Gjest lurendegutt Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Heisann, jeg har de siste 3-4 ukene hatt veldig god kontakt med en jente i klassen min som jeg tidligere ikke har hatt kontakt med. Det hele startet med at vi hadde vært på en dags-tur med skolen, og jeg og noen andre i klassen ble igjen og gjorde litt andre ting. Her gikk vi rundt på et kjøpesenter og bare hadde det gøy, og jeg fannt ut at jeg trivdes i denne jenta sitt selskap. Etter dette har vi snakket sammen 2-15 timer hver dag på msn, om alt mulig rart, og begge trives med det. Hun starter som regel samtalene, noe som også viser at hun ønsker å snakke med meg, og om jeg er borte i mer enn 5 minutter, har hun allerede sagt masse, eller prøvd å holde samtalen i gang. Og tonen er som regel veldig god, og vi kan snakke om så og si alt. Vi snakker også en del når vi er på skolen, men da omgås vi av mange andre mennesker, så da får vi ingen "ordentlige" samtaler bare oss to, da blir det mest småsnakk. Men under disse samtalene har jeg ofte prøvd å oppnå øyekontakt for å se reaksjonen, og det ender alltid i at vi blir sittende å se hver andre i øynene i 4-5 sekunder før vi fortsetter. Jeg har også vært invitert til "filmkveld" sammen med henne og venninnen hennes, dette var riktignok før vi ble bedre kjennt, og var kun noen dager etter "klasseturen", men alikevel? Det kan også nevnes at i starten når vi snakka på msn, pleide hun å logge av å legge seg i 22-30 tiden, den siste tiden har vi ofte snakka til 01.00 -> 01.30 før hun/vi legger oss, og da pleier hun som regel å sende en sms etterpå, eller på en eller annen måte si natta enda en gang. Jeg har også, litt for morroskyld, og litt for min egen del, prøvd meg frem litt. La oss si hun hadde gjort noe med håret en dag, og jeg sa det var fint, og lurte på om hun kunne gå med det en annen dag også, så har hun ofte gjort dette. For noen dager siden hadde hun på en parfyme, og jeg sa senere på dagen at jeg synes den lukta godt, og dagen etter gikk hun med samme parfyme. Hun gir også utrykk for at hun bryr seg om hvordan jeg ser ut, ved å komme med klesforslag eller ved å "pushe" på at jeg bør begynne å trene etc. På skolen gir hun også ofte intrykk for at hun vil være med meg, hun kommer bort til plassen min og starter å snakke med meg, om jeg ikke kommer bort til henne. Om hun skal til et sted å hente noe, spør hun som regel om noen vil være med henne, og deretter ser på meg. Om ingen svarer, spør hun meg direkte om jeg vil være med henne. Tror dere denne jenta er ute etter mer enn bare vennskap med meg? Jeg er litt redd for å be henne ut på kino enda, (kun meg og henne) da vi ikke har "holdt på" så lenge enda - siden jeg ikke vil gjøre det over msn. Jeg føler at det blir for feigt. Jeg føler også at det rett og slett blir for dumt å si til henne hva jeg føler over msn, jeg vil heller gjøre dette etter en eventuelt vellykket date/kinokveld. Jeg håper jeg kan få noen seriøse svar tilbake her PS. Er det noe jeg eventuelt kan prøve, for å se hvordan responsen er, for å finne ut om hun er interessert i mer enn bare vennskap? PS2. Det er mange som mener at "hard to get" er en metode for å få en jente interessert i deg, men jeg klarer ikke rett å slett ikke la vær å svare jenta om hun sender meg en melding, snakker til meg (face to face), eller snakker til meg på msn (ja, jeg har prøvd). Jeg tenker også at vi kanskje er på stadiet forbi det stadiet, da jeg tror, og håper, at hun er litt interessert i meg. (Det jeg egentlig mente med PS2. var om det er noe hensikt for meg nå å leke hard to get, eller vil det ødelegge ting?) Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Om noen lurer er vi begge 17, og går ut av første VGS nå på torsdag. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg tror nok kanskje hun først er ute ettter å finne ut hvem du er. Ta deg sammen, be hene ut på kino. Så kan du komme tilbake å si hvoran det gikk. Jeg tror nok hun kan cære ute etter noe mere, men kanskje på lengre sikt. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Takk for svar k-h-s. Men hun kjenner meg ganske godt, da vi har gått i klasse i snart ett år nå, og har snakket litt (ikke så mye) sammen før denne perioden den siste måneden. Men du har vel kanskje et poeng, at hun vil vite mer enn kun det "vanlige folk" vet om meg. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Tror ikke jeg ville brukt "Hard to get" - metoden for å si det slik. Det virker som at dere begge er interessert i hverandre. Du må huske på å ikke gå for fort fram, men for all del ikke bruk for lang tid heller! Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hva fikk deg til å tro at jeg/ vi var 14? Siden jeg har tatt med msn såpass mye i innlegget, eller av generel skrivemåte? Håper forresten på noen fler tilbakemeldinger, forhåpentligvis ett innlegg eller to av noen jenter. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 She loves you yeah yeah yeah. Forresten: ikke hør på disse storsjarmørene som sier at kino ikke er en god ting. Kino er veldig fint hvis man vil ta det litt sakte og holde hender og gi hverandre blikk under filmen og lignende. Fint for first timers Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Takk for svar Og ja, jeg vil mye heller be henne ut på kino, enn på en kafé. Og om hun faktisk er interessert i meg, så blir fokuset også rettet mot meg, ikke bare filmen, og det er det som skal til for å gjøre meg glad. Noen andre som har noen meninger? Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg ville heller ikke kjørt "hard to get" btw, da det virker som du allerede har ganske god kontakt med jenta - og hun fort kan bli forvirra om du plutselig forandrer deg. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art ikke skal inneholde overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er da dette er forbudt. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes ved grove tilfeller. I henhold til retningslinjene ble '1' innlegg slettet fra tråden. Eventuelle reaksjoner på moderering skal ikke gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Tror ikke jeg ville brukt "Hard to get" - metoden for å si det slik. Det virker som at dere begge er interessert i hverandre. Du må huske på å ikke gå for fort fram, men for all del ikke bruk for lang tid heller! Jeg ville heller ikke kjørt "hard to get" btw, da det virker som du allerede har ganske god kontakt med jenta - og hun fort kan bli forvirra om du plutselig forandrer deg. Siden det er to stykker som kommer med feedback på dette, tror jeg at jeg lar den ligge Noen andre som har noen formening om hun er ute etter vennskap, eller noe mer? Trenger litt selvtillit for å ta første skrittet Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Selvtillit? Hun sier neppe nei til en kinotur med mindre du legger en date-frame på opplegget. Bare spør på samme måte som du ville spørt hvor mye klokka er. Anbefaler forresten å se film hjemme hos en av dere i steden. Da får dere prata litt og bli enda bedre kjent også. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Selvtillit var kanskje litt feil ord, men jeg må føle meg trygg på at hun faktisk også vil finne på noe, selv om jeg forsåvidt gjør det nå. Men la oss si jeg ønsker å dra på kino med bare henne, eller se på en film med bare henne. Om jeg da spør i en hverdagslig tone, så vil det også bety at vi tar med en del venner osv, og da blir det mer som en "vanlig" tur. Men det er jo bedre enn ingenting, da. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ikke invitèr venner. Dere går 1. vgs og hun forstår nok opplegget. Virker som hun er interessert i deg, og en film betyr jo ikke stort. Hvor ofte har du en kompis over for å se en film? Det er litt av det samme med denne dama. Du skal bare bli bedre kjent med hun og kanskje få deg litt action hvis du er heldig. Lenke til kommentar
Gjest trådstarter Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg får vel bare spørre henne da, men jeg føler det blir litt teit, om hun faktisk ikke er interessert i mer en vennskap. Men det får vel bare tiden vise. Lenke til kommentar
Gjest trådstartbumper Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 bumper denne. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Ikke spør henne nei! Dere har jo allerede god kontakt, så snakk med hun en dag og prat om noe random shit. Så spør du bare om hun har lyst til å finne på noe en dag. Evt. send litt meldinger med hun først, random igjen, før du spør om hun har lyst til å finne på noe en dag. Det vil hun helt sikkert. Derfra kan du bare ta det videre. Prøv å snakk med hun og hold øyekontakt, flørtende tone, tull med jenta. Tenk at det er en god venn av deg som sitter i sofaen. La samtalen flyte og gjerne få hun til å fortelle masse om seg selv. Dette er heller ikke en "date", så ikke gjør det til det ved å oppføre deg annerledes enn normalt. Derfor skal du ikke være nervøs eller lignende. Bare få hun til å føle seg komfortabel, så kommer du også til å kose deg. Ønsker deg lykke til. Dette kan virke vanskelig, men bare ikke tenk for mye. Dette kommer til å gå strålende, og om det ikke gjør det har du uansett ikke noe mindre sjanse på jenta. Det blir sikkert flere filmkvelder hvis hun er interessert. Endret 20. juni 2009 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Tror ikke jeg ville brukt "Hard to get" - metoden for å si det slik. Det virker som at dere begge er interessert i hverandre. Du må huske på å ikke gå for fort fram, men for all del ikke bruk for lang tid heller! ville overhodet ikke brukt hard to get metoden!!. Om dere er 17 så er det ungt så det er ikke lett, men jeg støtter den at du får rett og slett bare spørre om det kan bli noe mere vennskap, det er ikke lett men om hun sier nei så vet du nå det så er det allefall luftet ut så slipper du og gå og plages med de tankene lengre. det fins mange mange mange der ute for deg vet du (ja det er nok vanskelig og vite når man er 17, men det er tusenvis ) og etter ett evt. ja eller nei svar så har du et helt perfekt vennskap vet du, vinn vinn situasjon og se fram til et par år på høyskole nå da Endret 20. juni 2009 av Hudrin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå