Phailure Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei, jeg er kommet opp i muntlig eksamen i kjemi 1. (VG3 - Allmenfaglig påbygning) Jeg var så "heldig" og trakk kjemiske bindinger som tema, så jeg er ganske blank i hva jeg kan ha som problemstilling på min eksamen. Er det noen som kan hjelpe meg å komme igang? Takk for hjelpen i forkant <3 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Har du ikke gjort NOE annet enn å surfe på facebook i timene hele året, da? Lenke til kommentar
Phailure Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Tenkte nu mer på en idé til hva jeg kan ha som PROBLEMSTILLING... Er nok ikke begavet med det som kalles fantasi... Det virker for meg som at du ikke aner hva en problemstilling er ettersom du kommer med den slags beskyldninger.... Endret 12. juni 2009 av Phailure Lenke til kommentar
GeO Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Virker vel naturlig å se på sammenheng mellom ulike bindingstyper og stoffets fysikalske egenskaper (smelte- og kokepunkt, elektrisk og termisk ledningsevne, løselighet, utseende etc.). Dessuten kan du jo f.eks. se på hva slags bindinger et gitt element i periodesystemet helst vil danne til andre elementer. Burde vel være mulig å lage seg en slags problemstilling ut fra noe av dette? Lenke til kommentar
Phailure Skrevet 13. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2009 Har tenkt mest på å fokusere på 1-2 ting, som f.eks løselighet og smelte/kokepunkt... men vet ikke om det er så lurt, bør vel få med mest mulig, er litt lei meg siden jeg trakk kjemiske bindinger, fordi jeg hadde lyst å gjøre en form for forsøk... Men det får jeg ikke siden jeg trakk kjemiske bindinger, så det blir kun teori på meg ;< Tusen takk GeO for et glimrende innslag i idémyldringen Lenke til kommentar
Phailure Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Hvilke "gode"egenskaper har metaller og hva skiller metallbindinger fra andre kjemiske bindinger med lignende egenskaper? det er min problemstilling, noen som har noe å tilføye? hjelp? idéer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå