Tjuls Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 har store problemer med å bruke dcc(filoverføring på IRC for de som ikke hvet hva det er) og Sende filer over msn etter at jeg fikk trådløst nettverk hjemme. aner ikke hvordan jeg åpner porter. har prøvd noe som heter packet filtering. hvor jeg har åpna noen porter. vet ikke om jeg har gjort det riktig eller om det i hele tatt er riktig sted å åpne porter på.. noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 har store problemer med å bruke dcc(filoverføring på IRC for de som ikke hvet hva det er) og Sende filer over msn etter at jeg fikk trådløst nettverk hjemme. aner ikke hvordan jeg åpner porter. har prøvd noe som heter packet filtering. hvor jeg har åpna noen porter. vet ikke om jeg har gjort det riktig eller om det i hele tatt er riktig sted å åpne porter på.. noen som kan hjelpe meg ? Heisann! Dette er nok pga. at routeren kjører NAT, altså at alle maskinene i lokalnettet ditt er bak en ip. Dette gjør at DCC ikke funker som det skal, siden pakkene bare kommer til routeren og ikke videre inn på lokalnettet. Vil tippe at det funker å sende, men ikke motta filer? Hvilke router er det du har? Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 oi her var det svar jo.. hadde nesten gitt opp. har en Compaq iPAC Connection Point CP-2W. får ikke sendt men mottatt ja Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 MSN støtter ikke NAT (bortsett fra kanskje v5.0?). mIRC (hvis det er det du bruker) bruker TCP port 1024 til 5000 for å overføre filer. For å få dette til å fungere må du sette opp en NAT-entry i ruteren din som videresender innkommende pakker på port i 1024-5000-rangen til en intern IP-adresse. Den interne IP-adressen på maskinen din finner du ved å gå ut i MS-DOS Ledetekst og skrive "ipconfig" (sjekk linjen som heter "IP-Adresse........: ". Hvordan du legger til en NAT-entry varierer fra ruter til ruter - les manualen for din ruter. Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 ja det er der problemet mitt ligger. jeg har ingen manual for routeren min. og hjemmesiden til Compaq/HP er jo helt på trynet. finne rikke noe der heller. i innstillingene er det noe som heter Mac Spoofing, virtual server, packet filtering og static routing table. dette er de eneste kategoriene jeg tror det kan ligge under. forutsatt at jeg ikke har peiling på routere. Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 "Virtual Server" er nok et synonym for NAT. Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 Global Port: (1~9600) Local Port: (1~65535) dette må jeg fylle inn. jeg regner med at global port er 1024-5000. men local? hva skal stå der? det samme som på global? og må jeg ha med alle 3076 portene ?? blir utrolig mye å adde:P Lenke til kommentar
Martin Lie Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Local port er samme ja, med mindre du ønsker noe annet. Hvis mIRC er satt opp til å bruke 1024-5000 må du adde alle sammen. Men det er ikke noe i veien for å endre mIRC-innstillingene. Jeg har endret mine egne til å bruke port 7700 til 7710. Da blir det bare 11 porter å legge til i ruteren. Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 tusen takk dcc funker nå. men kunne bare åpne maks 10 porter i routeren min. irriterer meg. noen som husker hvilken port mirc bruker for å finne ident? er dette 113 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå