TDZGamer Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Nææææh, har du funnet ut hvor bra Linux er nå? Eller sitter du på hvilken som helst laptop bygd etter 2003? GrafikkortenE?! Trenger du flere for den lista der har du tapt for lenge siden. Du reklamerer egentlig ikke med det der utsagnet, hvem du nå enn tilsikter... Bruker Windows fordi jeg er "avhengig" av spillene som bare finnes på den plattformen. Å kjøre 2 DAOC instanser er en god stress test på systemet. Ikke fordi det sluker CPU kraft, men er krevende nok til å gjøre de fleste systemer litt tregere over det hele. Det finnes ingen laptoper til under 20 tusen kroner som kan kjøre alle de programmene jeg listet samtidig uten å knele. Har selv testet det med en Dell XPS med SLI til 35 lapper (ca. 6 mnd gammel i dag) og den fixer det ikke. Det kan godt hende man kan bygge en AMD basert maskin som "greier" det, men ikke med like mye system ressurser til overs ... det sier i grunnen seg selv. Jeg postet ikke for å skryte, mest fordi jeg er litt happy for en vellykket ny build. Typisk AMD fanbois å komme med sure oppstøt. Jeg driter i om det er Intel eller AMD, ser bare på funksjon og ytelse. Konstaterer bare at Intel er det beste for min type bruk og jeg er villig til å betale et par ekstra tusenlapper i dag istedet for å bli tvunget til å oppgradere hele platformen om et år eller to. Med en WS revolution i bånn og 6GB tripple channel ram på 1600MHz kan jeg slappe av en god stund fremover Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Dette skjer jo kun fordi folk har litt mindre penger å rutte med i disse dager. Når det økonomiske klimaet bedrer seg er AMD igjen redusert til en annen-rangs prosessor-leverandør. Det er kun EN ting som kan få AMD til å "slå tilbake" (*shudder*), og det er at de begynner å lage gode prosessorer igjen. It's that simple. Lenke til kommentar
G Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Jeg var glad når AMD laget konkurranse for flere år siden. Nå synes jeg AMD nesten har fortjent tilbakegangen. Core2 er jo veldig greie prosessorer fra Intel. Og jeg har ingen problemer med å velge Core2 nå i dagens situasjon. Om AMD kommer med noe som er tilsvarende bra eller som er bedre så skal de tas opp til vurdering igjen. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Dette skjer jo kun fordi folk har litt mindre penger å rutte med i disse dager. Når det økonomiske klimaet bedrer seg er AMD igjen redusert til en annen-rangs prosessor-leverandør. Det er kun EN ting som kan få AMD til å "slå tilbake" (*shudder*), og det er at de begynner å lage gode prosessorer igjen. It's that simple. hehe "annen-rangs" er kanskje litt på kanten ... men på den andre siden er det jo omtrent bare 2 aktører så det er vel på den måten en meget presis karakteristikk. Jeg er enig ... finanskrise og greier gjør nok sitt til at flere bestemmer seg for lav-mid ytelses løsninger. Prisen på høy-topp ytelse vil alltid leke med rimelighetens grenser. Dessuten er det jo miljø hensyn her også. De som føler de har et litt kraftig "carbon footprint" vil kanskje vegre seg litt mot å pøse hundrehvis av watt inn i en datamaskin for moroskyld Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Koselig å høre at det går bedre for AMD igjen, selv om jeg hoppa av AMD toget da jeg kjøpte C2D for ca. 2,5 år siden. Men konkurranse er jo som kjent oss forbrukeres beste venn Lenke til kommentar
KKake Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Som flere her har sagt, flott at det går bedre med AMD igjen. Liker dem veldig godt da de gir mye for pengene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Bra, da er det bare å håpe at AMD også kan klare å tjene nok penger. Vi får også håpe at de kan klare å fortsette denne trenden også etter at Intel begynner å kjøre ut Core i5 systemer.Jeg tror LGA775 P45 må øke i pris eller bli vanskelig tilgjengelig før folk gidder å kjøpe Ci5 hvis den ikke fører med seg noe vi ikke har klart å se ennå, som absolutt kan skje. Det blir spennende å lese tester og erfaringer med P55 og P57 når den tid kommer. Endret 14. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Sitter fortsatt med en X2 6400, men blir nok snart en PhII X2 eller X3 på meg, nå som klokka begynner å bli mye De nye Black Edition X2(3,1) og X3(2,8) ser ut som gode kandidater, da jeg er mest opptatt av spillytelse, og X4 ikke nødvendigvis vil være verdt investeringen. Driver for tiden også og snuser på ny CPU og må si at AMD "Black Edition" ligger veldig bra an så langt. Folkens, nye Phenom II X2 550 Black Edition Callisto Skal ha den sjøl (på nytt AM3/DDR3 bygg) https://prisguiden.no/product.php?p...09&cat_id=5 http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16819103680 Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 For nå ha nevnt det: jeg var en stor AMD-tilhenger for noen år siden, da de leverte de beste prosessorene til de laveste prisene. Nå er situasjonen omvendt, og derfor velger jeg Intel. Ingenting er låst i sten, og om AMD plutselig leverer varene igjen så er det veldig sannsynlig at jeg ved neste oppgradering "bytter" tilbake. Best ytelse til best pris = den som vinner. Lenke til kommentar
naits150 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Mange klager på at intel er for dyre, men det skjønner jeg etter å ha testet flere AMD PC'er i spill og multitasking. I forhold til intel har dem ikke sjans. C2Duo serien knuser AMDs x2 serie Intels C2Quad knuser AMDs x3 & x4 serie, og i tillegg har intel kommet med core i7 og snart i5 serien, som AMD ikke har noen konkurrent til engang. Men nå har dem jo som nevnt ikke noen konkurrent til intel atom heller da Hvis man ikke krever så mye av PC'en så tror jeg AMD er tingen da du kan spare noen tusenlapper, men skal du ha raw power, må det bli intel gitt! Lenke til kommentar
G Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Er AMD mer forsiktige med nylanseringer i disse finanskrisetider? Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 C2Duo serien knuser AMDs x2 serie Intels C2Quad knuser AMDs x3 & x4 serie, og i tillegg har intel kommet med core i7 og snart i5 serien, som AMD ikke har noen konkurrent til engang. Dette var jo en skikkelig fanboi-post, som tyder på at du ikke er helt oppdatert på nylanseringene fra AMD. AMDs PhenomII-prosessorer konkurrerer meget godt med Core2 både x2 og x4 (og x3, som intel ikke har) Det er riktig at toppmodellen til Intel, Core i7, fortsatt har en ledelse på toppmodellen til AMD, men å si at AMD ikke har noe konkurrerende produkt blir bare tull. Særlig når man ser på pris/ytelse-forhold ligger AMD meget godt an. Lenke til kommentar
randknu Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg vil anbefale alle som ser etter en prosessor i prisklassen opp til 2000 kroner å faktisk vurdere AMD. Ikke bare se på at intel vinner alle tester, men se på hvilke prosessorer som blir testet mot hverandre, i de fleste tilfeller ser det ut som amd taper, og det gjør de kansje og men hvis man tar pris inn i bildet her så ser det hele ganske annerledes ut. en core2 blir gjerne sammenlignet med en athlon 64 X2 med samme frekvens, problemet med dette er at athlon prosessoren koster halvparten og yter 3/4 av core2 en. Dessuten er de nye athlon II ene litt raskere enn forgjengeren og koster jo omtrent ingenting. Jeg har selv en athlon II 940 prosessor og synes den er veldig rask, 7,5 poeng i windows 7 experience index. sannsynligvis er det DDR2 minnet som holder litt igjen. Men uansett meget bra synes jeg. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg vil anbefale alle som ser etter en prosessor i prisklassen opp til 2000 kroner å faktisk vurdere AMD. Ikke bare se på at intel vinner alle tester, men se på hvilke prosessorer som blir testet mot hverandre, i de fleste tilfeller ser det ut som amd taper, og det gjør de kansje og men hvis man tar pris inn i bildet her så ser det hele ganske annerledes ut. Jeg anbefaler kun AMD prosessorer fra 1500 kroner og nedover nå. Fra 1500 kroner er Core i5 750 det jeg anbefaler, og fra 2000 kroner Core i7 860. Core i5 750 er like god eller raskere enn Phenom II X4 965, som faktisk er dyrere. Når 32nm dual-core (Core i3) blir lansert i januar 2010, så blir det nok tøft for AMD i segmentene under 1500 kroner også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå