Gå til innhold

Sannsynlighet for å få jobb som assistentlærer

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år, har jobbet fire år i organisasjoner, både lønnet og frivillig basis, sitter høyt på varalisten til kommunestyret, jobbet ett år som selger på deltid og har gjennomsnittlige gode karakterer fra VGS og har gode referanser.

Jeg har søkt som lærerassistent på 15 barneskoler i Oslo. Hva er sannsynligheten for å få en slik stilling?

Er det mange som vet hvor mange som i gjennomsnitt søker på slike stillinger i Oslo og hva slags kompetanse har slike som regel?

Eksempel på annonse. Søk etter utlysningsnr. 0154191 på denne siden: http://stillinger.extra.oslo.kommune.no/Default.aspx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er mange søkere som har erfaring i jobbing med barn, så vil nok de gå foran deg siden det ser ut som din arbeidserfaring ikke er med barn?

Hvis du ikke får en slik jobb ville jeg tatt kontakt med alle skoler, fritidshjem, fritidsklubber og barnehager som kan være aktuelle.

Si at du gjerne vil være vikar. Når du først har fått et ben innenfor og de ser at du er en ok fyr får du sikkert mer enn nok jobb som vikar.

I løpet av noen mnd dukker det nesten garantert opp en ledig stilling, og da søker du og får den (hvis du har gjort en god jobb som vikar først).

Slik fikk jeg jobb rett etter videregående på en grunnskole i Oslo.

Ellers har vikarbyrået Adecco alltid endel ledige vikariater som barnehageassistent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...