knatten Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg har fryktelig lyst på noen "skjermbriller" ala Sony Glasstron, i-glasses osv. Altså slike briller du har på deg, med en liten LCDskjerm til hvert øye. Trenger ikke være VR-briller. Er det noen som har noen erfaringer med slike briller? Er det noen som vet om noen steder i Norge hvor man kan kjøpe slike? (Helst i Oslo-området da jeg vil prøve dem før jeg kjøper) Lenke til kommentar
anbar Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 de brillene du tenker på begynner å bli noen år gamle... har en venn som har et par slike, de er bare en "gigg", han bruker dem ikke, mye bedre på ordentlig tv.. hvis jeg husker riktig var de også fryktelig dyre,,, glasstron blir produsert av sony... stikk ned på rolfs radio ved siden av østbanehallen (venstre side hvis du står utenfor jernbanetorget med nesa mot karl johan) rolfs radio er norges sony importør hvis keg husker riktig.. de skulle klare å skaffe det meste! hviss dette ikke går... prøv å spør de på akers mic! de er suveren på¨å få tak i stereo... men til litt dyrere priser... men hvorfor skal du ha det??? skaff deg en STOOOOR tv isteden til samme prisen som flere personer kan se på samtidig...glasstron er bare skryte effekt! :o Lenke til kommentar
Underlord Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Kompis hadde de glasstron brillene jeg var ikke imponert heller skuffa Lenke til kommentar
knatten Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg kommer ikke til å kjøpe glasstron, bare nevnte de fordi det er vel de folk flest har hørt om. Jeg ønsker å bruke dem til PCen, så er avhengig av god oppløsning, noe som det kanskje er dårlig med foreløpig? En annen ting er at mange "jukser" med oppløsningen. For å vise en pixel på en skjerm bruker man tre pixler, en for hver farge. Det er da vanlig å oppgi hvor mange reelle pixler man ser, ikke antall pixler man bruker for å generere bildet. Mange som produserer slike briller oppgir desverre sistnevnte, og oppløsningen blir i realiteten 3 ganger så lav som oppgitt... Jeg blir oppgit... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 skjønner deg, tror også olympus kameraprodusenten hadde noen som du kan sjekke ut Lenke til kommentar
Swix Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Spaceworld har: Olympus Eye-Trek Lenke til kommentar
Josten Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 De olympus brillene virket heftige, men hvis det er like kjedelig som alle nevner, så kanskje det ikke er noe særlig. Vet dere om det er mulig å prøve dem i butikken? Koster jo like mye som en data da Lenke til kommentar
anbar Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 hva med bare å kjøpe seg EN prosjektor godammit!!! 10 for en prosjektor så jeg akkurat et tilbud om... er ikek det beste... med det er bedre enn den brillen der!!! pluss mye mer anvendelig!! Eller en stooor tv som jeg sa istad,... du får deg en fin tv til ti... så har du et bra skjermkort... med s video ut... så kopler du tv'en til pc'en!!! Genial er jeg! Lenke til kommentar
It's me Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Du kan sikkert få prøve dem hvis de i butikken er litt greie og du virker som en seriøs kjøper. Ikke bare en som ønsker å prøve dem. Lenke til kommentar
Baalzamon Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Tekniske spesifikasjoner: Modell: Eye-Trek FMD 700 Video signal: PAL og NTSC (AV-mode) PC signal: RGB (PC-mode), 50-75Hz Skjermer: 2 TFT LCD skjermer, hver med 180,000 pixler Bruker OSR (Optical Super Resolution) til å øke oppløsningen 4 ganger til 720.000 punkter. Synsvinkel: 30 grader horisental 23 grader vertikal (lik en 52" TV fra en avstand på 2m) Lyd: Stereo og Surround. Bass og diskant justering. Video-bilde justeringer: Lys, kontrast, farge, fargetone, skarphet, hvitbalanse PC-bilde justeringer: Lys, kontrast, ver/hor posisjon, hor størrelse Kontakt: 4 pins audio/video 3.5 mm mini-plugg, S-video, RGB, audio Strøm adapter: 7,5 V DC - AC 100-240 V, 50/60 Hz. Strømforbruk: 6 W Batteri levetid: Ca 1,5 time Mål: 132 (B) x 50 (H) x 33,5 (D) mm (ekslusiv kabel og ramme). Vekt brille: 105 g (eksklusiv kabel) Vekt kontrollenhet: 400 g (eksklusiv kabel) Hva mener de her egentlig? er det hvis du kobler dem tile en bærbar pc og ikke har tilgang på strøm, eller må du bytte batterier hver 1,5 time.... Mener jeg testa noe lignende under quarten et år.. og det var tragiske greier ... aldri giddi å brukt penga på det i allefall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå