Gå til innhold

Det funker bare ikke!

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 15 år som trener rundt 8-9 ganger i uka. 2 timer per trening. jeg er 180 høy og veier 85 kilo. jeg er ikke direkte feit men har pondus, noe som skjuler musklene. noen som har et tips på hvordan jeg kan få den vekk? jeg jogger og jogger og trener mage vær dag! kalori inntak på max 1500 per dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på din høyde/vekt så burde du strengt tatt gå merkbart ned i vekt uten å trene i det hele tatt hvis du holder deg til kun 1500 kalorier i døgnet, så her er det noe som ikke stemmer :)

Endret av TubXtra
Lenke til kommentar
Hei. Du må være i ufattelig god form. Det fins mange toppidrettsutdøvere som trener mindre enn deg, dersom de anslagene dine er korrekte. Hvordan er kostholdet?

kostholdet spiller ingen trille om man ligger i kcal underskudd... og selv om mange toppidrettsutøvere trener mer vet du ikke noe om intensiteten til trådstarter..

edit: er du 110% sikker på at det er korrekt mht kcal-inntak?

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Jøss, lenge siden sist OZ, tilbake igjen?

Du trenger bare å ligge 500 i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Det å faktisk ligge altfor lavt nede kan tvinge kroppen til å lagre fettreserver og dermed gi motsatt effekt.

Lenke til kommentar

Ja syns det er litt rart. men atm spiser jeg havregrøt med vann (varma) til frokost og på skolen 4 skiver med noe kjøttpålegg. havregrøt når jeg kommer hjem før trening. så middag som er variert hvor mye ckal den inneholder er jeg ikke sikkert men er kjedent usunt. drikker ikke brus eller godis. går mest i vann for tiden, så spiser jeg ikke kvelds.

Jeg vet familien har problem at de fort legger på seg. men jeg svetter jo også som en gris når jeg trener

Endret av Gutt1994
Lenke til kommentar
Jøss, lenge siden sist OZ, tilbake igjen?

Du trenger bare å ligge 500 i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Det å faktisk ligge altfor lavt nede kan tvinge kroppen til å lagre fettreserver og dermed gi motsatt effekt.

tilbake og tilbake :p er i forsvaret for tiden, så blir lite tid til pc`en :p hehe

til trådstarter: middagen kan utrolig nok ødelegge hele kcal overskuddet ditt, selv om det er lite trolig når du trener såpass som du gjør, har du pulsklokke? isåfall er det en fin-fin innretning som sier hvor mye kcal du forbrenner på hver økt.

Lenke til kommentar

Jeg har 4-5 svømme trening per uke på 2 timer per. svømmer ca 3-6 tusen meter vær gang.

Har 3 land treninger som hører til svømminga.. hvor det er mye basis trening og sirkeltrening med høy puls

så har jeg 3-4 spenst treninger i uka på om lag 1-1 1/2 timer. hvor jeg jogger 10 min og kjører masse overkropp

Lenke til kommentar

Antakelig spiser du for lite, sånn at kroppen går i sparemodus. Da kan du trene så mye du bare orker, uten å gå mer ned i vekt.

Ifølge ernæringsfysiologer, skal du spise 2550 kcal pr dag for å holde vekta, når du veier 85 kg, og trener middels mye (30 kcal pr kg kroppsvekt). For å gå ned i vekt, skal du spise 2125 kcal (25 kcal pr kg). I kortere perioder, kan du, uten å ødelegge forbrenningen, spise 1700 kcal pr dag (20 kcal pr kg). Fordi du trener så mye som du gjør, bør du antakelig spise mye mer, kanskje opp mot 2500-3000 kcal pr dag - bare for å gå ned. Det høres rart ut, men forbrenningen din trenger det.

Lenke til kommentar

Sparemodus synts jeg ihvertfall er veldig oppskrytt, folk tror kroppen så og si slutter å forebrenne, leste ett sted at den normalt pleier å gå ned 30-40%, 2500 x 0.30 = 750 kcal i minus, 2500 - 750 = 1750 kcal og han inntar 1500 og trener i tillegg..

Lenke til kommentar
Sparemodus synts jeg ihvertfall er veldig oppskrytt, folk tror kroppen så og si slutter å forebrenne, leste ett sted at den normalt pleier å gå ned 30-40%, 2500 x 0.30 = 750 kcal i minus, 2500 - 750 = 1750 kcal og han inntar 1500 og trener i tillegg..

Indeed. Så om han selv i sparemodus har et underskudd på 250 kcal, og han trener to timer om dagen så blir det daglige underskuddet altså i størrelsesorden 1500-1750 kcal. Siden 1 kilo fett visstnok tilsvarer 7000 kcal, så vi snakker minus 200-250 gram hver dag. Det gir 1.4-1.75 kilo i uka i vekttap. Sånn ca, i teorien. Yes?

Tallene dine går ikke opp, Gutt1994. Glemmer du å regne med cola&snop&øl i kalori-regnskapet ditt? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...