whiskers Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 God dag. Jeg skulle gjærne hatt en veldig lett linux distro. (gratis) Må takle en laptopp som ikke er helt bra. (Husker ikke hva maskinen eller specs er, men i hvertfall 256MB RAM) Den må kunne motta Epost (@online program) Det er vel det eneste kriteriet. + internett, men det er jo en selvfølge. Jeg har testet Ubuntu, men det ble vel litt for hardt for maskinen. Takk for svar Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 http://puppylinux.org/downloads/official-r...puppy-linux-421 Puppy Linux? Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Foretrekker DSL jeg (DamnSmallLinux) Endret 12. juni 2009 av Mapster Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 kan anbefale Puppy Linux. Du kan også prøve Xubuntu som er noe lettere å kjøre enn vanlig ubntu. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Xubuntu ER IKKE LETTERE en Ubuntu......... QT er lettere en GTK, men ikke mye. Så det vil ikke hjelpe nok. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Nå er ikke XFCE Qt-basert heller.. Puppy linux er vel ansett for å være blant de "letteste", og bør være noenlunde brukbart. Epost er null problem, det som kommer til å sluke mest ressurser er browseren. Lenke til kommentar
whiskers Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Prøvde dsl. Men der fikk jeg desverre ikke norsk tastatur Men får kjøre XP enn så lenge Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 crunchbanglinux er ubuntu-basert og mye lettere en vanlig ubuntu, mest fordi det bruker openbox vindusbehandler og spesialvalgte verktøy for å utgjøre et brukergrensesnitt, som i sum er lettere enn ubuntus GNOME. Ønsker du derimot mer ufordring og et virkelig lett system kan du prøve tinycorelinux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå