Rusher Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei! Jeg driver for dagen å lager en FAQ fil\presentasjon ang ett produkt i bedriften jeg jobber i. Trenger i denne sammenhengen noen innspill. Jeg ser for meg at første side er en slags "innholdsfortegnelse". Der spørsmålet står, så kan man klikke på det slik at man da automatisk scrollen ned til Spørsmålet og svaret visst dere skjønner? Hva er det enkleste programmet\formatet å lage en slik presentasjon i? Word\Excell? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Dette er ikke allverdens råd, men: Ikke bruk Excel til sånt. Det lar seg gjøre (nesten alt lar seg gjøre i Excel) men det er blirt fort rotete og grisete og stygt. Hva skal dette være? En fil til hver enkelt bruker? Kanskje http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Compiled_HTML_Help er en god start. Ellers kan man bruke hyperlenker i PDF-filer, men det er nokså gnient med verktøy til å lage PDF'er. Eller skal det være en/noen nettsider på intranett eller internett? Hvasomhelst av nettside-editorer kan antakelig gjøre dette i så fall. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Det skal være en fil til hver bruker, dvs en fil som blir distribuert til hver bruker. :-) Gjør det saken enklere? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Da ville jeg gått for en CHM (lenken jeg la ved) eller PDF. Wordfil til nød -og vi snakker nød Nå kan jo Word 2007 lage PDF'er da, i teorien, men jeg er usikker på hvor avansert det kan gjøres med hyperlenker og greier. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Det er mogeleg å lage PDF-ar der oppføringane i innhaldslista er lenkjer i Word. (Det vil seie, det fungerte iallfall fint når eg testa på sidene til Microsoft.) Berre lag innhaldsliste på vanleg måte (Table of Contents-knappen under References-fana) og lagre som PDF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå