DMN Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei, foreldrene mine skal sette opp en ny laptop i huset sitt, men de har selvfølgelig ikke oversikt over hvor papirene med passord er lokalisert. Dette er en såkalt Telsey router fra Lyse, fibernet. Derfor er jeg redd for å restarte den da telefon/tv/internet instillinger er satt opp gjennom denne. Men på den ene dataen er passordet allerede lagret. Så det jeg lurte på er om det er mulig å finne fram til dette passordet? Eller er det kryptert? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei. Det er nok dessverre kryptert. Det ligger jo lagret på maskinen, så det er vel teoretisk mulig og hente det frem. Hvor enkelt det er i praksis kan jeg ikke fortelle deeg, men jeg ville anta at du kan gi opp den tanken ganske fort. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Ah, det var det jeg tenkte.. Jaja, får vel kontakte skagerak til uka. Takk. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Den gode nyheten er at dersom nettverket er sikret med WEP er det ikke sinnsykt vanskelig å finne koden med litt triksing. Var uten nett da jeg bodde i ei blokk i sandefjord, men det varte ikke lenge. Velger du å gjøre dette kan du korte ned tiden det tar ved å sende store mengder med pakker over nettverket. Enkleste måten å gjøre det på er å laste opp og ned på full hastighet. Clicky Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ville prøvd meg på å hente ut Keyen fra pcen med Cain & Abel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå