte du litt ordkverulering? Forbrenning = metabolisme. Forbrenning/metabolismen går selv om du ligger i koma. Den går til du er dau. Men påvirkes selvsagt av aktivitetsnivået ditt. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) kroppen forbrenner kcal uten at man gjør no også, organene dine bruker kcal, det er metabolisme Dette er feil. OZ-Racing snakker her om basalforbrenning, "metabolisme" er bare et fremmedord for "forbrenning". Eksakt hva var feil der mener du? Eller bare trengte du litt ordkverulering? Forbrenning = metabolisme. Forbrenning/metabolismen går selv om du ligger i koma. Den går til du er dau. Men påvirkes selvsagt av aktivitetsnivået ditt. Har du lest hele tråden? Metabolisme ble tydelig lagt frem som et annet ord for basalforbrenning, altså at metabolisme var et bestemt type forbrenning, noe basalforbrenning er.. Endret 16. juni 2009 av Kevlar Lenke til kommentar
Pop Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Har du lest hele tråden? Metabolisme ble tydelig lagt frem som et annet ord for basalforbrenning, altså at metabolisme var et bestemt type forbrenning, noe basalforbrenning er.. Du kverulerer om ord, som har null betydning for hva trådstarter spør etter. Ja, det er forskjell på stoffskifte (metabolisme) og forbrenning, men det har ikke betydning for trådstarter. Og forskjellen er svært liten. Dr Wilmore, idrettslærer på University of Texas har gjort større undersøkelser på dette. Det ligger gjerne en gevinst i å lese litt om hva han har kommet frem til. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 kroppen forbrenner kcal uten at man gjør no også, organene dine bruker kcal, det er metabolisme Dette er feil. OZ-Racing snakker her om basalforbrenning, "metabolisme" er bare et fremmedord for "forbrenning". vær så snill a, Pop har allerede kommentert dette, så orker ikke gå nærmere inn på dette, Stoffskifte/metabolisme/Forbrenning er nesten same shit, trenger ikke kverrulere, kroppen forbrenner uansett selv om man ikke beveger seg, var det som var poenget.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå